LogowanieZarejestruj się
News

Premiera OLEDa od LG w maju, cena? – 8000 USD

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
oled_lg_cena

Pojawiła się właśnie informacja, że LG zaprezentuje swój nowy telewizor OLED, pokazany podczas targów CES, już w maju, a nie tak jak do tej pory zapowiadano, w drugiej połowie roku, tuż przed olimpiadą w Londynie. Przyśpieszona premiera podczas festiwalu w Cannes (17 do 26 maja 2012) kierowana jest chęcią wyprzedzenia Samsunga i jego OLEDowego telewizora, który na rynku ma pojawić się w drugiej połowie roku. Wraz z informacją na temat premiery pojawiły się też pierwsze przecieki na temat ceny, podobno ma to być 9 milionów koreańskich wonów, czyli w przeliczeniu około 25 000 PLN. Jak na tak rewolucyjną technologię, jeden z pierwszych modeli w dużym rozmiarze, nie wydaje się to specjalnie wygórowaną wartością.

LG początkowo ma być w stanie produkować około 48 000 paneli OLED o przekątnej 55 cali miesięcznie, póki co w jednej, pilotażowej fabryce. Zwiększenie mocy produkcyjnych będzie zależne od popytu na nowy telewizor, jeśli pomimo wysokiej ceny zainteresowanie będzie duże to można oczekiwać stopniowego wzrostu produkcji. Zresztą LG zakłada, że tak będzie, bo w tym roku zamierza sprzedać nie więcej niż 300 000 urządzeń (to i tak całkiem sporo), ale już w przyszłym myśli nawet o 2 milionach.  LG 55EM9600 waży zaledwie 7,5 kg przy przekątnej 55 cali, ma 4 mm grubości, oferuje czas reakcji na poziomie kilku mikrosekund i ma praktycznie nieskończoną wartość kontrastu. O tym jak rewelacyjnie wygląda obraz na takim odbiorniku mieli okazje przekonać się odwiedzający targi CES, my mamy nadzieje zobaczyć ekran w akcji we wrześniu, podczas targów IFA.

Wypada tylko trzymać kciuki za popyt i liczyć na to, że zapowiedzi analityków się sprawdzą. DisplaySearch przewiduje, że pod koniec 2013 roku, cena tego modelu telewizora OLED może spaść do 4000 USD, więc być może za 2-3 lata będzie można go kupić za mniej niż 10 000 PLN.

Analiza: użytkownicy chcą smartfonów z 4~4.5 calowymi ekranami

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
iPhone 4S vs Galaxy Note II

Takie wnioski płyną z badania ankietowego przeprowadzonego przez Strategy Analystic. W tym przedziale mieści się obecnie większość oferowanych na rynku konstrukcji (Android, WP 7). Co ciekawe, Apple nie mieści się w tym, idealnym z punktu widzenia użytkownika, zakresie przekątnych. Jak wiadomo, od chwili wypuszczenia pierwszego iPhone, firma z Cupertino wierna jest rozmiarowi 3.5 cala. Mimo zwiększenia rozdzielczości (wyświetlacze Retina) nawet najnowszy iPhone 4S wyposażony jest w niewielki, z dzisiejszego punktu widzenia, ekran. Co prawda przed każdą premierą nowego, jabłkowego telefonu trwają w najlepsze spekulacje o jego powiększonym wyświetlaczu, ale pewne jest to, że firmowa strategia jest w tej dziedzinie bardzo konserwatywna, zachowawcza. Oczywiście nie wyklucza to pojawienia się nowego iPhone z nieco większym ekranem (ale, właśnie, nieco większym – czytaj 3.7~4 calowym wyświetlaczem).

