LogowanieZarejestruj się
News

Kolejne wydanie specjalne miesięcznika HiFi Choice

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
hfc_ew2_1

Właśnie ukazało się kolejne (drugie), bezpłatne wydanie specjalne miesięcznika HiFi Choice. W odróżnieniu od konkurencji, mamy tutaj edycję poświęconą całkowicie poradnikom oraz testom poszczególnych urządzeń, testom, które ukazały się w ostatnich wydaniach miesięcznika. Ze specjalnym numerem mogą zaznajomić się użytkownicy iOSa (iPhone, iPod Touch & iPad) oraz komputerów PC / Mac.  W przypadku handheldów Apple, z wydania korzystamy za pośrednictwem aplikacji kiosk. Poniżej podajemy linki. Co znalazło się w najnowszej publikacji? Tematem przewodnim jest PC-Audio, a więc wszystko co dotyczy muzyki odtwarzanej z plików: sprzęt, software, porady ekspertów. Ponadto znajdziemy 15 testów najciekawszych urządzeń audio-wideo.

„Mimo, że sentyment do papieru jest wciąż olbrzymi i wiele osób nie wyobraża sobie czytania bez fizycznego kontaktu z książką, szelestu przekręcanych kartek, zapachu farby drukarskiej itp., to jednak coraz więcej i częściej czytamy z ekranów monitora, tabletu, smartfonu. Właśnie z myślą o tych odbiorcach wydawca miesięcznika „Hi-Fi Choice & Home Cinema” zdecydował się na wydanie cyfrowej wersji tego magazynu.” Zapraszamy do pobrania darmowej publikacji, zapoznania się z poradami dotyczącymi komputerowego audio oraz testami kilkunastu wybranych produktów AV.:

» Czytaj dalej

Microsoft zmienia politykę dotyczącą DRM w przypadku Xboksa One

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Logo_Microsoft

Można powiedzieć, że jest to zwrot o 180 stopni. Po gwałtownej fali krytyki firma z Redmond postanowiła całkowicie zmienić zasady dotyczące zabezpieczeń oraz połączenia z siecią. Przypomnijmy, restrykcje miały między innymi dotyczyć używanych gier, konieczności ciągłego połączenia z siecią oraz regionalizacji. Microsoft wycofał się literalnie z wszystkiego – innymi słowy, zasady nie zmienią się w stosunku do obecnych (Xbox 360). Nie będzie problemu z używkami, nie będzie regionalizacji, konsola nie będzie musiała być na stałe podłączona do Internetu.

Ten zwrot oznacza bardzo poważną zmianę w podejściu do nowego produktu. Może mieć (i zapewne ma) duży wpływ na to jakim urządzeniem finalnie będzie Xbox One. To co wcześniej zaprezentował MS wyraźnie sugerowało, że ma to być multimedialny hub, centrum rozrywki, sprzęt integrujący gry, multimedia, domowy system AV w ramach spójnego pomysłu, którego nadrzędnym elementem jest ekosystem Microsoftu budowany wokół chmury, nowego Windowsa oraz handheldów / PC. Decyzja MS może oznaczać poważne przewartościowanie akcentów. Po pierwsze brak ciągłej łączności z siecią przekreśla (?) zaprezentowany wcześniej model, w którym można będzie współdzielić treści między znajomymi (dodatkowo współuczestniczyć w wielu formach aktywności – od gier, poprzez oglądanie / słuchanie materiałów multimedialnych, telewizji, komunikacji głosowej / wideo etc.). To wszystko ulegnie zmianie, o czym zresztą Microsoft wspomina.

