LogowanieZarejestruj się
News

Leap Motion – sprawdzimy na HD-Opinie jak to działa

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
leap2

Leap Motion to nowy sposób interakcji z komputerem, oparty na gestach, na kontrolerze ruchu. Hardware jest tani, znacznie tańszy od microsoftowego Kinecta (który niewątpliwie ma ogromny potencjał, poza tym dysponuje na papierze znacznie większymi możliwościami) – to jedna z zalet LM, inną jest bardzo mocno podkreślana współpraca z developerami, twórcami oprogramowania. Bez tej współpracy cała idea alternatywnego sposobu obsługi sprzętu komputerowego nie ma większego sensu. Tutaj jednak twórcy zadbali o to, aby urządzenie otrzymało odpowiednie wsparcie. Nad softwarem pracują setki developerów, liczba aplikacji (oprogramowanie, zastosowania) ma iść w tysiące. Wygląda to dość obiecująco, pierwsi użytkownicy oczywiście skorzystają z ułamka możliwości urządzenia, ale jw. bardzo szybko ma się to zmienić – wypowiedzi twórców są obiecujące… mówią, między innymi, że to właśnie w oprogramowaniu zaszyta jest potęga nowego interfejsu. Sam LM to przede wszystkim ultraczuły mechanizm detekcji ruchu, który – co warte podkreślenia – można dowolnie skalować… przez dodawanie kolejnych kamer, rozszerzając pole detekcji. Oczywistym polem ekspansji takiego interfejsu są gry, ale liczba zastosowań jest znacznie większa, wykraczająca poza aspekt czysto rozrywkowy. W połowie maja sprzęt będzie rozsyłany do pierwszych klientów, czekamy na nasz egzemplarz. Po jego otrzymaniu sprawdzimy użyteczność tego rozwiązania. Być może uda nam się także porównać Leap Motion z kontrolerem Kinect podłączonym do PC (SDK dostępne od jutra, patrz kolejny news). 

To nie koniec niespodzianek, jakie chcemy zaserwować w najbliższym półroczu. Kolejną kwestią, która pojawi się na łamach HDO będzie inteligentny dom – systemy pozwalające na kontrolę domostwa. Interesują nas nowe systemy, znacznie bardziej rozbudowane w porównaniu z tym co do tej pory oferował rynek (a więc z rozbudowanymi cechami inteligencji, podłączeniem wszystkiego do Internetu (Internet rzeczy),samodzielną możliwością kompilacji nowych funkcji etc). Takie systemy zaczynają pojawiać się na rynku, będziemy nie tylko śledzić ich rozwój, ale także w miarę możliwości chcemy przetestować gotowe rozwiązania.

Warto zapoznać się z przeprowadzonym na SXSW wywiadem z twórcami Leap Motion: http://www.engadget.com/2013/03/09/leap-motion-lb/

» Czytaj dalej

Samsung LED LCD TV serii F4000 i F5000

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Samsung_4500

Samsung LED serii F4000 i F5000 to doskonała oferta dla wszystkich, którzy szukają zaawansowanego i wyposażonego w najnowsze technologie sprzętu w przystępnej cenie. Urządzenia zostały wyposażone w funkcję S-Recommendation (modele: F4500, F5300, F5400, F5500 i F5700), która na podstawie najczęściej oglądanych kanałów i programów sama rekomenduje widzowi najbliższe jego upodobaniom programy telewizyjne i filmy. W wielu modelach tych telewizorów z tych serii znajdziemy też udoskonalony interfejs użytkownika Samsung Smart Hub i możliwość nagrywania dzięki funkcji PVR (modele: F4500, F5300, F5400, F5500, F5700). Wbudowane WiFi pozwala w łatwy sposób korzystać z platformy Samsung Smart TV zapewniającej dostęp do najszerszej na rynku bazy 70-ciu polskich aplikacji i ponad 400 globalnych aplikacji (modele F4500, F5300, F5400, F5500 i F5700).

