LogowanieZarejestruj się
News

Panasonic prezentuje całą gamę nowych telewizorów LCD

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip

Panasonic wprowadza na rynek linię telewizorów LCD Smart VIERA na 2012 rok z największymi dotychczas ekranami LED. Telewizory w nowej ofercie mają większe ekrany, w tym 47- i 55-calowe wyświetlacze LED. W 20 modelach zastosowano technologię LED. Pojawia się również pasywna technologia 3D reprezentowana przez modele z serii ET5. Linia telewizorów LED LCD Smart VIERA na 2012 r. została wyposażona w technologię paneli LED IPS (In Plane Switching), która zapewnia wyjątkowy kąt patrzenia wynoszący aż 178° niemal bez pogorszenia kontrastu i koloru. Oprócz tego zastosowano w niej w bardzo szybkie panele wykorzystujące  skanowanie z podświetleniem (do 1600 Hz), co zapewnia bardzo wyraźny obraz podczas oglądania szybko rozgrywających się scen akcji. Panel IPS pozwala też uzyskać wyświetlany płynniejszy i ostrzejszy obraz, wyższy współczynnik kontrastu oraz krótszy czas reakcji.

VIERA Connect — oparta na chmurze, internetowa platforma telewizorów Smart VIERA zapewniająca łatwy dostęp do rosnącej liczby aplikacji i usług online — jest dostępna w pięciu najlepszych nowych seriach . Modele te umożliwiają korzystanie z witryn sieci społecznościowych, podczas jednoczesnego oglądania telewizji. Oprócz tego, za pomocą aplikacji VIERA Remote App, można wyświetlać obraz na wielu ekranach, w tym tabletu i smartfonu, a także bez problemu przesuwać materiały między wyświetlaczem urządzenia mobilnego i telewizora. Dzięki aplikacji VIERA Remote App PRO dostępnej w sztandarowej serii WT50 można przesyłać materiały z telewizora do tabletu lub smartfonu w trypie „pull”, aby kontynuować oglądanie na urządzeniu mobilnym.

» Czytaj dalej

Panasonic dodaje TVN Player do Viera Connect!

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Panasonic_logo

Panasonic poinformował, że polscy posiadacze telewizorów z dostępem do platformy Viera Connect uzyskali dostęp do 8 nowych, darmowych aplikacji. Szeroki wybór filmów i seriali dzięki nowym aplikacjom VOD, oraz nowa aplikacja karaoke zapewnią użytkownikom dużo rozrywki w mroźne lutowe wieczory. Nowe aplikacje dostępne dla posiadaczy telewizorów w VIERA Connect Market  (dla telewizorów Panasonic VIERA z linii produktowej 2010, 2011 i 2012 z dostępem do Internetu) wprowadzone dziś do oferty to: TVN Player, You Tube on TV, RED KARAOKE, Swissinfo, Viaway, YuppTV, Snagfilms oraz rovi guide.

Najbardziej interesująco i chyba najbardziej popularną aplikacją będzie z pewnością TVN Player. Serwis ten pozwala na oglądanie wybranych programów z ramówki TVN, TVN Style oraz TVN Turbo w tym również nowości i popularnych produkcji takich jak „Julia”, „Przepis na życie”, „X-factor”, „Top Model – Zostań modelką”, „You Can Dance. Po prostu tańcz”, „Mam talent”, „Miasto Kobiet” czy „Automaniak”. Dostęp do wybranych programów jest darmowy, w związku z czym ich emisja poprzedzona jest reklamą.

» Czytaj dalej

ASUS WAVI – dwukierunkowe bezprzewodowe HDMI

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
PR ASUS WAVI

ASUS zaprezentował WAVI – pierwszy na świecie bezprzewodowy zestaw HDMI umożliwiający innowacyjne, bezprzewodowe, dwukierunkowe strumieniowanie obrazu z komputera do telewizora.  WAVI (Wireless Audio Video Interaction) to dwa urządzenia, które tworzą pomost pomiędzy biurem domowym, a pokojem dziennym. Możemy dzięki niemu oglądać filmy, grać w najnowsze gry, korzystać z portali społecznościowych, a nawet robić zakupy online na dużym ekranie telewizora nie ruszając się przy tym z fotela.

Zestaw WAVI HDMI składa się z przekaźnika i odbiornika, które umożliwiają dwukierunkowe strumieniowanie. W przeciwieństwie do innych bezprzewodowych zestawów HDMI, WAVI pozwala na sterowanie komputerem z innego pomieszczenia, w którym znajduje się klawiatura i myszka dzięki obsłudze bezprzewodowego USB. WAVI pracuje na bezprzewodowym paśmie 5 GHz i zapewnia pokrycie sygnałem nawet do 25 metrów*. Dodatkowo, w trybie Extend Mode, użytkownicy mogą jednocześnie pracować na komputerze i strumieniować zawartość multimedialną do telewizora znajdującego się w pokoju dziennym. W ten sposób jeden komputer PC może służyć jako narzędzie pracy i centrum multimedialne.

