LogowanieZarejestruj się
News

Do kompletu w smartfonie – DAC & audiofilski wzmacniacz słuchawkowy ESS

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
ESS

Ostatnio pisałem o wyczynowym DACu, nowym Wolfsonie WM51102S, który trafi niebawem do wybranych telefonów. To jeden, ważny, element układanki. Drugi to wzmacniacz. Jest tutaj co poprawiać, bo większość ampów montowanych w smartfonach jest do niczego. Nie tylko same układy są słabe, ale swoje robi także kiepskie zestrojenie całości, sztuczne ograniczenie głośności w oprogramowaniu, trudne do wyeliminowania interferencje (anteny, moduły łączności). Wiele raf, trudnych do ominięcia raf. Ale sytuacja się zmienia i to na korzyść, bo na rynku pojawiają się coraz to lepsze produkty przeznaczone do zamontowania w handheldach i wg. mnie już niebawem do sklepów trafią telefony odznaczające się wyraźnie lepszym brzmieniem w porównaniu do poprzedników. Na pewno pomocne okażą się takie elementy, jak opisywany wzmacniacz słuchawkowy ESS Sabre 9601. Znamy doskonale znakomite układy stosowane powszechnie w najlepszych, stacjonarnych dakach oraz odtwarzaczach, takich jak choćby najlepsze na rynku wieloformatowe playery Oppo. Tym razem chodzi o duet, który ma zagwarantować najlepszy możliwy do uzyskania na wynos dźwięk – wspomniany amp oraz DAC z nowej serii 2M (dla urządzeń przenośnych).

Oba produkty debiutują na właśnie rozpoczętym MWC w Barcelonie. Mobilne technologie stają się jednym z kluczowych segmentów dla firm z branży audio – to właśnie tego typu produkty będą w centrum uwagi, a to ze względu na masowość urządzeń, w których zostaną zamontowane. Nie mówimy tutaj o kilku tysiącach sztuk (czy kilkunastu) – tyle zazwyczaj udaje się sprzedać DACów, odtwarzaczy, audiofilskich DAPów, a o kilkuset czy nawet milionach urządzeń z zamontowanymi procesorami audio, gwarantującymi najwyższą jakość przetwarzania dźwięku. W przypadku 9061 skorzystamy ze znakomitej charakterystyki, mamy do czynienia z wręcz wyczynowymi osiągami… parametry wzmacniacza to, min,.: 122dB DNR oraz -117dB THD+N oraz uziemione wyjście i stabilne zasilanie 3.3V – to wszystko ma pozwolić na uniknięcie jakichkolwiek zakłóceń, zniekształceń, znienawidzonych przez użytkowników clicks & pops. Nowe produkty z linii SABRESOUND mają być idealnym wyborem dla urządzeń mobilnych, korzystających z odtwarzania muzyki przez słuchawki. Czekamy na pierwsze, oficjalne zapowiedzi handheldów, w których znajdzie się duet ESS Sabre.

 

Stało się! Microsoft kupuje Nokie za 7,2 mld $

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Logo_Microsoft

Wcześniej pisałem o nowej strategii Microsoftu (m.in. 1, 2, 3 oraz 4) – najnowsza decyzja o zakupie Nokii wpisuje się w obowiązującą strategię firmy. Ostatnia zapowiedź zmiany CEO nie jest więc (jak to wielu błędnie sugeruje) zmianą polityki giganta z Redmond, a potwierdzeniem tego, o czym od dawna mówiliśmy: Microsoft przekształca się z firmy oferującej oprogramowanie komputerowe w kogoś, kto tworzy i sprzedaje usługi oraz hardware. Wprowadzenie Windowsa 8 (oraz Windowsa RT i Windowsa Phone 8), tabletów Surface, zapowiedzi szerokiego wejścia na rynek sprzętu mobilnego nie są niczym zaskakującym w kontekście zmian organizacyjnych, restrukturyzacji, które ostatnio przeprowadzono. Steve Ballmer jest twórcą, głównym strategiem tej zmiany, jednocześnie osobą która zdaje sobie sprawę, że przynależy do innej epoki. Epoki PC. To już przeszłość i zakup Nokii jest tego dowodem. Trzeba iść naprzód, trzeba wpisać się w obowiązujące na rynku trendy, zaoferować to czego oczekują obecnie klienci. A oni oczekują m.in. nowych, jeszcze lepszych smartfonów. Moim zdaniem Microsoft nie ma wyjścia i musi podjąć ryzyko, aby w perspektywie kilku najbliższych lat nie tylko nie stracić pozycji (bo to już się zaczęło dokonywać, wraz ze spadkiem sprzedaży systemów operacyjnych dla PC oraz samych komputerów), ale żeby w ogóle nie wypaść z rynku. Szefostwo firmy doskonale to rozumie.

