LogowanieZarejestruj się
News

Nowe słuchawki Denon Sounds Like You

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
denon_ahc250_101_m_max

Denon dodaje dwa nowe modele o wysokich parametrach do swojej najnowszej gamy słuchawek Sounds Like You: AH-C250 oraz AH-C101. Denon AH-C250 należy do serii Music Maniac oferującej słuchawki o wyjątkowo wysokich parametrach audio ujętych w kompaktowej, eleganckiej i precyzyjnie wykonanej formie. Jest wyposażony w przetworniki typu Single Balanced Armature Driver umieszczone w solidnej obudowie cynkowej.

Nieplączący się przewód ma wbudowany pilot sterujący (współpracujący z iPodem, iPhonem i iPadem) i mikrofon do rozmów telefonicznych. Denon AH-C101 z serii Urban Raver został stworzony dla entuzjastów muzyki, którzy cenią sobie mocno zaakcentowane brzmienie basów. Nowocześnie wystylizowane słuchawki douszne z przetwornikami o średnicy 11,5 mm zostały profesjonalnie dostrojone celem osiagnięcia doskonałego brzmienia niskich częstotliwości. Denon zastosował w nich również system Radial Cascade Damper w celu zminimalizowania niekorzystnych wibracji kabla, dający w efekcie większą szczegółowość. Zastosowano wysokiej jakości magnesy neodymowe, które są również używane w głośnikach dla poprawy dynamiki i sprawności.

» Czytaj dalej

JF DIGITAL HDM – takie Oppo tylko że w świecie audio?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
ch3

Oppo to znany producent znakomitych odtwarzaczy Blu-ray (właściwie obecnie odtwarzaczy cyfrowych, z funkcjami sieciowymi, odtwarzających fizyczne nośniki). Te fantastyczne urządzenia (mieliśmy okazję zapoznać się z nimi, na pewno w końcu przetestujemy ten sprzęt u nas w HDO), są bazą dla wielu high-endowych producentów AV, którzy często przepakowują wnętrze Oppo do swoich kosztownych obudów i stosując mnożnik x5 wypuszczają to potem na rynek, goląc ludzi majętnych, ale niezbyt rozgarniętych, czy może zorientowanych ;-) W przypadku kolejnej chińskiej marki (Oppo ma siedzibę w Stanach, ale cała produkcja, projektowanie odbywa się za chińskim murem), kto wie czy nie będziemy świadkami podobnej sytuacji. Te skrzynki mają potencjał…

Jing Feng Digital z siedzibą w Shenzen, to firma oferująca m.in. widoczny na zdjęciu HDM03 - odtwarzacz plików i DAC w jednym. Poza tym w ofercie są jeszcze różne wariacje (mniejszy, większy model, model z funkcją nagrywania, z układem konwersji A/D etc.).  W przedstawionym na zdjęciach odtwarzaczu jest kilka nietypowych rzeczy. Po pierwsze cena – fabryczna wynosi równowartość 2000 zł. Czytaj u nas nie powinna przekroczyć pułapu 3000~3500zł. Patrząc przez pryzmat wyposażenia i możliwości, takie urządzenia to od 5000 w górę. Po drugie wyposażenie: Chińczycy zamontowali w swoim urządzeniu 32-bitowy dekoder Wolfsona WM8741, który teoretycznie jest przygotowany do pracy z sygnałami 32/384. Obecnie HDM 03 grai 24/192, jednak w przyszłości update oprogramowania pozwoli na podniesienie tego parametru do ww wartości. Po trzecie jest to wszechstronne źródło cyfrowe – odtwarzacz, tuner radia internetowego oraz DAC w jednym (jw są jeszcze bardziej rozbudowane wersje z nagrywarką cyfrową).