» Czytaj dalej

Test telewizora Panasonic TX-P42S30

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
panasonic_s30_04

Odwieczny dylemat co jest lepsze: dżem czy marmol… nie to nie o tym miało być. Odwieczny dylemat co jest lepsze: plazma czy ciekłykryształ jest tak stary, jak stare są (w elektronice użytkowej dekada to lata świetlne) obie wyżej wzmiankowane technologie. Plazmy zawsze wyróżniały się bardziej naturalnym, kinowym, niektórzy powiedzą po prostu lepszym obrazem. LCD atakował zaś ostrą czcionką, matową powierzchnią w której nie zobaczymy naszej facjaty i tym czymś, co określiłbym mianem sklepowych kolorów, albo demo kolorów. Obie technologie mają od lat zagorzałych obrońców oraz przeciwników, napisano całe tomy na temat wyższości PDP nad LCD i odwrotnie. Można się kłócić, ale po co? No właśnie, po co. Jałowe dyskusje na temat wyższości jednej albo drugiej technologii zostawmy innym, my natomiast, bez uprzedzeń, bez stereotypów podejdźmy do tematu najnowszego testu na łamach HD-Opinie. Do plazmy, do nie byle jakiej plazmy, do opisywanej tu i ówdzie, zbierającej pozytywne opinie plazmy – do modelu S30 Panasonica. Może trochę przesadziłem, bo akurat recenzji tego odbiornika za wiele nie ma. W sumie dobrze się stało, że to właśnie ten model trafił do redakcji, w końcu ile można czytać o VT30?

Model S30 to sprzęt jakby na marginesie oferty, wyżej jest jeszcze G30, a wszystko to plazmy 2D. Może właśnie dlatego na marginesie? Mniejsza z tym, grunt że Kamil będzie szukał dziury w całym, starał się udowodnić, że sprzęt jest do kitu, że wcale ta plazma nie jest tak dobra, na jaką wygląda. Że może wzrok nie ten, że może percepcja na poziomie lokatora domu spokojnej starości… jednym słowem, będzie szukał jakiś wad omawianego sprzętu, bo to, że na temat tego modelu napisano pieśni pochwalne, nie zwalnia nas przed krytycznym spojrzeniem na recenzowany produkt. Nawet jeżeli wynik tego testu jest dość przewidywalny, może uda nam się w tych wszystkich plusach znaleźć kilka soczystych minusów? Może coś wyblaknie? ;) Zapraszam zatem do lektury recenzji poświęconej tytułowej plazmie (na marginesie następna gen. już niebawem) bez 3D. Niektórzy pewnie odetchnęli z ulgą. Nie, nie będzie Avatara, niewygodnych gogli i całego tego jarmarcznego trójwymiaru (red.: co za niereformowalny zgred to pisał?)

Aktualizacja: dodaliśmy nowe informacje na temat optymalnych nastaw odbiornika, dodatkowo wprowadziliśmy zmianę w tekście dotyczącą wsparcia dla HDD. Wzmiankowanych powyżej nowości szukajcie pod podsumowaniem, na końcu artykułu…

» Czytaj dalej

Niestety ekran 21:9 nie może być tani. Vizio chce 3500$ za swój UHDTV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
2400-cinemawide-xvt-3d-580cm-carton37c332

Philipsowy Cinema to drogi sprzęt. Produkt zalicza się niewątpliwie do segmentu najkosztowniejszych, topowych modeli odbiorników HDTV. Po cichu liczyliśmy, że takie, nietypowe telewizory, uda się spopularyzować, gdy za produkcję weźmie się tania marka. Vizio jest taką marką, produkuje bardzo tanie HDTV, u nas takie produkty określa się mianem „marketowych”. Na amerykański, tańszy 21:9 wszyscy czekali z niecierpliwością, i fakt – jest wyraźnie taniej w porównaniu ze wspomnianym odbiornikiem Holendrów, ale też trudno określić mianem taniego sprzęt kosztujący 3500 dolarów. Fakt, jest to spory ekran, ale dzisiaj 58 cali to znowu nie aż tak dużo, przekątna nieodmiennie tanieje. Dzisiaj 50 cali nie robi już żadnego wrażenia, a telewizory w rozmiarze 50+ bywają całkiem tanie – można niektóre modele wielkich HDTV zaliczyć wręcz do segmentu budżetowego. Cóż, nietypowe proporcje ekranu, odmienna elektronika sterująca (oryginalny software oraz przynajmniej niektóre komponenty) muszą jak widać swoje kosztować, nie mogą być tanie.