Większe urządzenia postrzegane są jako coś pośredniego między tabletem a telefonem. I w sumie słusznie: konsumenci sami dostrzegają pewną granicę, nieprzekraczalną granicę, gdzie kompaktowy, niewielki smartfon przekształca się w duże, dotykowe urządzenie pozwalające m.in. na wprowadzenia tekstu, lepsze korzystanie z multimediów, tworzenie (rysowanie) za cenę wyjścia poza kieszonkowe rozmiary. Do takich urządzeń możemy zaliczyć: 4.7″ HTC One X, 5″ LG Optimus Vu, czy najpopularniejszego 5.3″ Samsung Galaxy Note. Oczywiście takie gabaryty to też problemy i wady, takie jak choćby brak możliwości obsługi telefonu za pomocą jednej dłoni, konieczność zmiany pozycji dłoni podczas operowania dotykowym interfejsem, trudność w umieszczeniu sprzętu w kieszeni czy dyskomfort podczas wykonywania połączeń głosowych. To wszystko prawda, ale też nie są to, a przynajmniej koreańskie konstrukcje nie są z założenia typowymi telefonami. Dzięki dodatkowej funkcjonalności, teoretycznie, mają zastąpić w codziennych działaniach kilka osobnych urządzeń, co jednak wiąże się z pewnymi ograniczeniami (choć wprowadzenie ekranów Retina może mocno namieszać, zobaczymy jak będzie prezentował się nowy wyświetlacz w Galaxy S3 o rozdzielczości 1080p).

» Czytaj dalej

Nowe zestawy kina domowego od LG

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
LG kino 906

Już od zeszłego LG pracuje nad kojarzeniem 3D nie tylko z wizją, ale i z dźwiękiem. Dwa najnowsze „trójwymiarowe” systemy kina domowego to HX906TX oraz HX906PX. Obydwa modele oparte są na systemie 9.1, choć autorskie rozwiązanie LG nie ma nic wspólnego z popularnym Dolby ProLogic IIz. Zgodnie ze znaną już koncepcją tej firmy, za kreowanie efektów 3D odpowiedzialne są cztery główne zespoły głośnikowe, doposażone w niezależne sekcje umieszczone na samym szczycie konstrukcji. W LG HX906TX (4300 zł) wszystkie cztery kolumny (przednie oraz efektowe) są modelami wolnostojącymi, a w LG HX906PX (3800 zł) głośniki efektowe są znacznie mniejsze. Zawsze towarzyszy im głośnik centralny i subwoofer. Podobnie jak w najnowszych odtwarzaczach Blu-ray, także i tutaj zadbano o rozbudowane funkcje sieciowe.

Rynek telewizorów w Polsce w 2011 roku

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
sprzedaz_tv_polska

Jeśli zastanawiacie się ile telewizorów sprzedaje się w ciągu roku w Polsce, to już śpieszymy Wam z informacjami jakie udało nam się ostatnio uzyskać na ten temat. Niestety nie są to pełne informacje za cały 2011 rok, a tylko za pierwsze 3 kwartały, ale na tej podstawie i tak będziemy mieli całkiem niezły pogląd na to jak naprawdę wygląda rynek telewizorów w Polsce. Można pokusić się też o małe oszacowanie, jak to może wyglądać w całym roku, ale o tym później. Zacznijmy od faktów. Najwięcej telewizorów w naszym kraju sprzedał Samsung, w pierwszych trzech kwartałach 2011 roku było to ponad 430 000 sztuk co dało mu udział w rynku na poziomie 36%. Wyraźnie z tyłu, na drugim miejscu jest LG z wynikiem nieco ponad 240 000 i udziałem w rynku na poziomie 20%. Jak widać dwóch koreańskich producentów ma grubo ponad 50% udziałów w Polsce.

