LogowanieZarejestruj się
News

Nowy przetwornik cyfrowo-analogowy z mroźnej Norwegii

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Hegel HD-25

Długo oczekiwany następca HD20 w końcu trafia na rynek! Hegel prezentuje przetwornik cyfrowo-analogowy HD25. Urządzenie, mając cztery wejścia cyfrowe i dwa wyjścia analogowe pozwala na współpracę z tabletami, komputerami, odtwarzaczami sieciowymi (np. Sonos), telewizorami etc. w systemie użytkownika, znacząco poprawiając ich brzmienie. Hegel HD25 ma wbudowany przedwzmacniacz, umożliwiające jego łatwą integrację z kolumnami aktywnymi lub wzmacniaczami słuchawkowymi. W przypadku zagubienia dołączanego do urządzenia pilota, wejścia mogą być łatwo przełączane również z poziomu dotykowego panelu frontowego.

W przypadku używania DACa z komputerem, jako źródłem dźwięku, HD25 jest wyjątkowy. Po wyjęciu z pudełka podłączenie jest bardzo proste – Plug & Play. Wystarczy wpiąć kabel USB i cieszyć się dźwiękiem wysokiej jakości. Jeśli jednak pojawi się potrzeba posłuchania materiałów bardzo wysokiej rozdzielczości (24 bit/192kHz) przez USB, Hegel HD25 też to potrafi. Wystarczy przełączyć przełącznik na tylnej ściance i zainstalować sterownik. Wszystkie pozostałe wejścia cyfrowe obsługują tą rozdzielczość bez dodatkowych sterowników. Od strony technicznej widać w HD25 wiele technologicznych rozwiązań wykorzystywanych w referencyjnych produktach Hegla. Jednym z nich jest używanie tranzystorów krzemowo-germanowych o wyjątkowo niskich poziomach szumów, co przekłada się na wybitną rozdzielczość i bardziej naturalny, przyjemny dźwięk. W HD25 producent oferuje dostęp do filtrów cyfrowych aby Klient mógł dostosować brzmienie do swoich preferencji.  Aby ograniczyć i zminimalizować wpływ jakości kabli cyfrowych wszystkie wejścia w HD25 są separowane galwanicznie i  zoptymalizowane impedancyjnie.

» Czytaj dalej

MOON Bridge – podstawki dla MOON Evolution

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
MOON650D-740P-860A_podstawka

Perfekcyjne tłumienie rezonansu i wibracji, najwyższej jakości materiały i elegancki wygląd – to dla wielu melomanów cechy idealnych podstawek do urządzeń audio. Simaudio, producent urządzeń marki MOON, zaprezentował rozwiązanie, które łączy powyższe cechy i pozwala wykorzystać w 100 procentach możliwości drzemiące w swojej topowej serii MOON Evolution

System podstawek MOON Bridge został zaprojektowany pod kątem perfekcyjnej współpracy z urządzeniami MOON Evolution. Zestaw składa się ze specjalnie zaprojektowanych mostków, które umożliwiają ustawianie poszczególnych komponentów serii jeden na drugim. Podstawki otaczają nóżki urządzeń, a same urządzenia zostają oparte na szczycie podstawek.

Jakie korzyści przynosi zastosowanie MOON Bridge? Przede wszystkim jeszcze bardziej udoskonalają dźwięk płynący z systemu. Podstawki skierowują wszelkie wibracje i rezonans daleko od czułych obwodów urządzeń i niezwykle skutecznie rozpraszają we wspornikach niepożądane drgania. Dzięki temu wzrasta dokładność brzmienia oraz jego przejrzystość, i to w większym stopniu niż w przypadku tradycyjnych rozwiązań wykorzystujących półki. Poglądowa cena detaliczna wynosi 2590 zł. (Słuchałem elektroniki Moon`a – świetna. Podstawki? Cóż, rynek różnorodnych akcesoriów generuje coraz większe zyski, widać że firmy to dostrzegły i starają się to wykorzystać).