Za podaną powyżej sumę otrzymujemy wyższą rozdzielczość od standardowego fullHD – to ekran 2K, podświetlany krawędziowo diodami LED, dysponujący rozdz. 2560×1080 pikseli. Poza tym przewidziano obowiązkowe 3D oraz obsługa serwisów sieciowych. XVT 3D CinemaWide pojawi się także w innych rozmiarach – na rynek trafi 50 oraz 70 calowe modele. Odnośnie pierwszego z wymienionych można wyrazić wątpliwość, czy 50″ to jednak trochę nie za mało… tutaj przyda się większa przekątna, właśnie przez wzgląd na typowo kinowe proporcje wyświetlacza. Z drugiej strony, taka pięćdziesiątka będzie tańsza, pytanie o ile tańsza od wprowadzanego do sklepów modelu 58″. Sprytnym pomysłem jest wykorzystanie dodatkowej przestrzeni po bokach, gdy oglądamy obraz HD/SD (nieprzeskalowany – co jest możliwe np. w przypadku płyt BD), na specjalnie dopasowane serwisy informacyjne w formie widgetów przygotowane przez Yahoo.

» Czytaj dalej

MicroOLED – elektroniczny wizjer lepszy od analogowej optyki?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
microoledviewfinder-lg1

Kolejnym polem zastosowań wyświetlaczy organicznych, po małych wyświetlaczach montowanych w handheldach oraz dużych, które wreszcie trafią w tym roku na rynek wraz z debiutem pierwszych, wielkich HDTV, będą wizjery w kamerach oraz (przede wszystkim) aparatach fotograficznych. Elektroniczna optyka cechowało do tej pory wiele ograniczeń, jednak nowe EVF wykorzystujące MicroOLED radykalnie poprawią jakość wyświetlanego obrazy, zbliżą się, a nawet pod pewnymi względami będą lepsze od optyki analogowej stosowanej w dobrej klasy sprzęcie. Nowe ekrany dysponują rozdzielczością 1280×1024 pikseli, przy przekątnej wynoszącej zaledwie 0.6″. Najlepsze, tradycyjne (ciekłokrystaliczne) wyświetlacze EVF mogą pochwalić się rozdzielczością wynoszącą zaledwie 1024×768 pikseli.

Innymi słowy, po raz pierwszy, udało się uzyskać obraz cyfrowy pozbawiony przerw między pikselami, gładki, taki jak z analogowego wizjera. Dzięki wykorzystaniu rozszerzonej przestrzeni koloru RGBW (czerwony, zielony, niebieski oraz biały) w przypadku sub-pikseli poprawie uległo odwzorowanie barw, obraz odznacza się znacznie lepszą jakością niż dotychczas. MicroOLED gwarantuje uzyskanie 96% gamutu koloru oraz kontrast (faktyczny) wynoszący 100 000:1. To lepsze wyniki niż przykładowo te, którymi może się pochwalić optyka zastosowana w aparatach NEX firmy Sony. Zastosowanie pary nowych wyświetlaczy pozwoli na znacznie dokładniejsze odwzorowanie obrazu w przypadku bardzo jasnych lub bardzo ciemnych kadrów. Poza wspomnianymi kamerami oraz aparatami, ekrany tego typu trafią do armii, jako elementy optyki w goglach noktowizyjnych oraz w wyświetlaczach HUD.

» Czytaj dalej

OLED od LG zapewne dopiero pod koniec roku

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
LG_55-inch_OLED-560

Według dzisiejszego raportu serwisu ASIAE, LG Display rozpocznie masową produkcję ekranów OLED dopiero w lipcu bieżącego roku i zacznie od 8000 ekranów miesięcznie. Gdyby popularność była większa, linia produkcyjna, z której będzie korzystać LG Display, ta sama na której produkuje się ekrany LCD ósmej generacji, będzie mogła zwiększyć produkcję do nawet 48000 sztuk. W praktyce oznacza to, że telewizory trafią na sklepowe półki w drugiej połowie roku, a nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że w czwartym kwartale. Tym samym w tym roku zbyt dużego sukcesu telewizorów OLED nie możemy się spodziewać, choć pewnie liczby jakie zostaną zanotowane podczas okresu świątecznego, dadzą pewien pogląd na popularność nowej technologii.

Zagadką jest jeszcze postawa Samsunga, drugi koreański gigant na razie nie podał żadnych dodatkowych informacji o swoich telewizorach OLED, ale wygląda na to, że to jednak LG Electronics będzie jednak pierwsze ze swoim produktem na rynku.

