LogowanieZarejestruj się
News

Nowe projektory dźwiękowe Yamahy

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
yamaha_ysp3300_m_max

Model Yamaha YSP-3300 inżynierowie wyposażyli w system 16 głośników emitujących wiązki dźwiękowe, w nieco większymYamaha YSP-4300 znalazły się 22 takie głośniki. Efekty dźwiękowe to m.in. efekt zastosowania zaawansowanej technologii Yamahy YSP oraz specjalistycznego układu elektronicznego, który oblicza czas oraz kierunek wysyłania wiązek, dzięki czemu użytkownik zostaje otoczony rzeczywistym przestrzennym brzmieniem. Układ współpracuje z funkcją IntelliBeam, która w doskonały sposób upraszcza proces konfiguracji systemu. Wystarczy podłączyć do zestawu dostarczony w opakowaniu mikrofon i włączyć funkcję IntelliBeam.

Inteligentny system generuje dźwięki, które po zebraniu przez mikrofon trafiają z powrotem do układu elektronicznego. Na podstawie przeprowadzonej analizy system rozpoznaje np. meble i miękkie obicia i dopasowuje generowane wiązki do warunków panujących w danym pomieszczeniu. Przeprowadzonej konfiguracji nie trzeba powtarzać, bo ustawienia można zapamiętać. Dzięki bezprzewodowej technologii Yamahy nie ma potrzeby stosowania nieestetycznych przewodów. W przypadku projektorów dźwięku możliwa jest regulacja wysokości jednostki centralnej, do czego służą specjalne podkładki, dzięki czemu można perfekcyjnie zgrać projektor dźwięku praktycznie z każdym telewizorem. Yamaha przygotowała również opcjonalne uchwyty, umożliwiające zawieszenie urządzenia na ścianie. Cyfrowe projektory dźwięku Yamaha YSP-3300 i Yamaha YSP-4300trafiły już do sprzedaży, a ich poglądowa cena detaliczna wynosi odpowiednio 4999 zł i 6499 zł. Oba modele oferowane są w kolorach czarnym i srebrnym.

» Czytaj dalej

Gwałtowny spadek sprzedaży aparatów kompaktowych. Powód? Smartfony

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
nokia_lumia_920_ttpby-1024x682

To coraz lepsze kamery montowane w handheldach przyczyniają się do gwałtownie topniejącego rynku kompaktowych aparatów fotograficznych. Popularne do niedawna małpki obecnie notują rekordowe spadki sprzedaży – właściwie klienci przestali kupować, pytać o nowe modele… wystarcza im to, co montuje producent w ich smartonie. Co prawda nadal problemem w tlefonach są efektywne metody doświetlenia kadru, skuteczne AF, stabilizacja, szybkość wykonania zdjęcia, ale jak pokazuje przykład najnowszych konstrukcji uczyniono spore postępy w tej materii. Dodatkowe funkcje oferowane przez smartfona (komunikacyjne, z możliwością natychmiastowej publikacji fotografii w sieci) deklasują tradycyjne aparaty cyfrowe. Co prawda producenci dwoją się, a nawet troją ;) aby zachęcić konsumentów do zakupu – w nowych modelach małpek znajdziemy systemy operacyjne (Android), WiFi… wydaje zię jednak, że mniej zaawansowane kompakty, aparaty ” kieszonkowe” nie mają czego szukać na rynku masowym. Ten wybrał smartfony, to telefony pełnią dzisiaj funkcję głównego rejestratora naszego codziennego życia – zawsze mamy je przy sobie.

Raport Specjalny Skąpiec.pl: Sprzęt RTV i AGD (patronat HD-Opinie.pl)

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
raport_agd_rtv

Serwis Skąpiec.pl przeanalizował preferencje zakupowe internautów i ustalił, które produkty z segmentu AGD i RTV cieszyły się w ostatnich miesiącach ich największym zainteresowaniem. Skąpiec.pl sprawdził również, jakimi kryteriami kierowali się użytkownicy porównywarki poszukujący nowego sprzętu. HD-Opinie.pl, podobnie jak to miało miejsce w zeszłym roku, objęło patronat medialny nad tym przedsięwzięciem. Poza tym opublikowaliśmy jeden z tekstów, poświęcony urządzeniom streamingowym, muzyce z pliku (rok wcześniej pisaliśmy o streamingu wideo, o SmartTV).