Po drugie ambitny plan dotyczący chmury (wykorzystywanej nie tylko do składowania danych, ale także jako chmury obliczeniowej) może także zostać poważnie zmodyfikowany (związane z brakiem konieczności bycia 24h online). Jak widać Microsoft musiał zrejterować, co w sumie nie dziwi po fali krytyki, jednak pozostaje pytanie na ile ta krytyka była uzasadniona (w przypadku DRM i regionalizacji sprawa wydaje się bezdyskusyjna, jednak już kwestia 24h/online miała poważne uzasadnienie funkcjonalne, dawała nowe możliwości użytkownikom). Pytanie, co dalej? W końcu sprzęt Microsoftu ma być ważnym elementem strategii i firma nie może pozwolić sobie tutaj na porażkę. Integracja z telewizją może okazać się dużo trudniejsza (DRM, regionalizacja i do pewnego stopnia łączność z Internetem). Ciekawe w jaki sposób Microsoft wybrnie z tej, niekorzystnej dla niego sytuacji? Jak zmieni się strategia dotycząca Xbox One?

Tablet PocketBook SURFpad 2

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
pbSurfPad2_play

PocketBook SURFpad2 to 7-calowy cienki tablet z systemem Android 4.1, procesorem 1.5Ghz dualcore i wysokiej jakości ekranem 7″ IPS 1280×800. W urządzeniu zainstalowano pamięć 8GB którą można rozszerzyć kartami microSD (do 32GB). Bateria ma pojemność 4000mAh. Za łączność odpowiada karta WiFi 802.11bgn i złącze HDMI. Tablet ma wbudowana kamerę, mikrofon i głośniki stereo. W urządzeniu marki PocketBook nie mogło zabraknąć aplikacji dedykowanych do czytania książek. Obsługiwanych jest kilkanaście formatów eBooków, dostępna jest też funkcja czytania na głos text-to-speach. Urządzenie ma dostęp do marketu aplikacji GooglePlay (zainstalowana wersja Androida to Jellly Bean (4.1)). Cena? 499zł. Poniżej przedstawiamy najważniejsze cechy tytułowego produktu…

» Czytaj dalej

Testujemy zestaw pre+power firmy NuForce: HAP-100 & STA-100

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
NuForce pre+power (3)

Przepraszam za opóźnienie publikacji recenzji Topazów 15 – powód w tytule, powyżej ;-) Postanowiłem gotowy tekst uzupełnić o wrażenia z odsłuchu na niedawno przesłanym, nowiutkim systemie dzielonym NuForce. Kompaktowa seria 100, to  poza opisanymi na naszych łamach przetwornikiem DAC-100 oraz cyfrową integrą (powerDACiem) DDA-100, także klasyczne stereo składające się z przedwzmacniacza analogowego HAP-100 oraz końcówki mocy STA-100. Niewielkie, lekkie pudełka, teoretycznie spora moc, systemowe sterowanie… tak to się prezentuje „na dzień dobry”. Rzecz jasna sprzęt doczeka się osobnej recenzji, ale opisując Pylony będziecie mogli przeczytać co nieco o tych ciekawych produktach. Przedwzmacniacz poza czterema analgowymi źródłami pozwala na podpięcie słuchawek. Podpinam to co obecnie znajduje się „na składzie”, jednak przede wszystkim sprawdzam możliwości dużego jacka w pre z bardzo fajnymi nausznikami Brainwavz HM5. Więcej już niebawem w recenzji polskich kolumn…

» Czytaj dalej

HD-Opinie z kieszonkowymi USB DACami: M2Tech HiFace DAC vs Audioquest DragonFly vs…

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Mini DAC USB M2Tech_Audioquest (12)

Będzie to pierwsze takie porównanie w sieci i chyba w ogóle pierwsze przeprowadzone przez branżowe media. Na końcu tytułu widzicie wielokropek. Nie przez przypadek się tam znajduje – staramy się zdobyć do testów egzemplarz przetwornika Meridian Explorer. Jeżeli się uda, w komplecie, porównamy trzy miniaturowe, przenośne DAC-i, należące do nowej podgrupy tego typu sprzętu. Mam tu na myśli przypominające pendrive, najmniejsze przetworniki z cyfrową, zaawansowaną regulacją wzmocnienia oraz wyjściem analogowym do podłączenia słuchawek lub/i zestawu stereo. To ultraprzenośne DAC-i, które już potrafią, albo w kolejnej wersji będą potrafiły współpracować z handeldami, poprawiając dźwięk z najpowszechniejszego, najczęściej używanego źródła audio. Oczywiście jedną z głównych atrakcji jest tutaj granie z PC, granie plików hi-res na bardzo wysokim poziomie jakościowym. Jak pokazał test DragonFly`a taki sprzęt wcale nie musi ustępować stacjonarnym przetwornikom USB. Wręcz przeciwnie, może bardzo pozytywnie zaskoczyć swoimi brzmieniowymi umiejętnościami.

