LogowanieZarejestruj się
News

W ciągu sekund na YT wgrywana jest godzina filmów

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip

Takie informacje ostatnio opublikował YouTube, który wspomógł się przy tym całkiem fajną animacją, którą możecie znaleźć tutaj. Oznacza to mniej więcej tyle, że w ciągu minuty na YT pojawia się 60h nowych materiałów wideo, ilość, której nie jest w stanie przejrzeć żaden człowiek. Trzeba mieć też na uwadze, że YouTube to nie jedyny serwis z filmami przesyłanymi przez użytkowników, więc jak widać chęć dzielenia się swoimi filmami jest na świecie mocno widoczna. Czy gdzieś jest granica popularności YouTube’a? Tego chyba nie wie dzisiaj nikt.

Telewizja zdefiniowana na nowo: UPC Horizon jeszcze w tym roku?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
UPC

To bardzo ciekawa informacja, wcześniejsze plany mówiły o przesunięciu premiery platformy Horizon w Polsce na 2013 rok (obecnie głównym tematem jest konsolidacja z przejętą siecią Aster). Co prawda wdrażanie nowego produktu może nie być tożsame z ofertą rynkową, ale mamy nadzieję, że UPC zrobi swoim polskim klientom gwiadkowy prezet. Czym jest Horizon? To w skrócie zupełnie nowa platforma telewizyjno-internetowa, ambitny projekt jednego z największych operatorów kablowych na rynku, polegający na syntezie tradycyjnej telewizji z internetowym kontentem oraz mobilną elektroniką. Obecnie to zasadniczy trend jaki obserwujemy w całej branży, czego wyrazem jest smart tv, działania podejmowane przez wielkich graczy na rynku TV (vide Polsat, ipla, mobilna telewizja etc.), wykorzystanie źródeł sieciowych (treści) już nie jako dopełnienia czy uzupełnienia, a zasadniczej części oferowanych przez producentów AV funkcjonalności, możliwości dzisiejszych produktów.

Propozycja UPC nie tylko jest kompleksowa, ale wygląda na jedną z najatrakcyjniejszych z tych, które niebawem zadebiutują na rynku. To połączenie bardzo rozbudowanych usług telewizyjnych (ogromna biblioteka VOD, cyfrowa nagrywarka, nowoczesne EPG) z kontentem pobieranym z Internetu. To co będzie wyróżniało Horizon to niezwykle szybka, pewna komunikacja (szerokopasmowa sieć kablowa, gwarantująca ogromną przepustowość, niskie opóźnienia tramsmisji), lokalna sieć WiFi w standardzie n oraz pełna integracja platformy z mobilną elektroniką. Użytkownik będzie mógł skorzystać z pełnego dostępu, ze wszystkich usług i funkcji na ekranie tabletu bądź smartfona. Dzięki aplikacjom pobranym ze sklepów wirtualnych Google Play oraz App Store, kontent będzie dostępny na nieograniczonej liczbie handheldów. Bardzo nowoczesny, estetyczny interfejs pomoże w obsłudze platformy. Nowy dekoder na potrzeby UPC Horizon wyprodukował Samsung. W Holandii, Niemczech oraz Belgii Horizon ruszy jeszcze przed wakacjami.

» Czytaj dalej

Więcej oglądamy online, ale branża na tym traci…

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
stremaing

IHS Screen Digest opublikowało bardzo ciekawe informacje na temat rynku wideo w tym roku. Okazuje się, że w 2012 roku po raz pierwszy liczba filmów obejrzana za pomocą płatnych serwisów streamingowych przekroczy liczbę sprzedanych płyt DVD i Blu-ray. Nie cieszy to jednak wcale przedstawicieli największych studiów filmowych, bo de facto tylko na tym stracą. IHS przewiduje, że w tym roku za pomocą takich serwisów jak Netflix czy Amazon obejrzymy 3,4 miliarda filmów, podczas gdy w tym samym czasie sprzeda się tylko 2,4 miliarda nośników DVD i Blu-ray z filmami, o 7% mniej niż w 2011 roku.