Ostatni w tym roku raport specjalny podzielony został na dwie części. Pierwsza z nich poświęcona jest popularnemu sprzętowi z segmentu RTV, czyli telewizorom, wieżom i kinom domowym. W drugiej części znajdują się informacje na temat najbardziej poszukiwanych przez internautów produktów z działu AGD (lodówki, zmywarki, kuchenki, pralki, odkurzacze, żelazka). W raporcie, poza rankingami najpopularniejszych produktów i analizą preferencji zakupowych konsumentów, czytelnicy znajdą także krótkie poradniki dotyczące wyboru sprzętu oraz komentarze dziennikarzy serwisów branżowych na temat przewidywanych trendów i nowości rynkowych.

O raporcie:

Partnerem raportu specjalnego jest serwis JakKupować.pl, natomiast patronatem medialnym objęły go: eGospodarka.pl, Meble.pl, Videotesty.pl, HD-opinie.pl, Kuchnie.pl, agdrtv24.pl, frazPC.pl oraz Opineo.pl.

Całość raportu można pobrać ze strony Skąpiec.pl:  

http://www.skapiec.pl/raport_specjalny/Raport_specjalny_rtv_agd_122012.pdf

RTV – czego szukają internauci?

Ze statystyk serwisu Skąpiec.pl wynika, że najważniejszymi kwestiami podczas wyboru telewizora są: wielkość oraz marka urządzenia. Użytkownicy porównywarki najczęściej szukali telewizorów LED oraz plazmowych firm Samsung, LG albo Panasonic. W filtrze „Częstotliwość odświeżania” najczęściej zaznaczaną opcją było 100 Hz, najpopularniejszą rozdzielczością było 1920×1080 pikseli, natomiast formatem – 16:9. Jeżeli chodzi o konkretny model urządzenia to internauci najchętniej zaopatrzyliby się w telewizor UE40ES6800 firmy Samsung (…)

» Czytaj dalej

Co planuje na 2013 rok Microsoft? Sporo tego: Surface 2, nowy Xbox, Win Blue

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Logo_Microsoft

Rok 2013, podobnie jak właśnie przechodzący do historii 2012, będzie obfitował w liczne premiery kluczowych produktów. Co prawda nie będzie tak ważnego, kto wie czy nie najważniejszego produktu, jakim bez wątpienia jest Windows 8 / RT / WP 8, ale i tak nie będzie można narzekać na nudę – Microsoft będzie rozwijał swój ekosystem, wprowadzając na rynek następcę debiutującego właśnie (po RT właśnie na rynek trafia PRO) Surface (2), o którym wspominaliśmy niedawno (trzy nowe modele) oraz następcę Xboksa 360.

Nowa generacja konsoli będzie bardzo ważna dla przyszłej strategii firmy – można na 100% zakładać, że urządzenie będzie kompatybilne z urządzeniami oraz systemami Microsoftu, pytanie jak dalece kompatybilne? Xbox 720 otrzyma zapewne bardzo mocną konfigurację sprzętową, choć niekoniecznie tak mocną jak rywal – PS4. To Japończycy zazwyczaj starali się nadawać ton wyścigowi na specyfikacje. W przypadku MS jeszcze mocnej do głosu dojdzie cyfrowa dystrybucja, usługi i serwisy sieciowe oraz wspomniana integracja z resztą ekosystemu. Do tego MS przygotowuje dwie niespodzianki (Xbox Loop) – w ramach marki Xbox użytkownicy otrzymają okulary 3D, podobne do Google Glass z obsługą AR (rzeczywistości rozszerzonej) oraz dodatkowo przystawkę pod telewizor (opartą na Win8), tanie Media Center (coś ala Apple TV?).

