LogowanieZarejestruj się
News

Odtwarzacz Dune HD TV-201

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
dune_hdtv201

Firma HDI DUNE, producent sieciowych odtwarzaczy multimedialnych klasy premium, zapowiada wprowadzenie na rynek nowego modelu z serii TV - DUNE HD TV-201. Odtwarzacz DUNE HD TV-201 występuje w kilku wersjach wyposażonych w wewnętrzny tuner do odbioru telewizji satelitarnej (model TV-201S2), kablowej (TV-201C) oraz naziemnej telewizji cyfrowej zarówno w standardzie DVB-T, jak i DVB-T2 (TV-201T i TV-201T2).

Dune HD TV-201 to set-top box, który oprócz tradycyjnych kanałów dystrybucji sygnału wykorzystuje również transmisję przez Internet, pozwalając na oglądanie VOD, IPTV czy OTT. Bezproblemowe odtwarzanie plików wideo w jakości FullHD i dźwięku w standardzie 7.1 zapewnia wydajny procesor Sigma Designs 8670, który sprawdził się już w poprzednich modelach firmy HDI DUNE z serii TV.Odtwarzacz radzi sobie z nawet najbardziej wymagającymi formatami wideo o wskaźniku bitrate do 50 Mbit/s i z bezstratnymi formatami audio, takimi jak FLAC czy ALAC.

» Czytaj dalej

TVP uruchomiła swoje dwa najważniejsze kanały w HD

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
1-hd-286137

Ważne wydarzenie na naszym rynku, choć głównie w sferze symbolicznej. Publiczna jedynka oraz dwójka rozpoczęły nadawanie w jakości HD. Start nastąpił 1 czerwca, nie obyło się bez pewnych problemów technicznych, poza tym dopiero w weekend. Udało się uzyskać pełne informacje na temat dosyłu nie tylko drogą satelitarną (te były znane wcześniej), ale także bezpośrdnio od TVP za pomocą światłowodu (wybrani operatorzy kablowi, sat otrzymujący tą drogą sygnał od publicznej – w przypadku talerza niestety trzeba zmniejszać bitrate). Kiedyś pisałem o bardzo dobrej (chyba najlepszej na rynku, piszę chyba, bo ostatnio konkurencja poczyniła pewne postępy) jakości obrazu na TVP HD. To swoista, technologicza wizytówka publicznej. Nie chodzi tu tylko o sam kanał, ale także materiały, własne produkcje realizowane w wysokiej rozdzielczości obrazu (na marginesie od ładnych paru lat, sporo tego się zebrało). W przypadku TVP 1, TVP 2 w wersji HD jakość jest… zróżnicowana. W przypadku transponderów satelitarnych niestety jest mocno tak sobie. Jedynka to zmienny bitrate na poziomie 3,91 ~6,35 Mbit/s, dwójka nieco lepiej od 3,91  do 9,77 Mbit/s Mbit/s. Audio nadawane jest w starym formacie 160 kbps (MPEG) oraz dwie ścieżki w E-AC3 (Dolby Digital Plus) 256kbps oraz 96kbps.