Nie dziwią spekulacje, że to właśnie szef Nokii – Stephen Elop zajmie miejsce Ballmera. Co prawda, mówi się o tym, że poszukiwanie nowego CEO MS potrwa rok (odejście Ballmera nastąpi w 2014), jednak to właśnie Elop powracając do swojej starej firmy (do Nokii trafił wprost z Microsoftu) będzie kluczową postacią. Nie zobaczymy już na rynku produktów Nokii (smartfonów). Microsoft będzie marką odpowiedzialną zarówno za software jak i hardware (telefonia), podobnie jak Apple będzie tworzył sprzęt oraz oprogramowanie. To zmienia reguły gry na rynku. Niewątpliwie ułatwi to promocję oraz popularyzację Windowsa Phone, przyczyni się do szybszego zwiększenia udziałów rynkowych przez mobilne okienka. O tym zresztą też się od dawna mówiło – Nokia swoimi Lumiami zdobyła uznanie wśród klientów, zaczęła odnosić sukcesy. Microsoft może (choć oczywiście nie jest to przesądzone) wzmocnić te tendencje, dodatkowo pozwolić na lepszą integrację oprogramowania ze sprzętem, a co najważniejsze spopularyzować sam system wśród developerów, przyciągając najlepszych, najzdolniejszych, szybko uzupełniając braki (w bibliotece Windowsa Phone). To w pewnym sensie postawienie wszystkiego na jedną kartę (ciekawe jaki wpływ będą miały podjęte przez MS działania na partnerów, na segment OEM?). Pamiętajmy, główną stawką jest przekonanie klientów do kompleksowego rozwiązania – urządzeń, usług oraz oprogramowania opartego na produktach Microsoftu – poduktach, które będą stanowiły nieodłączną część rzeczywistości, zarówno w domu (inteligentny dom), jak i w pracy (to, w czym MS nadal jest potęgą).

Ostatni element układanki (smartfony), dopełnienie strategii tworzenia spójnego ekosystemu właśnie się dokonał. Pytanie, czy Microsoftowi uda się przekonać masowego klienta, to znaczy znacząco powiększyć bazę użytkowników, odbierając udziały dwóm wielkim rywalom – Apple oraz Google? Patrząc przez pryzmat portfolio (sprzedawane z dużym powodzeniem proste telefony Asha,  celowanie w rynek biznesowy, pełen przekrój produktów) szczególnie zagrożony może czuć się twórca Androida. To tutaj jest najwięcej do wzięcia. Apple także nie może spać spokojnie, bo rynek nazwijmy go premium wyraźnie się nasycił. Firma traci udziały, traci coraz szybciej. Stąd zapowiedź budżetowego iPhone, celowanie w rynek zdominowany przez Google oraz… Nokię. Najbliższe miesiące będą niezwykle interesujące, bo wielka trójka (BlackBerry obawiam się można spisać na straty, nadal traci udziały bez widoków na poprawę) będzie toczyć zażarty bój o każdego (dosłownie!) klienta. Także Apple, które widzi, że nie ma po prostu wyjścia i musi podjąć wyzwanie (budżetówka, Chiny etc.). Zakup Nokii przez Microsoft oraz bliskie wprowadzenie na rynek: Xboksa One, nowych wersji tabletów Surface, nowych wersji systemów operacyjnych Windows (8.1) oraz zapowiadana, wielka ofensywa której adresatem i beneficjentem będą developerzy, wraz z gigantycznymi środkami przeznaczonymi na reklamę mają popchnąć firmę z Redmond na właściwe tory, pozwolić jej znowu stać się głównym rozgrywającym. Według mnie MS ma spore szanse na odniesienie sukcesu, bo jak wielu słusznie zauważa to najbardziej innowacyjna, najszybciej zmieniająca się z firm IT w branży. Ten kto stoi w miejscu, ten się cofa. Microsoft podjął wyzwanie. Zmienia się, dostosowuje, wybiera strategię, która powinna zapewnić firmie profity w przyszłości. Własny, spójny ekosystem, produkty dopasowane do rynkowych trendów… powinno się udać. 7,2 miliarda dolarów to nie jest wygórowana cena, szczególnie gdy porównamy ile zapłaciło, czy może przepłaciło Google za mobilny dział Motorolii (12mld). Ta inwestycja MS jest bardzo przemyślana i wydaje się podjęta we właściwym czasie.