Na rynek trafią zapowiadane aktualizacje mobilnych systemów operacyjnych – Windows Phone 7.8 oraz Windows Phone 8.5. Z całą pewnością MS nie porzuci poprzednika ósemki – WP7 nadal będzie rozwijany, być może stanie się tańszą alternatywą, względnie będzie przewidziany na rynki wschodzące.

Ogromnym wydarzeniem będzie premiera Office 2013 w wersji dla iOS oraz Androida. Pytanie, jakie produkty otrzymają w ramach pakietu użytkownicy konkurencyjnych platform? To ważne pytanie, bo istnieją duże rozbieżności, co do tego jaki model przyjmie MS. Mówi się o darmowym produkcie, co może niestety oznaczać mocno ograniczoną funkcjonalność, wręcz zredukowaną wyłącznie do przeglądania dokumentów. Inne źródła sugerują konieczność wykupu Office 365, aby móc w pełni korzystać z dobrodziejstw Office na handheldach. Jak będzie, przekonamy się już w pierwszym kwartale 2013. Integracja Skype oraz Facebooka z ekosystemem MS (Office 365, Windows Phone 7/8) oznacza koniec własnego Messangera.

Do tego na rynek trafi Windows Blue, całkowicie sieciowy system operacyjny, oparty na przetwarzaniu w chmurze. Czy będzie to uzupełnienie, czy następca dotychczas sprzedawanych OS trudno obecnie wyrokować. Na pewno będzie to zapowiedź rewolucyjnej zmiany sposobu dystrybucji – wykupu usług, a nie samego software (możliwa opłata abonamentowa, brak konieczności zakupu drogiej licencji, darmowy zakup lub za bardzo niewielką opłatą…)

Nie wspomnieliśmy o Kinect? No nie wspomnieliśmy, nie bez powodu – to najbardziej tajemnicza z premier, jakie szykuje MS w przyszłym roku. Trudno powiedzieć o co chodzi, mówi się o rewolucyjnym urządzeniu, interfejsie, który zmieni oblicze branży (nie tylko rozrywkowej, ale ogólnie – IT). Czy będzie to Kinect 2, czy coś zupełnie nowego, tego na razie nie wiemy. Z jednej strony może to być projekt następcy obecnego na rynku kontrolera ruchu wraz ze wspomnianymi powyżej okularami, z drugiej rzecz, która nie ma nic wspólnego z powyższym, całkowicie nowy produkt. Jedno co wiadomo to, to że pracami nad najtajniejszym z tajnych produktów zajmuje się zespół pracujący wcześniej nad Kinectem.

Intel ze swoją IPTV?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
intel-logo

Gigant chce spróbować szczęścia w dystrybucji treści? Wygląda na to, że tak właśnie jest. Na razie mowa o wybranych aglomeracjach w Ameryce, w których będzie dostępny nowy serwis, internetowa telewizja za którą stać będzie Intel. Firma ma doświadczenie na rynku telewizyjnych, choć nie związane bezpośrednio z oferowaniem treści, a głównie z hardwarem. Od paru lat układy serii 4000 stanowią wyposażenie set-top-boksów. Pytanie, czy ktoś taki, z takim potencjałem (finansowym) może zagrozić pozycji obecnych potentatów na tym rynku (wielkie koncerny medialne, operatorzy kablówkowi oraz satelitarni etc.). Wydaje się, że będzie to bardzo trudne, szczególnie patrząc przez pryzmat licznych licencji, bardzo skomplikowanych umów, które nie pozwalają na swobodne oferowanie, rozprzestrzenianie treści. Tak czy inaczej, pojawienie się takiego gracza niewątpliwie wpłynie na skostniały rynek – Intel nie tylko obiecuje ciekawe, innowacyjne rozwiązania dotyczące dystrybucji, ale także bardzo zaawansowany sprzęt, z systemem rozpoznawania twarzy widza, dopasowania kontentu do wieku, płci etc. Cóż, zobaczymy co z tego wyjdzie. IPTV daje pewne możliwości nowym podmiotom w tym segmencie rynku.