Sprzętem można zarządzać bezprzewodowo poprzez smartfony z Androidem i iOS. Sekcje odtwarzacza plików i konwertera są od siebie oddzielone, a układy tego ostatniego są specjalnie opracowane przez fachowców Wolfsona. Warto popatrzeć na zasilanie, układy, typologię – wygląda to wszystko bardzo high-endowo! Więcej o tym sprzęcie przeczytacie tutaj.

» Czytaj dalej

Super odbiornik Bluetooth: Advance Acoustic WTX-1000

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
advance_acoustic_wtx1000_m_max

Na fali popularności WTX-500, Advance Acoustic wprowadza udoskonaloną i poszerzoną wersję odbiornika Bluetooth – WTX 1000. Konstruktorzy Advance Acoustic od pewnego czasu sporo uwagi poświęcają przekazowi Bluetooth - w ofercie znajdują się już bezprzewodowe aktywne głośniki AIR 50, AIR 70 i AIR 90 oraz uniwersalny odbiornik WTX-500, który od początku tego roku znalazł wielu zwolenników. Advance Acoustic WTX-1000 został wyposażony w wyjście analogowei wyjścia cyfrowe – optyczne i koncentryczne, dzięki czemu można podłączyć go np. do przetwornika DAC. Obsługuje między innymi formaty Apt-X, FLAC oraz ALAC, co pozwala na prawie bezstratny przekaz plików muzycznych.

Urządzenie jest kompatybilne z prawie wszystkimi dostępnymi na rynku urządzeniami iPhone, iPad, iPod, smartfonami, tabletami telefonami czy komputerami posługującymi się transmisją A2DP Bluetooth. Pliki MP3 czy AAC (o gęstości mniejszej niż 350Kbit/sec) transmitowane są bez dekodowania, a co za tym idzie bez degradacji. Jeżeli dodamy do tego dynamikę na poziomie 92dB, 16 bitową rozdzielczość i zakres częstotliwości od 10 do 22000 Hz, pozwala mieć nadzieję, że zastosowana w tym innowacyjnym odbiorniku najnowsza technologia Bluetooth, pozwoli cieszyć się naturalnym, detalicznym i dynamicznym przekazem muzycznym. Dodatkowym atutem Advance Acoustic WTX-1000 jest klasyczny wygląd - styliści Advance Acoustic zrezygnowali z rozwiązania zastosowanego przy WTX-500 i zaprojektowali eleganckie niewielkie „pudełko” (13 cm szerokości) z czarnego metalu, front wykończyli błyszczącą płytką sprawiającą wrażenie grubego szkła. Advance Acoustic WTX-1000 będzie dostępny już w grudniu 2012 w cenie 890 złotych.

Wzmacniacz zintegrowany Arcam FMJ A19

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
arcam_fmj_a19_m_max

Arcam prezentuje nowy zintegrowany wzmacniacz A19. W najnowszym wzmacniaczu tego angielskiego producenta znajdziemy technologie stosowane do tej pory wyłącznie w topowych urządzeniach tej marki. Skupienie się na jakości dźwięku zaowocowało wprowadzeniem do projektu „inteligentnego” zasilania, poprawiającego elastyczność pracy. Arcam FMJ A19 został przy tym zaprojektowany w taki sposób, aby można było zasilić z niego dwa produkty z r-Series. Wzmacniacz może dzięki temu stać się jednostką centralną dla wielu urządzeń cyfrowych obsługiwanych przez USB i Bluetooth. Podczas gdy świat audio staje się coraz bardziej cyfrowy, nie zapominano w Arcamie o świecie analogu. Ogromna popularność płyt winylowych zmusiła inżynierów tej firmy do wyposażenia wzmacniacza Arcam A19 w nowy przedwzmacniacz gramofonowy MM. We wzmacniaczu Arcam A19 zastosowano nowoczesną sekcję wzmacniacza słuchawkowego, zdolnego napędzić dowolny model słuchawek. Układy elektroniczne A19 zamknięte są w sztywnym, aluminiowym, akustycznie wytłumionym chassis. Cena – 3290 złotych.