Streaming z sieci rośnie wykładniczo, w 2011 roku obejrzeliśmy tylko 1,4 miliarda filmów w sieci, więc wzrost o 2 miliardy musi robić wrażenie. Problem w tym, że te 3,4 miliarda wypożyczeń przyniesie tylko 1,72 mld USD zysków, podczas gdy sprzedaż 2,4 miliarda płyt, da ponad 11,1 mld USD i to właśnie tej dysproporcji najbardziej boją się studia filmowe. W ten sposób zyski branży kolejny raz wyraźnie spadną i wygląda na to, że nie uda się już tego trendu powstrzymać, bo np. Netflix regularnie odmawia sprzedaży filmów, chce skupić się tylko na wypożyczaniu. Google w swojej usłudze Play zostało niejako zmuszone do sprzedaży filmów, ale i tak klienci będą pewnie głównie je wypożyczać.

» Czytaj dalej

Nowy multimedialny chip Intela: Atom CE5300

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Toshiba HDTV seria 800

Intel odświeża linię swoich multimedialnych chipów. Najnowszy Atom CE5300 Media Processor to pochodna układu dla handheldów – Medfield – który ostatnio miał premierę na MWC, gdzie pokazano kilka smartfonów wyposażonych w wyżej wymieniony SoC. Ten procesor znajdzie swoje miejsce nie tylko w telefonach oraz tabletach, ale także w zmodyfikowanej formie, pojawi się w różnego rodzaju set-top-boksach oraz telewizorach (niektórzy producenci wykorzystują w swoich odbiornikach układy Intela). Atom będzie walczył z bardzo silną konkurencją – chipami ARM, które poza rynkiem mobilnym zdominowały ten segment, będąc najczęściej wybieranymi procesorami do sieciowych urządzeń wizyjnych oraz audio.

„Berryville” to dwurdzeniowy procesor Atom CE5300 ze zintegrowaną grafiką 2D/3D, hyperthreadingiem, wizualizacją oraz nowymi możliwościami w zakresie integracji z PAY TV. Szczególnie to ostatnie jest ważne w kontekście wprowadzania przez operatorów platform cyfrowych (sat, kabel, naziemna) nowych usług sieciowych, otwarcia na Internet, na IPTV, na integrację z serwisami interentowymi, z handheldami etc. Zarówno dostarczyciele treści, jak i wspomniani operatorzy będą (albo właśnie to robią) wprowadzać do sprzedaży nowe urządzenia zdolne podołać nowym zadaniom, funkcjonalnościom.

BBC z nową usługą wzorowaną na iTunes: wielkie archiwa już niebawem

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
BBC

Od jakiegoś czasu Brytyjczycy oferują BBC iPlayer – usługę streamingową, aplikację pozwalającą na strumieniowanie programów brytyjskiej telewizji publicznej (oraz radia). Materiały publikowane w ten sposób dostępne są jedynie przez 7 dni, i de facto mówimy tutaj o serwisie IPTV. BBC chce jednak czegoś więcej, chce udostępnić swoje przepastne archiwa, zawierające setki, tysiące znakomitych programów, seriali oraz dokumentów. Nowy projekt o kryptonimie „project Barcelona” ma być wzorowany na jabłkowym iTunes. Będzie to usługa dostępowa, za którą będą popierane niewielkie (jak obiecują Brytyjczycy) opłaty. Miejmy nadzieję, że w odróżnieniu od wspomnianego iPlayera, nowy produkt nie będzie skrępowany ograniczeniami regionalnymi. Start zapowiedziano jeszcze w tym półroczu. Być może uda się to zrobić przed Olimpiadą w Londynie. Trzymamy kciuki i liczymy, że oferta BBC będzie osiągalna także u nas, w Polsce. Jak tylko pojawią się jakieś nowe, konkretne informacje na temat tytułowego serwisu natychmiast je opublikujemy…

7 marca zadebiutuje też nowa wersja Apple TV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip

Cały świat czeka na nowego iPada, ale podczas konferencji w San Francisco, za tydzień w środę, Apple pokaże nie tylko nowy tablet, ale także nową wersję Apple TV, która wreszcie ma spełnić oczekiwania użytkowników w większym stopniu. Oczywiście nie chodzi tutaj o telewizor Apple, ale o małą skrzynkę, która pozwala na streaming mediów np. zakupionych poprzez sklep iTunes. Nowe Apple TV będzie przede wszystkim wyposażone w szybszy procesor, prawdopodobnie będzie to wariacja układu A5, czyli dwurdzeniowego procesora, który powinien wreszcie pozwolić na płynne odtwarzanie materiału nawet w rozdzielczości 1080p. Można się także spodziewać, że krótko po premierze, Apple zacznie oferować w iTunes filmy właśnie w tej rozdzielczości.