Inaczej sprawa ma się z dosyłem światłowodowym. Wtedy możemy liczyć na oryginalną jakość, która prezentuje się bardzo dobrze – bitrate wynosi 12 Mbit/s. Właśnie taką wartość można uznać za prawdziwe, bezkompromisowe HD. Przy rozdzielczości 1080i nawet w przypadku VBR (zmienny przepływ) nie powinno schodzić się poniżej wartości 8~9 Mbit/s. Niestety na satelicie nie ma żywcem miejsca na tego typu jakość, szkoda że podobne ograniczenia dotyczą także naziemnej telewizji cyfrowej. To właśnie NTC jest tutaj kluczowym elementem, bo dzięki nadajnikom cyfrowej tv sygnał może trafić do większości Polaków bez dodatkowych opłat (alternatywna oferta w ramach pay tv). W tym przypadku także był konieczny kompromis i to nie tylko jakościowy (parametry jak z dosyłu satelitarnego), ale także w dziedzinie nazwijmy to ergonomii… trzeba było rozdzielić nadawanie wersji HD na dwa muxy (pierwszy oraz trzeci). Na pierwszy muks trafiła jedynka, na trzeci dwójka. Docelowo kanały znajdą się na jednym multipleksie, ale nie nastąpi to przed 2014 rokiem. Jak widać, dołączyliśmy do grona państw z wszystkimi, głównymi kanałami nadawanymi w HD, jednak nie jest idealnie… oby w ramach NTC udało się wygospodarować miejsce na „wizytówkę” polskiej telewizji, czytaj dwa główne kanały w prawdziwej jakości HD.

W Europie trwa boom na kanały HD

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Toshiba HDTV seria 800

W zeszłym roku pojawiło się w Europie prawie 400 nowych kanałów, z czego grubo ponad połowa w jakości HD. Widać, że wysoka rozdzielczość staje się coraz szybciej obowiązkowym standardem nadawania, szczególnie w przypadku głównych nadawców publicznych oraz komercyjnych (kanały główne oraz tematyczne ). Obecnie każdy niemalże kanał premium nadawany jest w wersji HD. Do niedawna nadawcy koncentrowali się na oferowaniu w ten sposób treści sportowych oraz filmowych, obecnie widać dążenie do zastępowania wersji SD innych kanałów tematycznych wersjami w wysokiej rozdzielczości. Nie zawsze ma to swoje uzasadnienie, jak słusznie zauważa prezes TVNu, przykładowo stacje historyczne nadające duże ilości materiałów archiwalnych mogą się obyć bez HD. Warto jednak pamiętać, że wyższa jakość obrazu jest obecnie towarem poszukiwanym przez konsumentów, z których większość posiada już odbiornik HDTV i może w pełni docenić zalety wysokiej rozdzielczości obrazu. Rzecz jasna wiąże się to ze wzrostem dostępności kanałów HD. Nawet naziemna telewizja cyfrowa niebawem będzie oferować dwa nowe kanały ogólnopolskie (TVP 1 HD oraz TVP 2 HD), których start zbiegnie się z rozpoczęciem EURO 2012.

W Polsce oraz Europie niezwykle dynamicznie rozwija się IPTV, choć tutaj jak na razie dominują treści w standardowej rozdzielczości (wymóg odpowiedniej przepustowości). Być może wraz ze wzrostem liczby odpowiednich łącz szerokopasmowych ta sytuacja ulegnie poprawie. Warto nadmienić, że Polska zanjduje się na czele stawki odnośnie ilości dostępnych kanałów HD, niestety dotyczy to wyłącznie pay TV (w Europie na multipleksach tv naziemnej jest znacznie więcej tego typu treści). W sumie polski telewidz ma dostęp do ponad 50 takich kanałów, na szczęście większość dostępna jest u każdego operatora (czasy wyłączności mamy już za sobą). Jakość nadawania jest mocno zróżnicowana, sporo stacji niestety oferuje bardzo kiepski dosył, do tego dochodzi polityka operatorów upychających na transponderach zbyt wiele kanałów.

» Czytaj dalej

Telewizja zdefiniowana na nowo: UPC Horizon jeszcze w tym roku?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
UPC