» Czytaj dalej

Esoteric z nowościami: odtwarzacz SACD, 2 x pre & integra

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
eso1

Esoteric to topowa marka, japoński high-end – sprzęt bardzo kosztowny, na który mogą sobie pozwolić majętni miłośnicy wysokiej jakości brzmienia. Japończycy zdecydowali się na wypuszczenie czarnej wersji odtwarzacza SACD K-05B i integry I-05B. Cena na rynku wewnętrznym wynosi odpowiednio 575 000 i 420 000 jenów (obecny kurs – 100 jenów=3,86 PLN). Obydwa urządzenia pojawią się w sprzedaży na początku grudnia. Ich nakład będzie ograniczony do 100 egzemplarzy. Nieco później, ale jeszcze w grudniu do sklepów trafią dwa nowe przedwzmacniacze liniowe – C02 oraz C03/x. Ten pierwszy będzie kosztować 1 470 000 jenów, drugi – 840 000.

» Czytaj dalej

Tanie, dobre stereo: zestaw NAD C315/515 BEE

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
NAD 315&515 BEE (15)

Obecnie zakup dobrego jakościowo zestawu stereo nie jest problemem. Wielu producentów audio oferuje dobrej jakości, budżetowe urządzenia, które nie zrujnują budżetu, a jednocześnie zaoferują brzmienie, które zadowoli także tych, dla których to co płynie z głośników ma znaczenie. Widać tutaj po pierwsze konkurencję z Chin (niektóre produkty chińskich producentów są znakomite, vide wybrane urządzenia Xindaka, czy opisywane na naszych łamach przetworniki oraz wzmacniacze Matriksa), wpływ przeniesienia produkcji do Azji oraz ostrą walkę cenową między wytwórcami. Nie dziwią zatem urządzenia kosztujące około 1000 złotych, które jak najbardziej nadają się do postawienia na półce i grania, bez żadnego uszczerbku dla zdrowia psychicznego i fizycznego właściciela. Jest jednak wśród producentów firma, która jako swoje motto, jedną z najważniejszych zasad, przyjęła wypuszczanie na rynek przystępnych cenowo urządzeń oferujących bardzo dobre brzmienie. O kim mówimy? Oczywiście o firmie NAD, angielskim producencie, który obecnie ma w katalogu dziesiątki, jeżeli nie setki różnorodnych urządzeń AV, nadal jednak swoją uwagę koncentruje przede wszystkim na rynku audio. Firma od lat wierna jest powyższej zasadzie, poza tym wyróżnia się typową dla siebie stylistyką, designem który z jednej strony jest prosty, wręcz surowy, z drugiej ponadczasowy i …oryginalny („nadowskie” kolory obudowy, rozmieszczenie poszczególnych elementów etc.)

Patrząc na niemal dowolne urządzenie NADa od razu wiadomo, kto je wyprodukował. To przywiązanie do własnego stylu (odstępstwa dotyczą nowych produktów, głównie cyfrowych, które często muszą być zaprojektowane od podstaw, ich forma musi być nowa, świeża, bo też wcześniej nikt takowych nie oferował) jest bardzo pożądaną cechą, premiowaną przez wiernych marce użytkowników, którzy nie są zaskakiwani nagłymi rewolucjami, którym odpowiada wspomniana, ponadczasowa stylistyka urządzeń. Przetestowaliśmy sprzęt, który zdobył nagrodę EISA w 2008/2009 roku, który został (częściowo) zastąpiony nowym modelem (zmiany kosmetyczne), oznaczonym cyferkami 316 (integra). Zapraszam do lektury recenzji zestawu dzielonego stereo: wzmacniacza NAD C315BEE (obecnie w sprzedaży brat bliźniak, wspomniany powyżej model C316), oraz odtwarzacza C515BEE (nadal w sprzedaży). Bym zapomniał… przy nazwie każdego komponentu dodano literki BEE – to taki, dodatkowy, znak jakości. Te trzy litery oznaczają, że nad projektami czuwał osobiście twórca największych hitów firmy, takich jak m.in. legendarne wzmacniacze 3020 i 302. Chodzi oczywiście o Björna Erika Edvardsena. Mam w kolekcji pre-amp 1020 (3020 pozbawiona końcówek mocy). To genialny przedwzmacniacz. No dobrze, a jak wypada tytułowa, budżetowa klasyka? Popatrzmy…