Inne, mniej pewne plotki mówią o obsłudze Bluetooth 4.0 i nowej wersji pilota zgodnej z tym standardem, a także, i to ciekawostka, o wsparciu dla Siri. Jakkolwiek taka funkcja w odtwarzaczu sieciowym wydaje się wątpliwa (jak mu wydawać komendy głosowe, mikrofon musiałby mieć spory zasięg albo być kierunkowy), ale na pewno byłoby to świetnym dodatkiem usprawniającym obsługę. Na ile te informacje znajdą potwierdzenie w rzeczywistości, dowiemy się już za kilka dni.

Nowy sposób dystrybucji mediów przez WD, WB, FOX i SandDisk

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Logos

Firmy Twentieth Century Fox Home Entertainment, Warner Bros. Home Entertainment Group, SanDisk (Nasdaq: SNDK) i Western Digital (NYSE: WDC) poinformowały dziś o trwających pracach nad inicjatywą „Project Phenix”, która zapewni klientom szybsze i łatwiejsze zarządzanie, przechowywanie oraz przenoszenie między różnymi urządzeniami filmów i seriali w wysokiej jakości (włącznie z nowościami, w rozdzielczości do 1080p). Materiały te zostaną zapisane na dysku lokalnym, a ponadto ich kopia zapasowa będzie utworzona przy pomocy ustandaryzowanego systemu UltraViolet, jak również innych usług opartych na chmurze.

Nad rozwojem projektu czuwa nowoutworzone stowarzyszenie SCSA (ang. Secure Content Storage Association – Stowarzyszenie Bezpiecznego Magazynowania Treści). Stowarzyszenie przyjęło formę spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, która będzie zajmować się tworzeniem oraz licencjonowaniem rozwiązań zabezpieczeń dla treści w wysokiej jakości oraz innych materiałów chronionych prawami autorskimi, przechowywanych na stacjonarnych i przenośnych dyskach twardych oraz na pamięciach fleszowych, takich jak klucze USB, karty SD™ i dyskach SSD. Materiały pobrane na dysk twardy lub pamięć fleszową będzie można odczytać, zarówno w trybie online jak i offline, na dowolnym urządzeniu, zgodnym z wymogami SCSA, w tym na telewizorach, laptopach, odtwarzaczach Blu-ray™, tabletach, telefonach komórkowych lub konsolach do gier. Zoptymalizowaną zawartość będzie można łatwo nabyć kilkoma sposobami, m.in. jako plik do pobrania z Internetu, jako plik cyfrowy zapisany na fizycznym nośniku, w specjalnych kioskach umieszczonych w sklepie, lub w inny bezpieczny sposób bezpiecznej dystrybucji cyfrowej.

» Czytaj dalej

Brytyjski Sky niebawem zaoferuje swoją ramówkę w ramach IPTV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
skyottslide-1328004847

Telewizja przenosi się do sieci. To zauważalny od kilkunastu miesięcy trend, coraz więcej nadawców decyduje się na równoległe oferowanie sygnału via Internet. Daje to nadzieję na przynajmniej częściowe odejście od regionalizacji – po prostu każdy będzie mógł sobie wykupić dostęp, nie będzie miało znaczenia gdzie akurat mieszkamy / przebywamy. Sky już od jakiegoś czasu udostępnia aplikację Sky Go, odpowiednik znanego u nas HBO Go – serwisu stworzonego specjalnie z myślą o handheldach. Na razie oprogramowanie przeznaczone jest dla urządzeń z iOSem (poza iPhone/iPodem można korzystać ze specjalnej aplikacji dla iPada). Niebawem pojawi się wersja dla Androida. Niestety na razie to wszystko dla abonentów Sky, czytaj dla osób przynajmniej czasowo zamieszkujących Albion. W przypadku IPTV, jako pierwszy zostanie uruchomiony serwis VOD (Sky Movies). Programy, kontent będzie można oglądać na dowolnym urządzeniu: przenośnym, konsoli, bezpośrednio na telewizorze z funkcjami sieciowymi, odtwarzaczu, pececie etc. W Polsce także obserwujemy podobne zjawisko, choć na razie głównie chodzi o aplikacje EPG/PRV, ale są już dostępne pierwsze aplikacje / witryny www z poszczególnymi kanałami nadawanymi online.