» Czytaj dalej

JF DIGITAL HDM – takie Oppo tylko że w świecie audio?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
ch3

Oppo to znany producent znakomitych odtwarzaczy Blu-ray (właściwie obecnie odtwarzaczy cyfrowych, z funkcjami sieciowymi, odtwarzających fizyczne nośniki). Te fantastyczne urządzenia (mieliśmy okazję zapoznać się z nimi, na pewno w końcu przetestujemy ten sprzęt u nas w HDO), są bazą dla wielu high-endowych producentów AV, którzy często przepakowują wnętrze Oppo do swoich kosztownych obudów i stosując mnożnik x5 wypuszczają to potem na rynek, goląc ludzi majętnych, ale niezbyt rozgarniętych, czy może zorientowanych ;-) W przypadku kolejnej chińskiej marki (Oppo ma siedzibę w Stanach, ale cała produkcja, projektowanie odbywa się za chińskim murem), kto wie czy nie będziemy świadkami podobnej sytuacji. Te skrzynki mają potencjał…

Jing Feng Digital z siedzibą w Shenzen, to firma oferująca m.in. widoczny na zdjęciu HDM03 - odtwarzacz plików i DAC w jednym. Poza tym w ofercie są jeszcze różne wariacje (mniejszy, większy model, model z funkcją nagrywania, z układem konwersji A/D etc.).  W przedstawionym na zdjęciach odtwarzaczu jest kilka nietypowych rzeczy. Po pierwsze cena – fabryczna wynosi równowartość 2000 zł. Czytaj u nas nie powinna przekroczyć pułapu 3000~3500zł. Patrząc przez pryzmat wyposażenia i możliwości, takie urządzenia to od 5000 w górę. Po drugie wyposażenie: Chińczycy zamontowali w swoim urządzeniu 32-bitowy dekoder Wolfsona WM8741, który teoretycznie jest przygotowany do pracy z sygnałami 32/384. Obecnie HDM 03 grai 24/192, jednak w przyszłości update oprogramowania pozwoli na podniesienie tego parametru do ww wartości. Po trzecie jest to wszechstronne źródło cyfrowe – odtwarzacz, tuner radia internetowego oraz DAC w jednym (jw są jeszcze bardziej rozbudowane wersje z nagrywarką cyfrową).

Sprzętem można zarządzać bezprzewodowo poprzez smartfony z Androidem i iOS. Sekcje odtwarzacza plików i konwertera są od siebie oddzielone, a układy tego ostatniego są specjalnie opracowane przez fachowców Wolfsona. Warto popatrzeć na zasilanie, układy, typologię – wygląda to wszystko bardzo high-endowo! Więcej o tym sprzęcie przeczytacie tutaj.

» Czytaj dalej

Wzmacniacz zintegrowany Arcam FMJ A19

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
arcam_fmj_a19_m_max

Arcam prezentuje nowy zintegrowany wzmacniacz A19. W najnowszym wzmacniaczu tego angielskiego producenta znajdziemy technologie stosowane do tej pory wyłącznie w topowych urządzeniach tej marki. Skupienie się na jakości dźwięku zaowocowało wprowadzeniem do projektu „inteligentnego” zasilania, poprawiającego elastyczność pracy. Arcam FMJ A19 został przy tym zaprojektowany w taki sposób, aby można było zasilić z niego dwa produkty z r-Series. Wzmacniacz może dzięki temu stać się jednostką centralną dla wielu urządzeń cyfrowych obsługiwanych przez USB i Bluetooth. Podczas gdy świat audio staje się coraz bardziej cyfrowy, nie zapominano w Arcamie o świecie analogu. Ogromna popularność płyt winylowych zmusiła inżynierów tej firmy do wyposażenia wzmacniacza Arcam A19 w nowy przedwzmacniacz gramofonowy MM. We wzmacniaczu Arcam A19 zastosowano nowoczesną sekcję wzmacniacza słuchawkowego, zdolnego napędzić dowolny model słuchawek. Układy elektroniczne A19 zamknięte są w sztywnym, aluminiowym, akustycznie wytłumionym chassis. Cena – 3290 złotych.

» Czytaj dalej

Tanie, dobre stereo: zestaw NAD C315/515 BEE

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
NAD 315&515 BEE (15)