» Czytaj dalej

Xtreamer JoyZ – czterordzeniowy smartfon na każdą kieszeń

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Xtreamer_JoyZ_09

W pierwszych dniach czerwca spółka Human Media wprowadza na polski rynek nowy multimedialny smartfon marki Xtreamer, znanego producenta odtwarzaczy multimedialnych. Xtreamer JoyZ to wydajny i bogato wyposażony smartfon z czterordzeniowym procesorem Samsung Exynos, ekranem 4.7″ o rozdzielczości 1280×720 pokrytym szkłem Gorilla Glass 2, z kamerą 13Mpix i mocną baterią 2500mAh. Urządzenie działa w sieci GSM 2G oraz 3G i obsługuje najważniejsze formaty bezprzewodowej transmisji danych. Telefon wyposażony jest w pamięć 8GB rozszerzaną przez karty pamięci SD, posiada odbiornik GSM, radio FM, WiFi i inne standardowe interfejsy. Sprzęt działa pod kontrolą systemu Android 4.1 Jelly Bean rozbudowanego przez producenta o dodatkowe opcje i z dostępem do konta administratora dla zaawansowanych użytkowników. Dzięki atrakcyjnej relacji jakości i wydajności do ceny urządzenia, Xtreamer JoyZ stanowi ciekawą ofertę dla osób wybierających niedrogie abonamenty telefoniczne bez zniżek na telefony u operatora. Cena detaliczna telefonu Xtreamer JoyZ wynosi 1369 zł. Urządzenie objęte jest 24 miesięczną gwarancją. Poniżej znajdziecie opis telefonu.

» Czytaj dalej

Pierwsze urządzenia z Firefox OS trafiają na rynek

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
firefoxmozilla_620x340

Chodzi o próbki, które wcześniej były wykorzystywane przez developerów. Smartfony można kupić w cenie 119 oraz 194€. Tańszy Keon to 3.5″ ekran, jednordzeniowy procesor Snapdragon S1 taktowany zegarem 1GHz. Poza tym mamy jeszcze 3MP kamerę z tyłu oraz baterię o pojemności 1580 mA. Droższy Peak wyposażono w 4.3″ ekran qHD z dwurdzeniowym procesorem Snapdragon S4 taktowanym na poziomie 1.2GHz. Przypomnijmy, partnerami odnośnie sprzętu na tytułowym, mobilnym systemie są takie firmy, jak: LG, ZTE, Qualcomm oraz Alcatel OneTouch. Za parę miesięcy telefony trafią do operatorów, powinny być dostępne także w Polsce. Tanie smartfony na pewno spotkają się z zainteresowaniem.