» Czytaj dalej

Gigantyczny LCD Sharpa już niebawem trafi na rynek

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip

Chodzi o pokazany m.in. na CES 80 calowy model LC-80LE650. Nowa seria Aquos charakteryzuje się między innymi podświetlaniem krawędziowym LED, odświeżaniem 120Hz, funkcjami sieciowymi z łącznością Wi-Fi. SmartTV pozwoli korzystać z Netflix, Vudu i Hulu Plus. Innymi słowy będzie można oglądać VOD wprost z telewizora, niestety w Polsce taka funkcjonalność będzie mocno ograniczona (kiedy wreszcie serwisy tego typu zawędrują do Polski? Streaming audio już jest, czekamy na wideo!). Dzięki funkcji dualview będzie można oglądać telewizję i jednocześnie surfować w sieci. Sprzęt standardowo wyposażono w szybkie, dwurdzeniowe CPU, poza nie będzie problemu, gdy nam gdzieś przepadnie pilot (ostatnio u mnie przepadł, na szczęście Panasonic wprowadził ostatnio wręcz referencyjną aplikację do sterowania z poziomu handhelda swoimi odbiornikami – szczerze polecam!). Sharp przygotował software pod Androida oraz iOSa. Będzie można przesyłać obraz oraz dźwięk z tabletu lub smartfona wprost na ekran telewizora. Oczywiście na rynek trafią także mniejsze modele.

Powiedz NIE zjawisku „Loudness Wars”!

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
4382937779_e0c1d76aca_o

Kolejny raz, jak co roku, obchodzimy dzień walki ze zjawiskiem podbijania głośności w nagraniach (w tym roku ten dzień przypada na 22 marca). Firma NAD oraz inni producenci audio, którym zależy na jakości tego, co dociera do naszych uszu, zorganizowali przy okazji Dynamic Range Day konkurs z bardzo atrakcyjnymi nagrodami. Można wygrać, m.in. stację muzyczną (głośnik bezprzewodowy) VISO 1 oraz kilka nagród związanych z badaniem, mierzeniem oraz opisem tytułowego zjawiska. Wystarczy wejść na stronę http://dynamicrangeday.co.uk/comp-live/ i odpowiedzieć na trzy proste pytania. Poniżej wideo charakteryzujące w prosty i przejrzysty sposób praktykę podbijania głośności w nagraniach, pokazujące jak bezsensowne było i jest tego typu działanie ze strony wydawców, wytwórni. Ja bym jeszcze dorzucił do tego modny trend podbijania niskich tonów, prezentowany w pełnej krasie przez produkty Dr. Dre. Tak koszmarnie brzmiących „słuchawek” (i to nie wybranych modeli, a generalnie wszystkich z portfolio tego, niezwykle modnego producenta) do niedawna nikt nie śmiał oferować na rynku – widać, czasy się zmieniły (i upodobania, niestety, także). Wspierajcie akcję, bo to w naszym, konsumentów interesie jest. Złe nagrania, to kiepska dynamika, koszmarna kompresja, brak detali i wiele innych wad, przekreślających sens słuchania muzyki, czy raczej czegoś co było muzyką, zanim nie trafiło na konsolę wyznawców złego smaku, królów „im głośniej, tym lepiej”…

» Czytaj dalej

Nasza opinia o Galaxy S IV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Samsung-Galaxy-S4-151556

Samsung pokazał swój flagowy model. Samsung, podobnie jak w zeszłym roku, nie tylko przygotował super specyfikację, ale także zaoferował całkiem sporo nowych technologii oraz oprogramowania. Należy docenić fakt rozwijania nie tylko hardware, ale także własnych, oryginalnych funkcji zaszytych w najnowszym produkcie. Specyfikacja nie odstaje od tego, o czym mówiono przed premierą:

Pięciocalowy ekran  fullHD, z powłoką Corning Gorilla Glass 3, przy czym nowy wyświetlacz to „full HD super AMOLED” z gęstością 441 ppi. Nowy telefon wyposażono w najnowsze technologie łączności – jest więc 802.11ac Wi-Fi (z obsługą a/b/g/n), Bluetooth 4.0 oraz najnowszy moduł LTE (Cat 3 100 / 50). Co ciekawe także w tym modelu, podobnie jak to miało miejsce w przypadku HTC One, zobaczymy czujnik IR. Widać, że podczerwień wraca, jako element wyposażenia, co nas prywatnie bardzo cieszy, bo IR daje sporo możliwości i może być w ciekawy sposób wykorzystane przez producentów smartfonów (na co liczymy). Poza tym  mamy tutaj… wymienną baterię 2600 mAh, 2GB pamięci RAM oraz 16, 32 lub 64 GB pamięci na dane. Sercem telefonu będzie w zależoności od regionu Samsung Exynos 5 lub Qualcomm Snapdragon S4 Pro. Do tego 13 Mpx kamera z tyłu oraz 2Mpx na froncie. W przypadku kamer Samsung  zaoferował niezwykły, jak na aparat w telefonie, tryb zdjęć seryjnych – 100 ujęć w 4 sekundy! To więcej niż w większości całkiem poważnych konstrukcji aparatów cyfrowych, dostępnych obecnie na rynku. Do tego dochodzi unikalne funkcje „obraz i dźwięk” z 5 sekundowym rejestrowaniem fonii przed wykonaniem zdjęcia oraz jednoczesne rejestrowanie zdjęcia z przedniej oraz tylnej kamerki i ich połączenie w jedno ujęcie w ramach trybu „dual camera”. Ok, wygląda to całkiem nieźle, przyznacie, czym jeszcze Samsung postanowił nas zaskoczyć?

» Czytaj dalej

Nowe kable polskiej Melodiki

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
melodika

Melodika, polski producent kabli audio-video klasy hi-fi, znany przede wszystkim ze swojej serii Purple Rain wprowadza na rynek nowe produkty – uzupełniające dotychczasową linię „purpurową”. Nowa liczniejsza rodzina kabli to efekt bardzo dobrego przyjęcia Melodiki zarówno przez klientów domowych jak i profesjonalnych w postaci studiów nagraniowych oraz firm instalacyjnych audio-video w całej Polsce. Połączenie zdumiewającego stosunku jakości do ceny, zastosowanych technologii, szerokiego wyboru długości oraz charakterystycznego koloru sprawiły, że seria Purple Rain stała się jedną z najlepiej rozpoznawalnych w swojej kategorii.

» Czytaj dalej

Kolejny dystrybutor wideo zapowiada materiały 4K

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
4k-streaming

Tym razem chodzi o popularny Netflix, który ma zamiar wprowadzić do oferty filmy w rozdzielczości 4K już za dwa lata. To kolejna zapowiedź, po obietnicach Sony (start własnego serwisu VOD) oraz pracach podejmowanych przez Discovery Channel, mających na celu zbudowanie dużej biblioteki nagrań w rozdz. >1080p. Wygląda na to, że 4K przyjmie się szybciej niż się nam wszystkim do tej pory wydawało. Cieszy zapowiedź wprowadzenia materiałów, bo to właśnie brak treści jest największym hamulcowym odnośnie popularyzacji nowego standardu wizyjnego. Warto zauważyć, że obecnie mówi się o super wysokiej rozdz. w kontekście streamingu. To właśnie taki sposób dystrybucji ma być głównym sposobem dostarczania tego typu materiałów do konsumenta. Mimo prac nad nową specyfikacją fizycznego nośnika (Blu-ray), wiele wskazuje na to, że faktycznie mamy do czynienia z powolnym odchodzeniem branży od tradycyjnych form dystrybucji na rzecz internetowej sprzedaży treści (ciekawe czy przyjmie się jako standardowy model abonamentowy, popularny w przypadku muzyki). Nam pozostaje tylko czekać na premierę serwisu w Polsce.