Ostatnie miejsce na podium ma Sony, japoński producent pomimo tego, że sprzedaje tylko telewizory LCD i ma stosunkowo wysokie ceny, radzi sobie całkiem nieźle, prawdopodobnie dzięki dobrej marce jaką cieszy się w naszym kraju. Przez pierwsze 9 miesięcy 2011 roku sprzedał w Polsce ponad 130 000  telewizorów co daje mu udział w rynku na poziomie 11%. Miejsce czwarte należy do kolejnego japońskiego producenta, Toshiba sprzedała ponad 90 000 telewizorów. Dopiero na piątym miejscu jest Panasonic, który wydawałby się, że pod względem popularności jest raczej na czele stawki. Nic bardziej mylnego, ta firma w naszym kraju sprzedała tylko nieco ponad 60 000 telewizorów.

» Czytaj dalej

Google TV w telewizorach LG

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
2012 LG Smart TV_02

Na targach CES (Consumer Electronics Show) w Las Vegas, firma LG Electronics zaprezentowała swój długo oczekiwany telewizor LG Smart TV z funkcją Google TV. Łączy on zalety popularnego systemu operacyjnego Android firmy Google oraz innowacyjnych technologii LG 3D i Smart TV, dzięki czemu użytkownicy uzyskują dostęp do nowej, atrakcyjnej formy domowej rozrywki. „Firma LG zawsze dokładała wszelkich starań, aby zaoferować użytkownikom jak najszerszy wybór intuicyjnych w obsłudze i opartych na najnowocześniejszych technologiach produktów z segmentu domowej rozrywki,” — powiedział Havis Kwon, prezes i dyrektor generalny firmy LG Electronics Home Entertainment. „W nowym telewizorze z funkcją Google TV połączyliśmy popularny system operacyjny Android firmy Google z naszymi innowacyjnymi technologiami 3D i Smart TV. Dzięki temu klienci mogą korzystać z telewizji w nowy, fascynujący sposób”.

» Czytaj dalej

Flagowa plazma LG PM9700

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
lgpm9700-1

Jak widać nasze ostatnie informacje zdominowały doniesienia o nowych telewizorach. Cóż, powody tego stanu rzeczy są co najmniej dwa. Pierwszy dotyczy naszej specjalizacji, niebawem rozpoczniemy publikacje na temat nowych odbiorników, w testach mamy plazmę Panasonica, drugi związany jest z faktem wyraźnej dominacji urządzeń wizyjnych na CES 2012. W sumie to oczywiste, to nie jest impreza audio, a wszystko kręci się wokół obrazu – czy to wyświetlanego, czy rejestrowanego. Koreańczycy spod znaku LG poza oszałamiającym OLEDem mają zamiar w tym roku wprowadzić także na rynek parę plazm. Ciekawie prezentuje się topowa seria PM9700 z dwoma odbiornikami PDP o przekątnej 50 oraz 60 cali. Dzięki zastosowaniu najnowszego panelu ’Super Black Panel’ oraz nowego, szybkiego fosforu, LG w końcu ma dogonić konkurencję w jedynym aspekcie, w którym plazmy koncernu odstają od tego co prezentują produkty Samsunga oraz Panasonica – chodzi rzecz jasna o jakość czerni. Producent zapowiada duży postęp w tym zakresie (o 40% lepiej w stosunku do modeli AD 2011) – trzymamy za słowo. Sprzęt będzie wyposażony w rozbudowaną platformę Smart TV oraz bardzo nowoczesny sterownik Magic Remote, pozwalający na obsługę zaawansowanych funkcji za pomocą ruchów, gestów oraz mowy.

55 calowy OLED od LG jest lepszy niż się spodziewaliśmy

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
LG-CES-2012-_0237-1000px_gallery_post

Tytuł pokrótce podsumowuje pierwsze wrażenia dziennikarzy, którzy mieli przyjemność jako pierwsi na żywo obejrzeć najnowszy telewizor LG bazujący na technologii OLED. Obraz jest podobno fenomenalny, ostrość, kontrast czy kąty widzenia, są praktycznie idealne, widownia ponoć zaraz po odsłonięciu samego telewizora wprost oniemiała. Nie są to wcale odosobnione opinie i chyba wszyscy są zgodni, że OLED wprowadza na rynek telewizorów całkowicie nową jakość. Swoją drogą podczas samej konferencji, LG zachwalało swój ekran IPS True HD dla telefonów komórkowych (gęstość upakowania pikseli 329 na cal) i udowadniało, że jest on lepszy od samsungowego AMOLEDa, ale jeśli chodzi telewizor, to naprawdę ciężko znaleźć zawiedzionych.