Rynek telewizorów w Polsce w 2011 roku

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
sprzedaz_tv_polska

Jeśli zastanawiacie się ile telewizorów sprzedaje się w ciągu roku w Polsce, to już śpieszymy Wam z informacjami jakie udało nam się ostatnio uzyskać na ten temat. Niestety nie są to pełne informacje za cały 2011 rok, a tylko za pierwsze 3 kwartały, ale na tej podstawie i tak będziemy mieli całkiem niezły pogląd na to jak naprawdę wygląda rynek telewizorów w Polsce. Można pokusić się też o małe oszacowanie, jak to może wyglądać w całym roku, ale o tym później. Zacznijmy od faktów. Najwięcej telewizorów w naszym kraju sprzedał Samsung, w pierwszych trzech kwartałach 2011 roku było to ponad 430 000 sztuk co dało mu udział w rynku na poziomie 36%. Wyraźnie z tyłu, na drugim miejscu jest LG z wynikiem nieco ponad 240 000 i udziałem w rynku na poziomie 20%. Jak widać dwóch koreańskich producentów ma grubo ponad 50% udziałów w Polsce.

Ostatnie miejsce na podium ma Sony, japoński producent pomimo tego, że sprzedaje tylko telewizory LCD i ma stosunkowo wysokie ceny, radzi sobie całkiem nieźle, prawdopodobnie dzięki dobrej marce jaką cieszy się w naszym kraju. Przez pierwsze 9 miesięcy 2011 roku sprzedał w Polsce ponad 130 000  telewizorów co daje mu udział w rynku na poziomie 11%. Miejsce czwarte należy do kolejnego japońskiego producenta, Toshiba sprzedała ponad 90 000 telewizorów. Dopiero na piątym miejscu jest Panasonic, który wydawałby się, że pod względem popularności jest raczej na czele stawki. Nic bardziej mylnego, ta firma w naszym kraju sprzedała tylko nieco ponad 60 000 telewizorów.

» Czytaj dalej

Nowości Panasonica na 2012 rok

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Panasonic AD 2012

Wśród nowości zaprezentowanych przez firmę Panasonic na CES 2012 znalazły się nowe telewizory Viera, LED i LCS oraz odtwarzacze Blu-ray. O nowościach wspominaliśmy już w jednym z newsów poświęconych targom CES (pisaliśmy dokładnie o nowych plazmach). Niniejsza informacja to oficjalna prasówka firmy Panasonic, która koncentruje się na omówieniu nowości w zakresie usług sieciowych (Viera Connect), poza tym wspominano o nowych odtwarzaczach Blu-ray. Cieszy rozwój platformy internetowej, która jak pokazują badania zyskuje coraz większą popularność wśród użytkowników telewizorów oraz odtwarzaczy Panasonica. Zobaczmy zatem czego możemy się spodziewać w 2012 roku ze strony Japończyków…

» Czytaj dalej

Hannspree w pierwszej 10 producentów TV w Polsce

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
z9294103X,Telewizory-Hannspree

Marka Hannspree w 2011 roku sprzedała w Europie ponad 0,5 mln monitorów  (535.792) oraz niespełna 0,5 mln telewizorów (434.439). W pierwszym kwartale 2011 roku marka zajmowała 17 miejsce w światowym rankingu producentów z prawie 86 tysiącami sprzedanych telewizorów (85.942 modele) systematycznie poprawiając swoją pozycję w czasie kolejnych kwartałów (12 miejsce w drugim kwartale – 97.264, 9 miejsce w trzecim kwartale – 149.202 sprzedane telewizory), kończąc czwarty kwartał z 103.995 sprzedanymi modelami w tym czasie.

Hannspree jest marką dużo bardziej znaną w Europie Zachodniej (średnio 10 miejsce wśród światowych producentów), co przekłada się na większą sprzedaż produktów w porównaniu z Europą Wschodnią (średnio 16 miejsce w światowym rankingu). Co ciekawe, Hannspree świetnie radzi sobie w Portugali, plasując się w pierwszej piątce światowych producentów elektroniki z ponad 13 procentowym udziałem w rynku. Podobnie jest w Irlandii, gdzie marka zakończyła trzeci kwartał na drugim miejscu wśród producentów telewizorów, zostawiając w tyle takich gigantów, jak LG, Philips czy Sony.

W Polsce Hannspree plasuje się w pierwszej dziesiątce z ponad 14.000 sprzedanych telewizorów w 2011 roku (3.280 – pierwszy kwartał, 4.849 – drugi kwartał, 4.780 – trzeci kwartał, 1265 – czwarty kwartał).

» Czytaj dalej