Obecnie zakup dobrego jakościowo zestawu stereo nie jest problemem. Wielu producentów audio oferuje dobrej jakości, budżetowe urządzenia, które nie zrujnują budżetu, a jednocześnie zaoferują brzmienie, które zadowoli także tych, dla których to co płynie z głośników ma znaczenie. Widać tutaj po pierwsze konkurencję z Chin (niektóre produkty chińskich producentów są znakomite, vide wybrane urządzenia Xindaka, czy opisywane na naszych łamach przetworniki oraz wzmacniacze Matriksa), wpływ przeniesienia produkcji do Azji oraz ostrą walkę cenową między wytwórcami. Nie dziwią zatem urządzenia kosztujące około 1000 złotych, które jak najbardziej nadają się do postawienia na półce i grania, bez żadnego uszczerbku dla zdrowia psychicznego i fizycznego właściciela. Jest jednak wśród producentów firma, która jako swoje motto, jedną z najważniejszych zasad, przyjęła wypuszczanie na rynek przystępnych cenowo urządzeń oferujących bardzo dobre brzmienie. O kim mówimy? Oczywiście o firmie NAD, angielskim producencie, który obecnie ma w katalogu dziesiątki, jeżeli nie setki różnorodnych urządzeń AV, nadal jednak swoją uwagę koncentruje przede wszystkim na rynku audio. Firma od lat wierna jest powyższej zasadzie, poza tym wyróżnia się typową dla siebie stylistyką, designem który z jednej strony jest prosty, wręcz surowy, z drugiej ponadczasowy i …oryginalny („nadowskie” kolory obudowy, rozmieszczenie poszczególnych elementów etc.)

Patrząc na niemal dowolne urządzenie NADa od razu wiadomo, kto je wyprodukował. To przywiązanie do własnego stylu (odstępstwa dotyczą nowych produktów, głównie cyfrowych, które często muszą być zaprojektowane od podstaw, ich forma musi być nowa, świeża, bo też wcześniej nikt takowych nie oferował) jest bardzo pożądaną cechą, premiowaną przez wiernych marce użytkowników, którzy nie są zaskakiwani nagłymi rewolucjami, którym odpowiada wspomniana, ponadczasowa stylistyka urządzeń. Przetestowaliśmy sprzęt, który zdobył nagrodę EISA w 2008/2009 roku, który został (częściowo) zastąpiony nowym modelem (zmiany kosmetyczne), oznaczonym cyferkami 316 (integra). Zapraszam do lektury recenzji zestawu dzielonego stereo: wzmacniacza NAD C315BEE (obecnie w sprzedaży brat bliźniak, wspomniany powyżej model C316), oraz odtwarzacza C515BEE (nadal w sprzedaży). Bym zapomniał… przy nazwie każdego komponentu dodano literki BEE – to taki, dodatkowy, znak jakości. Te trzy litery oznaczają, że nad projektami czuwał osobiście twórca największych hitów firmy, takich jak m.in. legendarne wzmacniacze 3020 i 302. Chodzi oczywiście o Björna Erika Edvardsena. Mam w kolekcji pre-amp 1020 (3020 pozbawiona końcówek mocy). To genialny przedwzmacniacz. No dobrze, a jak wypada tytułowa, budżetowa klasyka? Popatrzmy…

» Czytaj dalej

Superprzetwornik C/A Primare DAC 30

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
primare_dac30

DACi z ceną około 10 000 złotych za egzemplarz to urządzenia z najwyższej półki – dalej jest jeszcze miejsce na parę egzotycznych konstrukcji, sprzętu z jakiś manufaktur, względnie firm, które (bardzo) się cenią (TAD, Esoteric itp.). Przy 10 000 złotych wiadomo, że do naszych rąk trafi sprzęt z dopracowanym pod każdym względem torem analogowym, najnowszymi technologiami cyfrowymi – w końcu za coś się tutaj płaci, nieprawdaż? ;-) Patrząc na dużego Arcama, faktycznie niektóre elementy usprawiedliwiają dość wysoką cenę. W przypadku Primare zastosowano tor podobny do tego, który znamy z topowego odtwarzacza BD32. Problem w tym, że jest to w dużej mierze to samo, co Oppo wprowadziło w swoim topowym modelu BDP-95, na którym skandynawska maszyna jest wzorowana (zaczerpnięto całą sekcję wideo oraz część rozwiązań dotyczących audio).

Przetwornik cyfrowo-analogowy DAC30 to w pełni zbalansowany produkt, przetwarzający sygnały 24 bit/192 kHz, korzystający z rozwiązań stosowanych wcześniej we wspomnianym, referencyjnym odtwarzaczu BD32. W sekcji cyfrowej znalazł się układ Crystal Semiconductor DSD CS4398, uzupełnia go solidne zasilanie na bazie transformatora R-Core, a całość została zamknięta w ciężkiej obudowie. Urządzenie wyposażono w szeroki wachlarz wejść cyfrowych: asynchroniczne USB-B, a także bardziej klasyczne złącza AES/EBU, porty optyczne i elektryczne współosiowe. Primare DAC30 ma po jednej parze wyjść XLR oraz RCA, również wyście cyfrowe. Urządzeniem można sterować z panelu przedniego oraz za pomocą firmowych pilotów C23 oraz C33. Primare DAC30 jest dostępny w kolorach czarnym oraz tytanowym, a kosztuje 10 490 zł.

