LogowanieZarejestruj się
News

Znajdź firmę, instytucję na ekranie HDTV: Panorama Firm w SmartTV Samsunga

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
clipboard00

Wygodny dostęp do informacji o usługach ponad 2,4 milionów firm – o każdej porze, w zaciszu własnego domu. Nowa aplikacja „Panorama Firm” dostępna teraz na telewizorach Samsung Smart TV, to szybka pomoc w znalezieniu i zlokalizowaniu na mapie, np. banku, biura podróży czy dobrego serwisu samochodowego w każdym mieście w Polsce. Panorama Firm” to jedna z najpopularniejszych, aktualnych baz danych, dzięki której w prosty i szybki sposób można uzyskać informacje o przedsiębiorstwach, również tych, które nie posiadają własnej strony internetowej, a także instytucjach publicznych, takich jak szpitale, urzędy miejskie czy komisariaty policji.

Aplikacja nie tylko wyświetla dane teleadresowe firmy, której szukamy, ale też zlokalizuje ją bezpośrednio na mapie. Dotychczas baza „Panorama Firm” dostępna była w Internecie oraz w postaci aplikacji na smartfony, teraz wygodny dostęp do ogromnego zasobu informacji lokalnych otrzymali posiadacze telewizorów Samsung Smart TV. ”Panorama Firm” to kolejna z aplikacji, która dołącza do bogatego świata informacji i rozrywki, dostępnego po włączeniu telewizora Samsung Smart TV. Użytkownicy telewizorów Samsung Smart TV mają dostęp do ponad 60 różnorodnych aplikacji w języku polskim i ponad 400 globalnych w oraz ponad 50 000 filmów i seriali (m. in. poprzez Ipla.pl, Iplex.pl, TVN Player i TVP.pl), a także kanałów radiowych i informacyjnych.

LG ma gest: kupujesz duży ekran HDTV (55″)? Topowy smartfon gratis

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
LG 55 Cinema Display

Fajnie to nazwali – dodatkowe 5″ przy zakupie 55 cali. Drugi ekran gratis. Ma to sens, bo dzięki DLNA będzie można zrobić sobie mirror z telewizora na smartfonie. Co prawda, tańsze modele to znacznie mniej atrakcyjny Swift L5, ale Vu to naprawdę topowa konstrukcja (właściwie nie smartfon tylko tabletofon). Cyt.: „Firma LG Electronics (LG) przygotowała specjalną, jesienną niespodziankę, która może umilić długie wieczory nie tylko miłośnikom kina, ale także wszystkim, którzy lubią pozostawać w stałym kontakcie z przyjaciółmi. Od 29 października do 24 grudnia 2012 zakup jednego z pięciu modeli telewizorów, będzie premiowany specjalnym, mobilnym prezentem. Przy zakupie modeli 55LM960V, 55LM860V, 55LM760S do rąk użytkowników powędruje  LG Swift Vu, natomiast do modeli 55LM670S, 55LM660S  dodawany jest LG Swift L5.

Aby otrzymać prezent od LG, wystarczy po zakupie telewizora zarejestrować się na stronie www.drugiekrangratis.pl. Wszyscy, którzy zdecydują się na wybór konkretnego modelu nawet na chwilę przed Świętami Bożego Narodzenia – będą mogli zarejestrować się na stronie do końca 2012 roku. Formularze przestaną być aktywne 31 grudnia 2012 o 23:59. Ta unikalna promocja pozwoli w pełni wykorzystać jedyny w swoim rodzaju system stworzony przez LG, pokazujący zupełnie nowy wymiar połączenia inteligentnych urządzeń mobilnych z telewizorami – Smart Share Plus. Dzięki funkcji 2nd display, wszystkie osoby w zasięgu sieci Wi-Fi mogą obserwować to, co wyświetlane jest na ekranie urządzenia, za pomocą swoich smartfonów lub tabletów. Mobile HD Link umożliwia nam jednoczesne podłączenie urządzenia mobilnego z telewizorem za pomocą kabla mikro HDMI oraz ładowanie go.”