Poza tym przy 55 calach mamy tylko 5 mm grubości, ramkę o podobnej szerokości i wagę 7,5 kg, to musi robić wrażenie. Niestety podczas targów LG nie zamierza jeszcze ogłosić jaka będzie cena tego modelu (55EM9600), ani kiedy może pojawić się na rynku.  My jednak możemy nacieszyć sobie nim oko dzięki filmowi, jaki opublikowano na portalu The Verge, a który znajdziecie w rozszerzeniu tego newsa poniżej.

» Czytaj dalej

Nowe ekrany LG Cinema z ultracienką ramką o szerokości 1mm

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
cinema screen

O nowościach LG już co nieco napisaliśmy wcześniej. Nowe ekrany Cinema 3D Koreańczyków otrzymają ultracienkie ramki, mające zaledwie 1mm szerokości. Dodatkowo będą to telewizory z bardzo cienką obudową, ich grubość ma nie przekraczać 28mm. Taki wyświetlacz nie tylko znakomicie prezentuje się na ścianie, ale można swobodnie podłączyć dwa takie odbiorniki (do komputera) i dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu uzyskać gigantyczną przekątną, ogromną powierzchnię ekranu. Można będzie także skorzystać z innej opcji, która umożliwi jednoczesną grę dwóch graczy na jednym ekranie. Chodzi o ”Dual Play”, system, który pozwala wyświetlać obraz 3D dla dwóch osób. Każda z nich widzi obraz ze swojej perspektywy, oczywiście rzecz wymaga wsparcia ze strony developera, twórcy danej gry. Tego typu system zaprezentowała wcześniej firma Vizo, przedstawiając swoje odbiorniki Versus oraz Sony w swoim małym ekranie dla graczy (24″) PlayStation 3D Display. System pozwalający na równoczesną grę w trójwymiarze dwóch graczy może pomóc w popularyzacji 3D, zarówno w przypadku konsol (na razie, nie licząc handheldów, wyłącznie na PS3) oraz telewizorów. Na rynek trafią modele o przekątnej: 55-, 60-, 72- oraz 84 cale. Jak widać rośnie popyt na ogromne przekątne, co nas prywatnie bardzo cieszy – w wypadku wielkości ekranu „duże” ma wielkie znaczenie.

Nowy system kina domowego LG w układzie 9.1 trafia na rynek

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
LG_HTS

LG BH9420PW to najnowszy system kina domowego z pudełka, w którym zastosowano układ z 9 kanałami (kolumnami) oraz pojedynczym subwooferem. Koreańczycy nazywają to “3D Sound Zooming”. Wraz z mocno promowanym, własnym systemem wizyjnym 3D (pasywne Cinema 3D) ma tworzyć bezkompromisowy system domowej rozrywki, pozwalający na jeszcze lepsze odwzorowanie efektów przestrzennych. Zdaniem inżynierów LG nowa technologia pozwala lepiej „zszyć” trójwymiarowy obraz, jego głębię ze ścieżką dźwiękową, która dzięki dodatkowym kanałom pozwala widzom całkowicie zanurzyć się w akcji. Zrealizowano to dodając do typowego układu 5.1 cztery kolumienki zamontowane powyżej, promieniujące we wszystkich kierunkach. Oczywiście spece od marketingu mówią coś o akustyce zbliżonej do najlepszej sali koncertowej, a serio nowe opracowanie daje tę korzyść, że znacząco rozszerza strefę „sweet spot”, czyli miejsce z którego najlepiej słuchać. Pozwala to cieszyć się dobrym dźwiękiem większej liczbie widzów. Za pomocą odpowiednio skonfigurowanego procesora dźwięku (DSP) nie trzeba siedzieć w konkretnym miejscu, w centralnym punkcie. Poza tym oczywiście nowe kino jest w pełni zintegrowane ze smart TV, pozwala na streaming multimediów i nade wszystko dostęp do sieciowego kontentu 3D.