To bardzo ciekawa informacja, wcześniejsze plany mówiły o przesunięciu premiery platformy Horizon w Polsce na 2013 rok (obecnie głównym tematem jest konsolidacja z przejętą siecią Aster). Co prawda wdrażanie nowego produktu może nie być tożsame z ofertą rynkową, ale mamy nadzieję, że UPC zrobi swoim polskim klientom gwiadkowy prezet. Czym jest Horizon? To w skrócie zupełnie nowa platforma telewizyjno-internetowa, ambitny projekt jednego z największych operatorów kablowych na rynku, polegający na syntezie tradycyjnej telewizji z internetowym kontentem oraz mobilną elektroniką. Obecnie to zasadniczy trend jaki obserwujemy w całej branży, czego wyrazem jest smart tv, działania podejmowane przez wielkich graczy na rynku TV (vide Polsat, ipla, mobilna telewizja etc.), wykorzystanie źródeł sieciowych (treści) już nie jako dopełnienia czy uzupełnienia, a zasadniczej części oferowanych przez producentów AV funkcjonalności, możliwości dzisiejszych produktów.

Propozycja UPC nie tylko jest kompleksowa, ale wygląda na jedną z najatrakcyjniejszych z tych, które niebawem zadebiutują na rynku. To połączenie bardzo rozbudowanych usług telewizyjnych (ogromna biblioteka VOD, cyfrowa nagrywarka, nowoczesne EPG) z kontentem pobieranym z Internetu. To co będzie wyróżniało Horizon to niezwykle szybka, pewna komunikacja (szerokopasmowa sieć kablowa, gwarantująca ogromną przepustowość, niskie opóźnienia tramsmisji), lokalna sieć WiFi w standardzie n oraz pełna integracja platformy z mobilną elektroniką. Użytkownik będzie mógł skorzystać z pełnego dostępu, ze wszystkich usług i funkcji na ekranie tabletu bądź smartfona. Dzięki aplikacjom pobranym ze sklepów wirtualnych Google Play oraz App Store, kontent będzie dostępny na nieograniczonej liczbie handheldów. Bardzo nowoczesny, estetyczny interfejs pomoże w obsłudze platformy. Nowy dekoder na potrzeby UPC Horizon wyprodukował Samsung. W Holandii, Niemczech oraz Belgii Horizon ruszy jeszcze przed wakacjami.

» Czytaj dalej

Tablet Motoroli kontrolujący domowe AV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Moto TV

Producenci tabletów raczej nie podkreślają w swoich materiałach sporych możliwości jakie drzemią w dotykowych płytkach dotyczących możliwości kontrolowania, sterowania całą domową elektroniką ze szczególnym uwzględnieniem systemu AV. Motorola wraz z jednym z lokalnych, amerykańskich operatorów kablowych właśnie w ten sposób reklamuje swój najnowszy tablet – to proste urządzenie wyposażone dość nietypowo w 6″ ekran dotykowy, działające pod kontrolą Androida 2.3. Generalnie sprzęt poza sterowaniem bezprzewodowo wyświetla obraz na ekranie HDTV. Chodzi zatem o integrację tego co trzymamy w ręce z dużym odbiornikiem telewizyjnym, coś, o czym mówi między innymi Panasonic promujący własne rozwiązania (tablet zintegrowany z VieraCast). Poza sterowaniem daje to nowe możliwości interakcji użytkownika z TV. Dzięki dotykowemu ekranowi, który pozwala na nawigowanie na HDTV można ominąć jeden z zasadniczych problemów jaki trapi nowoczesne, zintegrowane z Internetem telewizory – problem sterowania tymi wszystkimi, rozbudowanymi funkcjami, usługami. W przypadku Motoroli sprzęt może przykładowo nakładać interaktywną grafikę na to co wyświetla telewizor, a dzięki powiązaniu funkcji jakie oferuje oprogramowanie tabletu z tym, co otrzymuje użytkownik korzystający z nowoczesnej platformy cyfrowej (w tym wypadku kablowej) daje to nowe możliwości w zakresie aplikacji, usług interaktywnych, funkcji. Poza kablówką można wykorzystać tablet Corvair do sterowania pozostałym sprzętem za pomocą zamontowanego portu IR lub/i interfejsu Zigbee RF4CE (pytanie, gdzie się podział Android@Home?). To rozwiązanie wpisuje się w strategię Motoroli oraz Verizona, które to firmy dążą do zaoferowania klientom kompletnego systemu inteligentnego domostwa, opartego na własnych produktach/rozwiązaniach. Źródło słusznie wskazuje jedno, dość istotne ograniczenie – partner Motoroli pozwala na wykorzystanie pełni możliwości ograniczając jednocześnie dobór operatora, pobierając za to (być może) dodatkowe opłaty, wreszcie (sad but true) zazwyczaj oprogramowanie platformianych dekoderów jest obrzydliwie brzydkie, często niefunkcjonalne i prawie na 100% woooolne. W sumie nie jest to wina Motki, ale oferując taką integrację warto wymóc na partnerze odpowiednio wysoką jakość wsparcia, produktu jaki oferuje bo inaczej cała zabawa traci sens.