Koncert Depeche Mode na Narodowym w lipcu 2013

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
DM

Od paru tygodni można już kupić bilety na jedno z najważniejszych wydarzeń muzycznych, które będą mieć miejsce w 2013 roku w naszym kraju. Bez wątpienia doskonale wypadający na żywo DM nie tylko zgotują znakomite widowisko, jak zwykle będzie to wielka uczta dla ludzi lubiących dobrą muzykę (nawet osoby niespecjalnie przepadające za DM zgodnie uznają świetny warsztat, wokalne zdolności muzyków występujących w składzie legendarnej grupy) oraz coś, co rozpala wyobraźnie fanów – promocja nowego albumu. Ostatni okazał się niezwykle udanym, zarówno w warstwie artystycznej, jak i marketingowej. Ciekawe czym nas członkowie zespołu zaskoczą za parę miesięcy? Warto tam być, choć bilety do tanich nie należą – trzeba się liczyć z wydatkiem rzędu 180 złotych za najtańsze wejściówki. Koncert Depeche Mode odbędzie się na Stadionie Narodowym, 25 lipca. Wstęp od godziny 15.00 (występ rozpocznie się prawdopodobnie ok. 20.00).

Samsung Galaxy S4 w kwietniu z rysikiem?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Samsung-Galaxy-S4_S_Pen

Kwietniowa data premiery brzmi prawdopodobnie, natomiast zastosowanie S Pena (rysika, znanego z Galaxy Note) już mniej. Topowy model Samsunga to niewątpliwie jeden z najważniejszych handheldów na jaki czekają klienci. Czy będą chętni do zakupu telefonu ze stylusem, domyślnie wyposażonego w bardzo duży (5″ ?) ekran. Trudno powiedzieć, byłaby to jednak niemała rewolucja w sposobie obsługi smartfona. Rysiki kojarzą nam się głównie z przeszłością, z czasami Windows Mobile, oporowymi ekranami oraz …właśnie… stylusami, które były wtedy nieodłącznym elementem wyposażenia PDA oraz pierwszych smartfonów, które debiutowały na rynku. O nowości zapewne usłyszymy już podczas najbliższych targów CES 2013, poza tym działający prototyp zostanie prawdopodobnie pokazany przez Samsunga na najważniejszej imprezie branżowej MWC w Barcelonie (w lutym). Specyfikacja, podawana przez jedną z południowokoreańskich gazet, przedstawia się następująco:  5 calowy wyświetlacz 1080p AMOLED, czterordzeniowy procesor Exynos 5440, 13MP kamerę  z autofokusem oraz wspomnianego S-Pena. 

Gwałtownie spada sprzedaż odtwarzaczy mp3 – teraz słucha się po prostu na telefonie

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
ipod_touch

Ten spadek to nie tylko kwestia mniejszego popytu na hardware dedykowany mp3 (w tym przypadku chodzi zarówno o proste playery mp3, jak i zaawansowane urządzenia PMP, nierzadko wyposażone w mobilny system operacyjny oraz ekran dotykowy), ale także zmiany sposobu konsumpcji muzyki. Po pierwsze, coraz częściej zamiast własnych zbiorów, zgrywanych z komputera / płyt kompaktowych, korzystamy ze sklepów internetowych oraz – przede wszystkim – serwisów streamingowych. Piszę – przede wszystkim – nie bez powodu. To właśnie fakt wyposażenia smartfonów w układy zapewniające szybką transmisję danych bez względu na lokalizację, jest wg. mnie głównym powodem odwrotu od urządzeń nie dysponujących tym, obecnie kluczowym, elementem jaki musi znaleźć się w sprzęcie odtwarzającym muzykę.

Niestety minusem tego trendu jest rosnąca popularność muzyki w kompresji stratnej. To oczywiste, gdy spojrzymy na jakość oferowaną przez najpopularniejsze sklepy (iTunes, Amazon, Google Play) oraz serwisy streamingowe (Spotify, MOG, Pandora, Deezer itp. – standardem jest AAC/Mp3 z maksymalnym bitrate równym 320 kbps). Na przeszkodzie wprowadzenia czegoś lepszego, kompresji bezstratnej stoją dwa, arcyważne czynniki: czas działania na wbudowanych bateriach (odtwarzanie muzyki lepszej jakości szybko wyczerpie akumulator) oraz limity transferu w ramach dostępnych abonamentów. To w praktyce uniemożliwia dzisiaj szeroką popularyzację FLAC/WAV/ALAC o jakości CDA lub hi-res. Warto wspomnieć, że bardzo słabo sprzedają się iPody – mimo ostatnich premier Apple, urządzenia tego typu znajdują coraz mniej nabywców.