» Czytaj dalej

Aplikacja od Lehmann Audio dla Androida & iOS do testowania sprzętu audio

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
test3

Firma Lehmann Audio wprowadziła właśnie do handheldowych marketów prosty program do testowania sprzętu audio. Wystarczy podłączyć urządzenie mobilne (tablet lub smartfona) do sprawdzanego urządzenia za pomocą kabelka jack-jack (via wyjście słuchawkowe). Wersja na iPhone, iPoda Touch oraz iPada do pobrania tutaj, wersja na Androida dostępna tu. Software nie zastąpi dokładniejszej kalibracji, ale może okazać się skuteczny, szczególnie gdy naszemu systemowi sporo brakuje do optymalnej kalibracji. Lehmann w przystępny sposób przybliża kwestie właściwych ustawień sprzętu audio. Warto pobrać i sprawdzić, jak to u nas jest z tymi ustawieniami.

» Czytaj dalej

Kolejny producent audio decyduje się wprowadzić do oferty słuchawki

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Hear_it_One_B

Tym razem chodzi o Pro-Jecta. To logiczny wybór w przypadku tego producenta, który obecnie kojarzy się nie tylko z gramofonami (to zazwyczaj pierwsze skojarzenie), ale także z cyfrowym audio w wydaniu kompaktowym. Chodzi tutaj oczywiście o boksy, malutkie komponenty audio, które obecnie stanowią niezwykle rozbudowany system (Pro-Ject jest tutaj niewątpliwie specjalistą, jego produkty tworzą kompletne rozwiązanie, to najbardziej rozwinięta oferta składająca się z kilkudziesięciu urządzeń (!)).

Obecny boom słuchawkowy nie mógł przejść niezauważony przez austriacko-czeską firmę, szczególnie że wspomniany mikro system składa się z urządzeń z wbudowanymi wzmacniaczami słuchawkowymi, dostosowany jest także do współpracy z przenośnymi grajkami. Nie dziwi zatem fakt wprowadzenia do katalogu słuchawek, a konkretnie dwóch modeli słuchawek o konstrukcji zamkniętej. Ciekawy jest desing, nawiązujący do firmowego logo (obudowy, muszle z motywem). Producent zwraca uwagę na idealną współpracę z wszelkimi odtwarzaczami przenośnymi, handheldami.

Wspomniana powyżej oferta boksów (w tym wzmacniaczy) została zatem uzupełniona o dwa modele słuchawek.  Model Hear It One to konstrukcja zamknięta, pałąk jest pokryty skórą, tak jak miękkie nauszniki. Cena wynosi 445 zł. Tańsze, bo kosztujące 270 zł, Hear It Two, ze względu na niską impedancję (32 omy) oraz wysoką czułość (107 dB) idealnie nadają się do sprzętu przenośnego.  Słuchawki są oferowane w trzech kolorach – czerwonym, białym i czarnym.