Kolejny producent audio decyduje się wprowadzić do oferty słuchawki

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Hear_it_One_B

Tym razem chodzi o Pro-Jecta. To logiczny wybór w przypadku tego producenta, który obecnie kojarzy się nie tylko z gramofonami (to zazwyczaj pierwsze skojarzenie), ale także z cyfrowym audio w wydaniu kompaktowym. Chodzi tutaj oczywiście o boksy, malutkie komponenty audio, które obecnie stanowią niezwykle rozbudowany system (Pro-Ject jest tutaj niewątpliwie specjalistą, jego produkty tworzą kompletne rozwiązanie, to najbardziej rozwinięta oferta składająca się z kilkudziesięciu urządzeń (!)).

Obecny boom słuchawkowy nie mógł przejść niezauważony przez austriacko-czeską firmę, szczególnie że wspomniany mikro system składa się z urządzeń z wbudowanymi wzmacniaczami słuchawkowymi, dostosowany jest także do współpracy z przenośnymi grajkami. Nie dziwi zatem fakt wprowadzenia do katalogu słuchawek, a konkretnie dwóch modeli słuchawek o konstrukcji zamkniętej. Ciekawy jest desing, nawiązujący do firmowego logo (obudowy, muszle z motywem). Producent zwraca uwagę na idealną współpracę z wszelkimi odtwarzaczami przenośnymi, handheldami.

Wspomniana powyżej oferta boksów (w tym wzmacniaczy) została zatem uzupełniona o dwa modele słuchawek.  Model Hear It One to konstrukcja zamknięta, pałąk jest pokryty skórą, tak jak miękkie nauszniki. Cena wynosi 445 zł. Tańsze, bo kosztujące 270 zł, Hear It Two, ze względu na niską impedancję (32 omy) oraz wysoką czułość (107 dB) idealnie nadają się do sprzętu przenośnego.  Słuchawki są oferowane w trzech kolorach – czerwonym, białym i czarnym.

» Czytaj dalej

Zgrillowany Logitech Squeezebox Touch vs Ultimate Ears do kotleta

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
SB Touch tyt

Squeezebox to rodzina odtwarzaczy sieciowych audio, dość niepozornych urządzeń (poza poważnie, rasowo wyglądającym Transporterem), które pozwalają na cyfrową dystrybucję dźwięku w domu, w mieszkaniu. Obecnie firmy z branży prześcigają się we wprowadzaniu podobnych rozwiązań. Firma Logitech była jednym z prekursorów, czegoś co zmienia dzisiejszy rynek audio. Kiedyś udało mi się przetestować wcześniejszy model Squeezeboksa: Duet. Był to odtwarzacz sieciowy audio, który poza typową dla tego typu sprzętu wygodą korzystania z domowej kolekcji muzycznej niestety miał parę irytujących wad. Obecnie temat odtwarzania z plików stał się gorący, m.in. za sprawą pojawienia się materiałów 24 bitowych, które oferują niejednokrotnie jakość zbliżoną do tego co słychać w studiu nagraniowym, prezentując znacznie lepszą jakość od obowiązującego przez wiele lat standardu płyty kompaktowej (16 bit/ 44Hz). Brzmienie uległo poprawie praktycznie w każdym aspekcie – dynamiki, szczegółowości, rozdzielczości oraz przestrzenności… można wręcz mówić o renesansie stereo, w nowej, cyfrowej odsłonie.