Najnowsze smartTV od Panasonica

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
panasonic_tx_p50st60

Japończycy wprowadzają na nasz rodzimy rynek najnowszą generację inteligentnych odbiorników. Telewizory  LED/LCD Smart VIERA z serii ET60 i E6 łączą największe zalety tradycyjnej telewizji i oferty internetowej w postaci serwisów społecznościowych i aplikacji, zapewniając użytkownikom szybki i łatwy dostęp do wszystkich ulubionych treści. Modele z tych serii, dzięki funkcji my Home Screen, umożliwiają łatwe dostosowywanie ekranu głównego do własnych upodobań i umieszczanie na nim do jedenastu ulubionych aplikacji i usług. Dodatkowo charakteryzują się wydajnym wyświetlaniem płynnego obrazu i szerokimi kątami widzenia. Dzięki rozwojowi platformy, już dzisiaj, użytkownik może wybierać z wielu atrakcyjnych możliwości – od filmów, poprzez muzykę, gry, komunikację oraz informacje… wszystko to w ramach smartTV oferowanego przez Panasonica. Poniżej omówienie poszczególnych serii najnowszych odbiorników, które firma wprowadza właśnie na nasz rynek…

» Czytaj dalej

Nowe odbiorniki Sharp Aquos na polskim rynku

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
sharp aquos LED

Wraz z wyłączeniem nadajników naziemnej telewizji analogowej i przejściem na telewizję cyfrową wielu Polaków stanęło przed koniecznością zakupu nowego telewizora lub specjalnego dekodera pozwalającego oglądać programy na starszych odbiornikach. Tylko pierwsza opcja, czyli telewizor z dekoderem DVB-T MPEG-4, pozwala na wykorzystanie pełni możliwości, jakie oferuje telewizja nadawana cyfrowo. Choć wszystkie telewizory dostępne w ofercie firmy Sharp pozwalają cieszyć się nowymi możliwościami, dwa z nich są szczególnie polecane, jako modele do odbioru telewizji naziemnej.

Model LC-32LD135 o przekątnej ekranu wynoszącej 32 cale, to wysokiej jakości i atrakcyjny cenowo telewizor wyposażony w całą gamę użytecznych funkcji. Wbudowana nagrywarka (PVR USB)  i odtwarzacz multimedialny USB pozwalają korzystać z materiałów multimedialnych wszelkiego typu: filmów, muzyki i zdjęć, a także nagrywać ulubione programy bezpośrednio z telewizji na podłączony dysk lub pamięć USB. Ponadto telewizor odznacza się doskonałą jakością obrazu, dzięki zastosowaniu technologii Direct LED, sprawiającą, że obraz na ekranie jest podświetlony równomiernie, a czerń jest głębsza niż w zwykłych ekranach LCD. Rozdzielczość ekranu to Full HD, dzięki czemu możemy cieszyć się najwyższą jakością obrazu programów HD np. telewizji publicznej. Cena tego telewizora to 1299,- PLN.

» Czytaj dalej

Aż jedna czwarta użytkowników iPhone nie wyklucza wymiany na nowego Galaxy S IV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Samsung-Galaxy-S4_S_Pen

To sporo, naprawdę sporo, bo mówimy tutaj o grupie bardzo lojalnej, przywiązanej do marki. Taką grupą niewątpliwie są użytkownicy urządzeń Apple. Badania przeprowadzono na amerykańskim rynku, gdzie jest najwięcej użytkowników handheldów z iOS. Nadal aż 59% z nich nie widzi alternatywy (to nadal bardzo dużo), podobnie jak 30% użytkowników BlackBerry na razie także nie zamierza zmieniać platformy (tu także przywiązanie wiąże się z całym ekosystemem, co prawda na innym poziomie niż w przypadku iOS, ale chodzi o lojalność względem oryginalnych rozwiązań, które oferuje konkretna firma). Tak czy inaczej dla Apple powinien to być jeden z dzwonków ostrzegawczych – klienci wydają się być znużeni jabłkowymi produktami, znużeni polityką wypuszczania mało zaskakujących, bardzo przewidywalnych nowości. Zresztą, w przypadku iPhone 5S (prawdopodobnie trafi do sprzedaży w wakacje) właściwie trudno o nowatorskie rozwiązania… w końcu będzie to poprawiony, obecny model, na pewno dysponujący lepszymi parametrami (szybsze układy – pytanie po co?) w tej samej obudowie. Jedynie nowy iOS (7) powoduje przyspieszony puls u co poniektórych, ale też nie ma pewności, że będzie to coś innowacyjnego. Samsunga z pewnością cieszą takie dane, Koreańczycy liczą na odpływ klientów od swojego największego rywala… 25% to ogromna rzesza klientów, mówimy o milionach konsumentów.