» Czytaj dalej

Netflix to potęga: 2 miliardy godzin, 15 miejsce w rankingu największych sieci

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
netflix

Szkoda, że w Polsce usługa nie jest na razie dostępna. To największa sieciowa wypożyczalnia wideo, która pozwala na dostęp do gigantycznej biblioteki filmów oraz seriali. Dzięki integracji z wieloma różnorodnymi platformami (odtwarzacze, telewizory, konsole, handheldy…) użytkownik może oglądać kontent tam gdzie mu najwygodniej. O potędze tego internetowego giganta świadczy wynik z października zeszłego roku, kiedy badania wskazały że jest częściej (dłużej) oglądany niż CNN, Discovery, MSNBC oraz BET razem wzięte (a to jedne z najpopularniejszych kanałów telewizyjnych w Stanach). Dodatkowo warto nadmienić, że z Netfliksa korzysta zaledwie 21 milionów ludzi (kilkanaście procent populacji US).

Jeżeli tylko w danym gospodarstwie korzysta się z usługi Netflix, tradycyjna telewizja idzie „w odstawkę”, jedynie CBS w tej grupie cieszy się większą popularnością.  ABC jest na trzecim miejscu. Patrząc na cały rynek, udziały Netfliksa nie stanowią na razie wyzwania dla tradycyjnej telewizji – to około 2.4%, choć trzeba też wspomnieć o bardzo dynamicznym wzroście jaki notuje internetowe VOD w ostatnich kilkunastu miesiącach. Z pewnością na taki stan rzeczy nałożyły się dwie kwestie – po pierwsze telewizory z bezpośrednim dostępem do Internetu stały się standardem, po drugie praktycznie każde urządzenie podłączane do odbiornika wyposażone jest w gniazdko LAN. Dodajmy do tego wygodę oraz (co niestety nie jest regułą) atrakcyjne ceny udostępnionych, płatnych materiałów, a szybki rozwój tego segmentu przestanie być dla nas zaskoczeniem.

Smart TV – telewizor inteligentny?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
raport-skapiec

Od niedawna w branży karierę robi hasło: „Smart TV”. Mówi się o inteligentnych odbiornikach, które niebawem zastąpią większość domowego sprzętu AV, stając się swoistymi hubami multimedialnymi, urządzeniami wszechstronnymi, zdolnymi do odtwarzania wszelkich treści cyfrowych, dodatkowo pozwalając na wygodny dostęp do Internetu. To właśnie globalna sieć stanowi główny element, najważniejszą z możliwości jakie serwuje nam „Smart TV”. Początkowo chodziło o korzystanie w dość ograniczony sposób z paru przygotowanych przez producenta witryn / portali, dzisiaj możliwości nowoczesnych odbiorników są daleko większe, faktycznie sieć staje się alternatywą dla fizycznych nośników oraz tradycyjnych sposobów dystrybucji treści (platformy cyfrowe, telewizja naziemna). Dzięki syntezie tradycyjnej telewizji (ramówka, określony profil stacji) z praktycznie nieograniczonymi możliwościami jakie daje Internet (interakcja, współdecydowanie, komunikacja, media społecznościowe) tworzy się nowa jakość (IPTV), coś co faktycznie pozwala mówić o „inteligentnym odbiorniku”. Eksplozja popularności mediów społecznościowych pokazuje jak ważna jest nieskrępowana wolność wyboru oraz możliwość kreowania treści przez odbiorcę.

» Czytaj dalej