» Czytaj dalej

Apple rozmawia z operatorami sieci kablowych – mityczny HDTV?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
apple logos

O jabłkowym telewizorze słyszeliśmy już milion razy. Trudno powiedzieć czy będzie, a jeżeli tak, to kiedy. Jednak nie o tym jest niniejszy news. Firma – to pewne – rozmawia z dostarczycielami treści. Oczywiście w takim wypadku rozmowy mogą dotyczyć nowego kontentu w ramach oferowanych już usług oraz urządzeń. Mam tu na myśli Apple TV oraz iTunes. Jednak warto podkreślić, że rozmowy koncentrują się nie tyle na nowych serialach, produkcjach telewizyjnych, co na prawach do nadawania sygnału. Streaming to rzecz, która jest na obrzeżach tego co oferuje Apple. Mamy YouTube oraz parę innych serwisów, podcasty, ale porównując do tego co dzisiaj można spotkać na rynku jest to skromny wycinek tego typu usług. W takiej sytuacji może chodzić o wprowadzenie do sprzedaży tytułowego, mitycznego telewizora. Są tacy, który mówią, że nastąpi to już niebawem. My pozostajemy sceptyczni (co do bliskiej daty, nie samego HDTV by Apple). Cóż do kolejnych premier, jak pisałem wcześniej, daleko, może jednak firma z Cupertino przygotowuje jakąś niespodziankę… telewizor niewątpliwie rozgrzałby media do czerwoności, podniósł ciśnienie niejednemu szefowi firmy produkującej odbiorniki telewizyjne.

OnLive zintegrowane z telewizorami LG (z Google TV)

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
OnLive LG

Kiedyś o tym pisałem, przy okazji newsa o OnLive, że kwestia integracji tego typu serwisu streamingowego (z grami) jest tylko kwestią czasu. OnLive ostatnio zostało sprzedane, firma podupadła, jednak najnowsze wieści zdają się sugerować, że biznes wychodzi na prostą. Wprowadzenie tego typu funkcjonalności w SmartTV uważam za strzał w dziesiątkę. To właśnie tego typu usługi, pozwalające na wykorzystanie telewizora jako autonomicznego, multimedialnego centrum rozrywki stanowią jeden z filarów „inteligentnych” odbiorników. Wczoraj pisałem, opierając się na ciekawym artykule opublikowanym na The Verge, krytycznie o SmartTV. To nadal głównie slogan, ale właśnie takie serwisy jak OnLive mogą to zmienić. Na razie aplikację dostępową znajdziemy w „Premium Apps”, w przyszłych telewizorach Koreańczyków rzecz będzie zintegrowana fabrycznie. Nowe możliwości pojawiły się wraz z aktualizacją HDTV oprogramowania Google TV. Wystarczy tylko zakupić bezprzewodowego pada z odbiornikiem USB. To niewątpliwie szansa dla podupadłego serwisu na drugi oddech.

Słabości SmartTV – ludzie odpowiedzialni za hardware, nie radzą sobie z softwarem

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
tv-apps-i0

Ciekawy wpis w serwise The Verge (portal ostatnio opisuje szeroko problematykę HDTV/SmartTV oraz urządzeń, które pełnią funkcję multimedialnych centrów rozrywki podłączanych do telewizora) dotyczący bolączek jakie trapią odbiorniki SmartTV. Autor forsuje tezę o braku wizji, strategii rozwoju tego typu produktów, które zazwyczaj projektowane są głównie pod kątem hardware, a software z kluczowymi elementami, takimi jak prostota obsługi, przejrzystość interfejsu, dostęp do treści oraz dodatkowych rozszerzeń/aplikacji są niejako na „doczepkę”. Każdy oferuje? My też oferujemy. A czy to sensowne, użyteczne to już mniejsza – za oprogramowanie odpowiadają często ludzie, których zawodowe doświadczenia na tym polu są niewielkie, który przede wszytkim znają się na technice, projektują hardware nie software.

Faktycznie coś jest na rzeczy, szczególnie że w większości wypadków po pierwsze SmartTV jest tylko pustym, marketingowym sloganem, bo trudno mówić o odbiorniku, że jest inteligentny, jeżeli większość z oferowanych w ramach jego internetowych funkcji rzeczy to przypadkowy software, aplikacje w żaden sposób nie zintegrowane w sensowny sposób z odbiornikiem. Budowa „ekosystemu” sprowadza się do dodawania kolejnych programów, które można zainstalować w telewizorze. Nie ma w tym żednej myśli przewodniej, żadnego planu. Podstawowy błąd polega na tym, że producenci HDTV zapatrzeni w gigantyczny sukces jaki odniosły handheldy, postanowili literalnie przenieść to co oferują markety stworzone dla urządzeń mobilnych na własne poletko. Jak napisał autor, pojawiło się magiczne „APPS” i wszyscy, jak jeden, rozpoczęli wyścig… bez określenia celu, mety, bez refleksji jak wykorzystać Internet w telewizorze. Brak spójności, pomysłu jest oczywisty dla każdego, kto dysponuje odbiornikiem SmartTV. Co gorsza, jak popatrzymy to od strony developerów, to właściwie nie ma o czym mówić – to jakaś nisza, brakuje większego zaangażowania.