» Czytaj dalej

Ekran IGZO od Sharpa: 6″ o rozdz. 2560×1600 oraz gęstości 498 ppi

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
sharp-igzo-498ppi

Robi wrażenie? Robi. Nowy wyświetlacz Sharp został wykonany w technologii IGZO (indium gallium zinc oxide), dzięki której możliwe jest tworzenie jeszcze mniejszych komórek TFT niż ma to miejsce w przypadku standardowych rozwiązań. Opisywany ekran o przekątnej 6,1 cala, charakteryzuje się rozdzielczością aż 2560×1600 pikseli. Daje to gęstość na poziomie 498 ppi. Tego typu ekrany nie znajdą raczej zastosowania w standardowych produktach, lecz bardziej w tych przeznaczonych dla profesjonalistów. Według raportu PC Watch, nowe wyświetlacze Sharp pojawią się w monitorach o standardowych przekątnych, lecz rozdzielczości typu 12800×7200, 13440×7560 lub 7680×4320 (aktualnie znane jako super hi-vision lub po prostu SHV). Ostatnio raportowano możliwość wyposażenia w IGZO jabłkowej elektroniki… mityczny, „retinowy” TV? Nowy iPad? Apple Cinema Display z Retiną?

Fujitsu obwinia Microsoft (Windowsa 8) za słabą sprzedaż swoich PC

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
fujitsuwindows8

No cóż, można i tak, ale wydaje się że szefowie japońskiego koncernu nieco przesadzają krytykując nowy system Microsoftu. Sprawa nie jest wcale taka prosta i oczywista, szczególnie gdy popatrzymy na główną przyczynę spadku sprzedaży (a przynajmniej stagnację na rynku PC). Ta jest oczywista dla każdego, kto zobaczy jakie urządzenia cieszą się dzisiaj największą popularnością. Oczywiście chodzi o handheldy, o smartfony oraz tablety. Szczególnie te drugie coraz częściej stanowią alternatywę dla PC i producenci komputerów muszą ten fakt uwzględnić w swoich rachubach. Fujitsu to jeden z ważnych partnerów biznesowych MS, firma z Redmond nie można zatem zignorować tego, co mówią Japończycy. Ale ma w zanadrzu mocne argumenty – obecnie sprzedaje cały ekosystem, w którym Windows 8 stanowi jeden z elementów. To decyzja zrozumiała, biorąc pod uwagę dzisiejsze (jw) trendy i Fujitsu musi po prostu przyjąć do wiadomości, że czasy wprowadzania kolejnej wersji Windows, która egzystuje na rynku w oderwaniu od handheldów to przeszłość. Dzisiaj takie postępowanie byłoby skazywaniem produktu na porażkę.

Zdaniem szefostwa firmy, to właśnie chłodne przyjęcie ósemki przyczyniło się do kiepskich wyników. Przy sprzedanych ponad 40 milionach kopii w pierwszych tygodniach po premierze, takie tłumaczenie wygląda niepoważnie. Na pewno powody do niezadowolenia mają ci, którzy zdecydowali się wprowadzić na rynek tablety z Windowsem RT – tutaj faktycznie sprzedaż jest bardzo słaba, wręcz śladowa. Ten element ekosystemu wymaga jak najszybszej reakcji ze strony MS… firma stara się zachęcić na wszelkie sposoby developerów do tworzenia aplikacji dla tabletowych okienek. Widać już pierwsze efekty, ich liczba wzrosła o 100%, jednakże nadal biblioteka oprogramowania jest bardzo szczupła w porównaniu do konkurencji. Czekamy na najnowsze dane dotyczące Windowsa 8, ciekawe jaki wpływ na sprzedaż mają hybrydy oraz systemy all-in-one.