Warner wprowadza premiery w VOD tego samego dnia co w kinie

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
trespass-lg

Co prawda chodzi tutaj o amerykańską sieć kablową (TWC – Time Warner Cable, biznes należący do wielkiej wytwórni filmowej), ale jest to dość ważna informacja, pokazująca rosnące znaczenie nowych usług multimedialnych, które stają się coraz popularniejsze i zaczynają stanowić realną alternatywę dla klasycznej dystrybucji opartej na kinie oraz na fizycznych nośnikach. VOD pod różnymi postaciami funkcjonuje od paru lat, obecnie jest już na tyle popularne, że opłaca się jak widać zrównać daty premier filmowych z kinem (co w przypadku nośnika fizycznego nigdy się nie udało). Ma to oczywiście jak najbardziej sens – w końcu taka forma dystrybucji pozwala na natychmiastowe udostępnienie materiału, bez konieczności kosztownego przeniesienia go na nośnik fizyczny, opracowania okładki, niezbędnych dodatków etc. Warto przypomnieć w tym miejscu o ogromnej popularności takich serwisów jak Netflix… dzięki temu wytwórnie filmowe mogą znowu zarabiać spore pieniądze, bez utyskiwania na malejącą sprzedaż DVD/BD oraz nielegalną dystrybucję w Internecie. To kolejna próba zaoferowania filmów dokładnie w tym samym czasie co w kinie. Universal także tego próbował, ale musiał się szybko wycofać, ulegając protestom właścicieli kin, którzy argumentowali, że tego typu usługa uderza bezpośrednio w ich biznes. Cóż, w dobie Internetu wydaje się, że nie ma przed taką formą dystrybucji odwrotu – w końcu z siecią wytwórnie i kina podobno (jak mówi branża) przegrały, więc może warto by było dla odmiany zaoferować coś, co skłoni ludzi do zakupu treści, a nie ściągania ich z Internetu? Jednym z pierwszych filmów będzie najnowszy obraz Larsa von Triera (na marginesie, ciekawe czy w końcu wyjdzie mu jakiś film, bo to co serwował ostatnimi czasy ociera się o groteskę …niestety niezamierzoną groteskę).

Nowe otwarcie Google TV – więcej, lepiej, sensowniej

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
google-io-2010-2-0941-rm-eng