Telewizor z natury rzeczy był urządzeniem pasywnym – to znaczy właśnie odbiornikiem, nie pozwalającym na większą interakcję użytkownika ze sprzętem, służącym do konsumowania treści nadawanych przez stacje telewizyjne. Internet zmienił reguły, wprowadził nowe możliwości, jednak za tym wszystkim nie poszła w ruch machina obejmująca ludzi zajmujących się projektowaniem aplikacji, systemów, interfejsu – owszem niektórzy (głównie Koreańczycy) zaczęli eksperymentować z nowymi sposobami komunikacji z telewizorem, jednak trudno tutaj mówić o całej branży, a jednynie jej wycinku. Warto dodać, że większość dopracowanych, zazwyczaj dysponujących dużo lepszym interfejsem oraz możliwościami aplikacji (które można uznać za oprogramowanie SmartTV, bo albo mają zastąpić HDTV, albo z nim współpracować) trafia do handheldów, do konsol, do odtwarzaczy sieciowych. To też jest, czy może przede wszytkim jest SmartTV. Jest więc Google (TV, Android), jest Apple (TV, iTunes, iOS) oraz Microsoft (Windows, Live) plus najwięksi dostarczyciele treści. Tyle tylko, że z często bezsensowanymi aplikacjami dostępnymi w telewizorze, nie ma to za wiele wspólnego. Dobrym przykładem jest serwis/aplikacja HBO Go. Oczywiście dostęp do treści w ramach Pandordy, Deezera, HBO (on Demand), czy Netfliksa via HDTV (bez urządzeń pośredniczących) ma sens, jednak cała reszta prezentuje się zupełnie… anachronicznie. Dowodzi niezrozumienia tematu przez producentów. TV to nie handheld. Tu wszystko powinno być zintegrowane, nie ma miejsca na 200 000 śmieciowych aplikacji (co jest standardem) w przypadku smartfonów/tabletów. Podsumowując – bardzo trudno zintegrować w sensowaną, spójną całość hardware z oprogramowaniem oraz treściami, dodając do tego wszystkiego ergonomiczny interfejs. Na razie niewielu się to udało (prawie), w większości wypadków (jak wyżej) SmartTV pozostaje pustym, marketingowym sloganem.

Telewizory Toshiba serii WL968 – już w Polsce

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
toshiba-55wl968-660

Już w tym tygodniu na naszym rynku zagoszczą debiutujące na targach IFA 2012 modele telewizorów Toshiba serii WL968. Najnowsze urządzenia nie tylko charakteryzują się stylową sylwetką zaprojektowaną przez duńską firmę JACOB JENSEN DESIGN, ale także oferują rozwiązania na miarę XXI wieku. Dzięki konwersji obrazu z 2D do 3D, miłośnicy starych filmów i entuzjaści kultowych programów telewizyjnych zobaczą ulubione materiały w zupełnie innym wymiarze. W komplecie z telewizorem są cztery pary okularów, dzięki którym cała rodzina może wspólnie cieszyć się wrażeniami z oglądania telewizji w trójwymiarze.

Szybki i łatwy dostęp do platformy Toshiba Places, oznacza, iż każdy użytkownik otrzyma możliwość indywidualnego dostępu do wielu portali internetowych, wiadomości, filmów na życzenie czy telewizji. Dzięki Wi-Fi połączenie ze wszystkimi zasobami sieci domowej jest bezprzewodowe. Ceny modeli różnią się w zależności od wielkości ekranu: 55-calowy WL968 będzie oferowany w sugerowanej cenie 7630 zł, 47-calowy: 6150 zł, a najmniejszy, 42-calowy za niespełna 5000 zł.