Nowe produkty Motorola Mobility będą nie do zdarcia – mówi Larry Page

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Google-Motorola-Mobility

Co jest nie tak z dzisiejszymi handheldami? Są to po pierwsze urządzenia bardzo podatne na uszkodzenia, po prostu bardzo delikatne, które dość szybko się zużywają. Jest w tym oczywiście interes producentów, ale też rośnie irytacja konsumentów. Czasami kosztowny sprzęt w praktyce da się używać przez rok, góra dwa – innymi słowy, mówimy o sezonowych produktach. Nie byłoby problemu, gdyby nowoczesny smartfon kosztował sto, dwieście dolarów, ale zazwyczaj jest on znacznie droższy i niewiele tu zmienia niższa cena w abonamencie – i tak zapłacimy i to sporo, tylko rozłożą nam to w czasie. Często będziemy płacić za coś, co już do niczego się nie nadaje… no i poziom irytacji rośnie i trudno się dziwić. Stąd zapowiedź jednej z najważniejszych osób w Google (właścicielu mobilnego działu Motoroli) powinna ucieszyć wszystkich tych, którzy mają już dość bylejakości. Page mówi o nowych modelach, które będą”nie do zdarcia”, będą bardzo wytrzymałe, odporne na upadki, wodę, pył etc. Wodoodporność, wytrzymała obudowa oraz znacznie lepszy czas działania na baterii (niż dotychczas oferowany przez praktycznie wszystkich producentów – nie dłużej niż doba w przypadku najnowszych generacji sprzętu) – to właśnie ma wyróżniać nowe produkty Motorola Mobile na tle konkurencji. Ma to być podobno zupełnie nowa, niespotykana do tej pory jakość na rynku. Cóż, czekamy na szczegóły, jakieś szczegóły…

Windows Phone zyskuje udziały na rynku. Głównie kosztem Symbiana i BlackBerry

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
4-1-2013kantarwp

Ostatnie informacje dowodzą pewnego trendu – Windows Phone zyskuje (choć niezbyt szybko) udziały na rynku, głównie kosztem Symbiana (który praktycznie przestał się już liczyć – efekt uśmiercenia tego OS przez Nokię) oraz BlackBerry. W przypadku tego pierwszego, tracącego udziały, systemu nie jest to dobra wiadomość dla Finów, bo w sumie z giganta jakim był przed paroma laty Symbian przyszło im dzielić się „marnymi” nieco ponad 4 procentami z innymi producentami smartfonów z WP (fakt, że Nokia tu dominuje, ale jw. nie jest jedynym beneficjentem wspomnianego wzrostu). W przypadku BB sytuacja jest klarowna – firma zaprezentowała przed paroma miesiącami nowy system, nowy hardware, który jest niekompatybilny z poprzednio oferowaną platformą. Duże straty związane z tą operacją przyczyniły się do zwiększenia udziałów przez wszystkich, głównie przez Apple oraz Microsoft. Poniżej dane z rynku amerykańskiego oraz kilku kluczowych rynków (Chiny, Wielka Brytania, Niemcy etc.)…

» Czytaj dalej

Nie szanujemy cudzego? Badania nt. służbowych tabletów

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
win-rt-tablet

Nie są to budujące dane. Wynika z nich generalny brak szacunku dla cudzej własności, traktowanie służbowego urządzenia jako czegoś, co i tak szybko zostanie wymienione w przypadku zepsucia, zgubienia etc. Aż 41% osób w taki właśnie sposób podchodzi do tematu. Pozostałe 59% traktuje powierzone im urządzenia w taki sposób, w jaki traktuje swoją własność. W zależności od branży odsetek osób psujących sprzęt na potęgę jest inny – przykładowo najgorzej z handheldami obchodzą się pracownicy z branży marketingowej oraz HR. Dziwne? Ano dziwne, bo można by podejrzewać że logistycy będą w grupie psujów, ale jak widać kreatywni ;-) zaliczają się do tej najmniej zwracającej uwagę na sprzęt grupy pracowników (kupi się nowy). Aż 1/3 nie dba o to, co dostała od pracodawcy. Badania przeprowadziła firma Dynamic Markets, na zlecenie Panasonica. Hmmm, Panasonica? Czyżby ktoś tu chciał sprzedać nieco więcej Toughbooków oraz pancernych tabletów (w tym specjalizują się Japończycy)?