Wygląda na to, że kubeł zimnej wody bardzo się przydał. Po porażce dotychczasowej odsłony Google TV firma postanowiła ostro wziąć się do roboty i całkowicie przebudować tytułowy projekt, zarówno pod kątem oprogramowania jak i dostępu do treści. Nowe Google TV to jak pamiętamy platforma IPTV bazująca na najnowszej odsłonie Androida przeznaczonego dla tabletów (3.x), całkowicie przebudowany interfejs oraz, co nie mniej ważne, nowi partnerzy, wielkie firmy medialne, które postanowiły zaangażować się w odnowiony projekt. Warto dodać, że wcześniej ze wsparciem branży telewizyjnej było bardzo kiepsko – tak kiepsko, że po premierze Google zmuszone było usuwać dostęp do określnych usług, materiałów co wywołało zrozumiałą irytację stosunkowo nielicznego grona klientów. No właśnie sprzedaż urządzeń z Google TV była bardzo słaba. Nikt nie chciał ryzykować wydania pieniędzy na coś, co nie miało od samego początku szczęścia i perspektyw rozwoju. Co gorsza urządzenia z pierwszym wariantem Google TV były bardzo drogie, szczególnie na tle konkurencji, która oferowała swoje produkty po znacznie niższej cenie, dodatkowo dając dostęp do wielu rzeczy niedostępnych w usłudze telewizyjnej Google. Na pewno w popularyzacji pomoże wprowadzenie platformy do popularnych kablowych set-top-boksów Motoroli. Dodatkowo firma w pełni porozumiała się z ABC, NBC oraz CBS w sprawie dostępu do materiałów wyprodukowanych przez wymienione podmioty. Rozmowy na temat współpracy toczyły się podczas  Edinburgh International Television Festival w Szkocji, gdzie sam szef Google Eric Schmidt rozmawiał z przedstawicielami koncernów medialnych.

UPC wprowadza kolejny kanał na żądanie: Discovery On Demand

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
UPC

Discovery Channel to kanał, który od lat inspiruje i rozwija zainteresowania i pasje widzów. Od 10 sierpnia br. UPC Polska fanom fascynujących historii oferuje nowy kanał na żądanie: DISCOVERY ON DEMAND. Na początek wszyscy ciekawi świata oraz pragnący poszerzać swoją wiedzę i horyzonty otrzymają blisko 50 godzin rozrywki opartej na faktach w postaci programów takich jak „Szkoła przetrwania”, „Pogromcy mitów”, „Wszechświat Stephena Hawkinga” czy „W klatce czasu”. DISCOVERY ON DEMAND zaoferuje widzom najlepsze programy dokumentalne, których tematyka koncentruje się wokół nauki, technologii, motoryzacji, a także ciekawych form spędzania wolnego czasu. Nowy KANAŁ wśród dziesiątek najpopularniejszych seriali Discovery Channel zaproponuje m.in. odcinki „Szkoły Przetrwania”, w której Bear Grylls, były żołnierz służb specjalnych, prezentuje, jak przetrwać w ekstremalnych warunkach lub „Pogromców mitów”, którzy wykorzystują znajomość technik kaskaderskich i filmowych, by potwierdzić lub obalić mity i zdarzenia historyczne. Dostępne będą też odcinki programu ”Zwykłe rzeczy – niezwykłe wynalazki”, w którym wyjaśnione zostanie w jaki sposób powstają i z czego są zrobione przedmioty codziennego użytku. To programy, które nie tylko angażują widza, przekazują doświadczenie i wiedzę o otaczającym świecie, ale także uczą i bawią.

» Czytaj dalej

UPC jest zadowolone z funkcji zdalnego nagrywania

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Zdalne Nagrywanie w Telewizji Cyfrowej UPC

Statystyki oraz wyniki badań potwierdzają, że nowa, bezpłatna usługa, Zdalne Nagrywanie w Telewizji Cyfrowej UPC, została przyjęta przez klientów  z entuzjazmem. Zaproponowane w połowie maja Zdalne Nagrywanie pozwala na zaplanowanie nagrywania ulubionych programów z dowolnego miejsca, nie tylko za pomocą strony WWW, ale także telefonów komórkowych i wygodnej aplikacji na iPhona i iPada. W pierwszych tygodniach funkcjonowania usługi użytkownicy planowali średnio 3 nagrania w tygodniu. W sumie  za jej pomocą zaplanowano aż 31 000 nagrań. Zdalne Nagrywanie pozwala na pełną kontrolę nad telewizyjną ramówką oraz wyznacza nowe trendy  w sposobie planowania telewizyjnej rozrywki.

» Czytaj dalej