» Czytaj dalej

Samsung EH5020 – czyli wykorzystaj przejście z nadawania analogowego na cyfrowe

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
samsung-ue32eh5020

Zaczyna się wielkie wyłączanie sygnału analogowego, co oznacza dla branży RTV czas żniw. Wielu Polaków jeszcze nie ma odpowiedniego odbiornika, dekodera więc kto żyw, na wyścigi proponuje najlepsze (oczywiście, jakżeby inaczej) urządzenia, pozwalające na odbiór DVB-T. Dzisiaj znalazłem w skrzynce trzy ulotki, zgadnijcie o czym. Fatalnie spóźniona (ale kto by się tam dziwił, patrząc przez pryzmat wprowadzania sygnału cyfrowego w kraju) akcja uświadamiająca MAIC oraz KRRiTV w postaci liściku wpadła do przegródki parę dni wcześniej. Nie tylko lokalni, rodzimi producenci zwietrzyli interes. Także wielkie międzynarodowe korporacja, choć głównie mówmy tutaj o kreatywnych działach marketingu, który znalazł sposób aby zareklamować w sumie całkiem zwyczajny sprzęt. Jedną z firm, która chwali się „specjalnie dopasowanym do naziemnej cyfrówki” telewizorem jest Samsung. Jego nowy model EH5020 ma być wprost stworzony na potrzeby cyfrowego sygnału ze zwykłej dachowej anteny (niestety uczciwi inaczej wciskają biednym, nieznającym się na rzeczy, ludziom kit o konieczności wymiany instalacji, co jest wierutną, chamską bzdurą). No dobrze, czym się zatem wyróżnia ten specjalny model HDTV? Popatrzmy…

» Czytaj dalej

Superpłaskie głośniki od Sharpa

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Sharp_HT-SL75_446

Współczesne telewizory mają wielkie ekrany i smukły design, ale wiele z nich nie posiada w swych płaskich obudowach głośników, które dostarczyłyby czystego, imponującego i głębokiego dźwięku. Sharp proponuje nowe rozwiązanie dla wszystkich, którym zależy na wysokiej jakości wrażeń wizualnych i dźwiękowych podczas oglądania filmu, koncertu lub wydarzeń sportowych na dużym, domowym ekranie. Sharp przedstawia najcieńsze na świecie głośniki dedykowane do telewizora w systemie 2.1. 

» Czytaj dalej

Samsung wprowadza do swojego SmartTV serwis Spotify

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
HDTV Samsung Spotify

Fajnie, choć dla nas lepiej by było, gdyby zamiast Spotify (niedostępny w Polsce) pojawił się Deezer. Tak czy inaczej duzi producenci AV zauważyli potencjał kryjący się w usługach streamingowych audio. Co prawda telewizor to akurat średnie medium (trzeba go włączyć, obraz musi być wyświetlany, choć w przypadku energooszczędnych modeli nie jest to aż tak wielki problem, jak jeszcze parę lat temu). Osiemnaście milionów utworów trafi do telewizorów Samsunga serii E (model z 2012), następnie usługa powinna pojawić się w odtwarzaczach Blu-ray oraz kinach domowych tego producenta. Ostatnio Panasonic wprowadził do swoich odbiorników aplikację TuneIn – jednego z najlepszych klientów internetowego radia. Z wypowiedzi osób z branży wynika, że ten element postrzegany jest przez klientów jako atrakcyjny, nawet jeżeli nie przekłada się to potem na korzystanie (via TV) z tego typu serwisów. Czyżby magia logo na pudełku, względnie ekranie wywoływała takie, pozytywne reakcje konsumentów?

Filmy ze Strefy VOD teraz także na Samsung Smart TV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
strefa-samsung

„Sponsoring”, „W ciemności”, „O północy w Paryżu” i inne doskonałe filmy ze Strefy VOD są już dostępne także na telewizorach Samsung Smart TV. W ofercie Strefy VOD użytkownicy znajdą co miesiąc najnowsze premiery, filmy w jakości HD, a także obszerne informacje o filmach, zwiastuny i galerie, możliwość oceny filmów i zapamiętywania ulubionych tytułów.  Dotychczas ze Strefy VOD mogli korzystać tylko użytkownicy komputerów. Obecnie bogata oferta filmowa będzie także dostępna dla posiadaczy telewizorów Samsung Smart TV oraz kin domowych i odtwarzaczy Blu-Ray z interfejsem Smart Hub.

Katalog Strefy VOD to najnowsze premiery, doskonałe filmy w jakości HD, a także wiele tytułów filmowych, których nie ma nigdzie indziej. Obszerne informacje o filmach, zwiastuny i galerie, możliwość oceny filmów i zapamiętywania ulubionych tytułów. Dzięki aplikacji widzowie będą mogli obejrzeć na telewizorach takie pozycje jak: Sponsoring, W ciemności, Baby są jakieś inne, O północy w Paryżu i wiele innych. Każdego miesiąca w Strefie VOD pojawiać się będzie nawet kilkanaście premier, powiększany też będzie katalog starszych tytułów filmowych. Wszystkie filmy dostępne są na żądanie, wystarczy, że użytkownik pobierze aplikację i zarejestruje konto. Płatność za filmy pobierana jest SMS-em. W ten sposób zbiera się też punkty, którymi płaci za film lub pakiet tytułów. Punkty można również doładowywać przelewem bankowym lub kartą kredytową przez stronę www.strefavod.pl i wykorzystać w aplikacji.

» Czytaj dalej