Microsoft celuje w BlackBerry

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Logo_Microsoft

Jako że Android oraz iOS wydają się być całkowicie poza zasięgiem (chodzi zarówno o udziały, jak i potencjał sprzedażowy platform – Windows Phone niestety niczym szczególnym się tutaj nie wyróżnia), MS chce wymierzyć swoje marketingowe ostrze w Kanadyjczyków. BlackBerry po udanym debiucie smartfona Z10 oraz nowego BB OS 10, wyrasta na głównego przeciwnika. I trudno się dziwić, bo chodzi tutaj o specyficznego, bliskiego Microsoftowi klienta – o klienta korporacyjnego. Firmy, instytucje to bastion BlackBerry, miejsce w którym toczy się zażarta bitwa wszystkich głównych graczy. Do niedawna wydawało się, że przewagę mają rozwiązania systemowe, takie jak BlackBerry OS, jednak postępujący trend BYOD (zabierania i używania w pracy własnych handheldów) powoduje że dzisiaj wszyscy mają szansę na ten tłusty kawałek toru. Microsoft forsując swój ekosystem jest żywotnie zainteresowany, aby to jego platforma zdominowała ten segment rynku. Firma z Redmond ma mocne atuty po swojej stronie – dominację w systemach komputerowych, długoletnie stosunki partnerskie z biznesem, instytucjami. Pytanie, czy to wystarczy by przekonać użytkowników do zmiany platformy (BlackBerry często wdrażany był na poziomie danej firmy, instytucji, jako sprzęt służbowy)?

HTC Sense 5 trafi do wcześniejszych modeli smartfonów

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
HTC Sense 5

Nowy Sense 5 wprowadza wiele nowości, w tym nowy sposób prezentowania treści, podobny do Flipboarda, na głównym pulpicie. Do tego można wymienić bardzo fajną aplikację uzupełniającą możliwości aparatu – Zoe – pozwalającą na automatyczne tworzenie prezentacji ze zdjęć oraz kipów wideo. Na pewno użytkownicy wymienionych modeli smartfonów:  HTC One X, One X+, One S będą zadowoleni z możliwości upgrade. Oczywiście producent zastrzega, że nie wszyscy użytkownicy smartfonów HTC skorzystają z Sense 5 (albo z części jego funkcji). To zrozumiałe, w końcu „piątka” została stworzona na potrzeby najnowszego HTC One, nowego flagowca. Tak czy inaczej szczególne powody do zadowolenia będą mieć właściciele popularnego, średniopółkowego One S. Firma na razie nie zdradza kiedy można oczekiwać stosownej aktualizacji.

Gdzie najlepiej sprzedają się smartfony z Windows Phone? W Polsce

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
nokia-lumia-800-music

Oczywiście mówimy tutaj o odsetku użytkowników do ogólnej liczby osób korzystających ze smartfonów w danym kraju. Wyniki robią wrażenie… W Europie Środkowo-Wschodniej a w Polsce w szczególności, smartfony z Windows Phone sprzedają się naprawdę dobrze. W naszym regionie aż 7,8 proc. smartfonów wyposażonych jest w system mobilny Microsoftu. W naszym kraju zaś… ponad dwukrotnie więcej. Udział Windowsa Phone (7 oraz 8) na polskim rynku smartfonów wynosi aż 16,3 proc. (!) Porównajmy to do globalnych wyników całej platformy, które wynoszą zaledwie około 3 procent. Na pewno na takie wyniki ma wpływ tradycyjne przywiązanie Polaków do telefonów marki Nokia. Duża sprzedaż Lumii niewątpliwie ma zapewne decydujące znacznie dla osiągniętych rezultatów. Do tego Polacy, polscy programiści stanowią niekwestionowaną czołówkę twórców oprogramowania dla Windows Phone na świecie. Microsoft ma więc w naszej części Europy przyczółek, tym cenniejszy, że nie tylko związany z bazą użytkowników, ale także jakże cennych developerów (w przypadku Windows Phone to jeden z największych, wytykanych braków – niewystarczające wsparcie w dziedzinie oprogramowania dla platformy).