Do tego doszły ogromne zmiany w dziedzinie dystrybucji, prawdziwa eksplozja strumieniowania muzyki z sieci związana bezpośrednio z popularyzacją handheldów. Rewolucja pod postacią muzyki z pliku stała się faktem. Squeezeboksy zapisały ważną kartę w przeobrażeniach, jakimi poddawana jest branża, w popularyzacji nowego modelu konsumowania muzyki. Zapraszam do lektury naszego najnowszego artykułu, który stanowi nie tylko opis, ocenę tytułowego urządzenia, ale także podsumowanie dotyczące całej linii Squeezeboksów oraz krytyczne odniesienie do „następców”…

» Czytaj dalej

Jak tu podłączyć źródło do dwóch wzmacniaczy/pre? Pro-Ject Switch Box

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Pro-Ject_Switch_Box

Czesko-austryjacki Pro-Ject to firma, która słynie z dwóch rodzajów produktów: gramofonów (w relacji koszt-efekt są nie do pobicia) oraz małych, grających pudełek, które składają się na spójny system audio o miniaturowych gabarytach. Pro-jectowe boksy to bardzo fajne rozwiązanie dla kogoś, kto potrzebuje bardzo kompaktowego, zajmującego minimum przestrzeni sprzętu audio, a przy tym nie chce iść na jakieś większe kompromisty w dziedzinie brzmienia. To tak tytułem (krótkiego wstępu), jakiegoś umiejscowienia dość nietypowego produktu, który niebawem dla Was przetestujemy. To urządzenie peryferyjne, sprzęt który powinien być całkowicie przeźroczysty w torze, a jednocześnie pozwalający na rozszerzenie funkcjonalności posiadanego zestawu, łatwiejszą obsługę, połączenie całości w taki sposób, by maksymalnie wykorzystać możliwości poszczególnych komponentów audio.

Wcześniej opisywaliśmy router audio Beresforda, urządzenie, które wywarło na nas bardzo pozytywne wrażenie, które do dzisiaj służy za przełącznik w torze, pozwalający na podpięcie dwóch par kolumn oraz dwóch wzmacniaczy jednocześnie, z pełną swobodą przełączania się między nimi. W przypadku kompaktowego Pro-Ject Switch`a chodzi mniej więcej o to samo, tyle że zamiast kabla głośnikowego będziemy podpinać analogowe interkonektory, za pomocą tytułowego sprzętu podłączymy źródło z dwoma osobnymi torami – integrą oraz zestawem pre+power, względnie wspomnianą końcówką z przedwzmacniaczem oraz wzmacniaczem słuchawkowym (bez przelotki, z wyjściem z przedwzmacniacza, co jest typową sytuacją w tego typu sprzęcie). Jak sprawdził się w systemie audio switch Pro-Ject`a? Popatrzmy…

» Czytaj dalej

PC Audio #1: Aktywne kolumny Ancient Audio Studio Oslo

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
ancient_audio_studio_oslo

Kolumny Ancient Audio Studiio Oslo zostały zaprojektowane dla małych studiów nagraniowych do odsłuchu z niewielkiej odległości. Istnieje sporo konstrukcji zwanych „Near Field Monitor”, jednak wymagają one dobrze przygotowanego akustycznie pomieszczenia i sporej przestrzeni wokół.  Stąd geneza projektu mikro monitora do odsłuchu z odległości rzędu 80 cm, rozstawionego na stole.

Aby cała fala dźwiękowa złożyła się na tak niewielkiej odległości, konieczne było zastosowanie miniaturowego głośnika szerokopasmowego RS -100 firmy Dayton Audio.  Do jego sterowania zaprojektowano specjalny analogowy procesor sygnałowy, korygujący właściwości głośnika. Wbudowany wzmacniacz o mocy 2 x 30 W zapewnia poziom rzędu 101 dB w odległości jednego metra. Testy prototypów pokazały, że Ancient Audio Studio Oslo sa znakomitymi aktywnymi kolumnami do celów domowych, zwłaszcza komputerów, telefonów komórkowych, odtwarzaczy MP3. Jest to też obowiązkowy dodatek do współczesnych telewizorów. Dla zastosowania profesjonalnych przewidziano gniazda XLR, dla domowych dwie pary RCA. Wszystkie gniazda są podłączone przez wewnętrzny mikser. Można z nich korzystać równocześnie, np. słuchać podkładu z komputera i grać własne solo na syntezatorze. Kolumny Ancient Audio Studio Oslo, mimo lilipucich wymiarów, są w stanie nagłośnić pomieszczenia o powierzchni 30 m.kw.

Wersje wykoniaczenia obejmują naturalna okleinę (Palisander) lub wysoki połysk w kolorze czarnym, białym, czerwonym, niebieskim. Na życzenie mogą zostać pokryte dowolnym legalnie dostępnym fornirem lub kolorem. Jako dodatkowe wyposażenie będą dostępne podstawki, solidna skrzynia transportowa i subwoofer. Cena: 2999 zł

» Czytaj dalej