LG wprowadzi 55″ OLED TV na rynek w czwartym kwartale 2012?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
lg-55-inch-oled-tv0120120102084751728

Niedawno pisałem o tym telewizorze. LG pochwali się największym ekranem OLED na najbliższym CES (który rozpocznie się już za parę dni). Firma opublikowała nowe informacje na temat tego niesamowitego wyświetlacza. Ogromne wrażenie robią gabaryty telewizora… waga 55″ modelu wynosi zaledwie 7.5 kilograma (!), a jego grubość to rekordowe 4mm (!). Oczywiście kluczową sprawą są parametry obrazu. Jak wiadomo OLED oferuje potencjalnie znacznie lepszą jakość od LCD oraz PDP, w teorii, a jak jest w praktyce? Cóż, niebawem dziennikarze z całego świata przekonają się o tym naocznie, warto jednak w tym miejscu napisać o paru sprawach, które ekran OLEDowy zapewnia niejako na starcie. Po pierwsze jest 1000 razy szybszy od obecnie stosowanych wyświetlaczy. Można zatem śmiało stwierdzić, że takiego ekranu nie da się przyłapać na jakimkolwiek smużeniu, nie ma mowy o pojawieniu się jakiś duszków, poświaty. Po drugie dzięki niezwykle wysokiemu, nieosiągalnemu dotychczas kontrastowi OLED jest praktycznie niewrażliwy na zmianę naświetlenia, na pory dnia. Poza tym jakość czerni jest znacząco lepsza od PDP oraz LCD. Po trzecie, podobnie jak w przypadku plazmy, taki ekran jest praktycznie niewrażliwy na zmianę kąta patrzenia (po poprawkach wprowadzonych przez Koreańczyków). Dzięki zastosowaniu odmiennej technologii wytwarzania (odmiennej od stosowanej w przypadku małych wyświetlaczy) LG udało się znacznie zredukować koszty pozyskiwania paneli, co oczywiście przełoży się na utrzymanie finalnej ceny w (jakiś) ryzach. Niestety nie znamy odpowiedzi na pytanie: za ile? Pewnie niebawem je poznamy, choć nie jest to w sumie nic pewnego – pamiętam jak w 2010 roku na IFA przedstawiciel producenta za żadne skarby nie chciał sprecyzować ile będzie kosztował model 31″ (w końcu okazało się, że jest to przewidywane przez mass-media 8000 dolarów). Warto nadmienić, że LG mocno napracowało się, aby dwie najpoważniejsze wady OLEDów wyeliminować. Pierwszą jest niewystarczająca (do niedawna) trwałość, z tym problemem poradzono sobie już w zeszłym roku, teraz udało się uzyskać jeszcze lepsze rezultaty. Druga sprawa to gamut koloru, zbyt jaskrawe kolory. LG rozwiązało ten problem wprowadzając unikalną technologię odpowiedzialną za uzyskanie właściwej tonacji barw. Opracowany przez koreańskich inżynierów układ z 4 kolorami pikseli (poza RGB dodatkowo biały) wraz ze wspomnianym powyżej systemem pozwolą na uzyskanie referencyjnych parametrów obrazu.  Odpowiedni algorytm pozwoli na dobranie odpowiedniego zakresu tonacji. Patrząc na obrazki trudno uwierzyć, że to nie SF.

» Czytaj dalej