» Czytaj dalej

Zgrillowany Logitech Squeezebox Touch vs Ultimate Ears do kotleta

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
SB Touch tyt

Squeezebox to rodzina odtwarzaczy sieciowych audio, dość niepozornych urządzeń (poza poważnie, rasowo wyglądającym Transporterem), które pozwalają na cyfrową dystrybucję dźwięku w domu, w mieszkaniu. Obecnie firmy z branży prześcigają się we wprowadzaniu podobnych rozwiązań. Firma Logitech była jednym z prekursorów, czegoś co zmienia dzisiejszy rynek audio. Kiedyś udało mi się przetestować wcześniejszy model Squeezeboksa: Duet. Był to odtwarzacz sieciowy audio, który poza typową dla tego typu sprzętu wygodą korzystania z domowej kolekcji muzycznej niestety miał parę irytujących wad. Obecnie temat odtwarzania z plików stał się gorący, m.in. za sprawą pojawienia się materiałów 24 bitowych, które oferują niejednokrotnie jakość zbliżoną do tego co słychać w studiu nagraniowym, prezentując znacznie lepszą jakość od obowiązującego przez wiele lat standardu płyty kompaktowej (16 bit/ 44Hz). Brzmienie uległo poprawie praktycznie w każdym aspekcie – dynamiki, szczegółowości, rozdzielczości oraz przestrzenności… można wręcz mówić o renesansie stereo, w nowej, cyfrowej odsłonie.

Do tego doszły ogromne zmiany w dziedzinie dystrybucji, prawdziwa eksplozja strumieniowania muzyki z sieci związana bezpośrednio z popularyzacją handheldów. Rewolucja pod postacią muzyki z pliku stała się faktem. Squeezeboksy zapisały ważną kartę w przeobrażeniach, jakimi poddawana jest branża, w popularyzacji nowego modelu konsumowania muzyki. Zapraszam do lektury naszego najnowszego artykułu, który stanowi nie tylko opis, ocenę tytułowego urządzenia, ale także podsumowanie dotyczące całej linii Squeezeboksów oraz krytyczne odniesienie do „następców”…

» Czytaj dalej

Jak tu podłączyć źródło do dwóch wzmacniaczy/pre? Pro-Ject Switch Box

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Pro-Ject_Switch_Box

Czesko-austryjacki Pro-Ject to firma, która słynie z dwóch rodzajów produktów: gramofonów (w relacji koszt-efekt są nie do pobicia) oraz małych, grających pudełek, które składają się na spójny system audio o miniaturowych gabarytach. Pro-jectowe boksy to bardzo fajne rozwiązanie dla kogoś, kto potrzebuje bardzo kompaktowego, zajmującego minimum przestrzeni sprzętu audio, a przy tym nie chce iść na jakieś większe kompromisty w dziedzinie brzmienia. To tak tytułem (krótkiego wstępu), jakiegoś umiejscowienia dość nietypowego produktu, który niebawem dla Was przetestujemy. To urządzenie peryferyjne, sprzęt który powinien być całkowicie przeźroczysty w torze, a jednocześnie pozwalający na rozszerzenie funkcjonalności posiadanego zestawu, łatwiejszą obsługę, połączenie całości w taki sposób, by maksymalnie wykorzystać możliwości poszczególnych komponentów audio.

Wcześniej opisywaliśmy router audio Beresforda, urządzenie, które wywarło na nas bardzo pozytywne wrażenie, które do dzisiaj służy za przełącznik w torze, pozwalający na podpięcie dwóch par kolumn oraz dwóch wzmacniaczy jednocześnie, z pełną swobodą przełączania się między nimi. W przypadku kompaktowego Pro-Ject Switch`a chodzi mniej więcej o to samo, tyle że zamiast kabla głośnikowego będziemy podpinać analogowe interkonektory, za pomocą tytułowego sprzętu podłączymy źródło z dwoma osobnymi torami – integrą oraz zestawem pre+power, względnie wspomnianą końcówką z przedwzmacniaczem oraz wzmacniaczem słuchawkowym (bez przelotki, z wyjściem z przedwzmacniacza, co jest typową sytuacją w tego typu sprzęcie). Jak sprawdził się w systemie audio switch Pro-Ject`a? Popatrzmy…

» Czytaj dalej