Produkt M2Tech-a, HiFace DAC, jest pod wieloma względami wyjątkowy – mamy tutaj wszystko. Dosłownie. Odtwarzanie muzyki aż do 32bit / 384KHz (stacjonarny sprzęt dysponujący takimi możliwościami możemy policzyć na palcach jednej, no może obecnie obu rąk), asynchroniczny interfejs, współpraca z każdym systemem operacyjnym (nie tylko MacOS czy Windows, ale także Linux), wreszcie możliwość podpięcia handhelda z iOSem (to niektóre DAC-i potrafią) oraz Androidem (a to już jest prawdziwa rzadkość). Innymi słowy, prezentuje się to niezwykle smakowicie. Do tego wyjście analogowe skonstruowano z myślą nie tylko o słuchawkach (w tym wypadku raczej tych wysokoomowych), ale także stacjonarnych zestawów stereo. Producent wręcz podkreśla, że najnowszy HiFace może być elementem toru w przypadku domowego zestawu audio. Nie omieszkamy sprawdzić, jak sobie poradzi w tej roli. No i na zakończenie tego wstępniaka… te przetworniki nie są drogie, wręcz (porównując do stacjonarnych odpowiedników) są tanie, to budżetowy sprzęt. Wysokiej (bardzo) jakości audio w niespotykanej wcześniej, niezwykle atrakcyjnej cenie? Postaramy się opisać to nowe zjawisko w branży, porównując wspomniane powyżej urządzenia. Dystrybutorem produktów M2Tech w Polsce jest firma GFmod Audio Research.

Aktualizacja – pierwsze wrażenia na gorąco (czytaj dalej): 

» Czytaj dalej

Przewodnik po sprzęcie „the absolute sound” AD 2013

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
tas guide

Tegoroczne rekomendacje jednego z najważniejszych, branżowych periodyków „the absolute sound”. Opisy, omówienia, które ułatwią wizytę w pobliskim salonie audio. Warto przestudiować. Zestawienie obejmuje sprzęt o bardzo wysokim, dodatnim współczynniku jakość-cena. Czyli jeszcze w miarę przystępnie cenowo za dźwiękową nirwanę. Klimaty high-endowe w nie high-endowych cenach? Na szczęście tak też da się, nie trzeba wypchanego gotówką portfela, aby móc cieszyć się dobrym jakościowo brzmieniem. Zresztą mamy obecnie w testach przynajmniej dwa produkty, które z powodzeniem mogłyby znaleźć się w takim zestawieniu. Do pobrania z tego adresu.

Microsoft będzie oferował Surface RT za 199$ …szkołom

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Surface-RT-accessories-19-microsoft-surface-review-580x2311-1

Szkoda, że przy okazji nie zdecydowano się na podobną ofertę dla studentów i nauczycieli. Tacy klienci mogliby wydatnie powiększyć bazę użytkowników póki co niechcianego dziecka MS, jakim jest tabletowy wariant Windowsa 8. Rzecz jasna szkoły, o ile się zdecydują na zakup, wezmą Surface w ilościach hurtowych – pytanie jak wiele placówek oświatowych zdecyduje się na taki ruch? Niewątpliwie atrakcyjnym dodatkiem będzie w takiej opcji pakiet biurowy Office, który w RT jest „za darmo”. Napisałem „za darmo”, bo wersja dla tej wersji okienek niesie ze sobą pewne ograniczenia użytkowe, z punktu widzenia szkół, mało istotne – przykładowo, nie można wykorzystywać pakietu do pracy zarobkowej. Kolejna kwestia to zasięg akcji Microsoftu, zasięg terytorialny. Na pewno promocja obejmie Stany, czy będzie dotyczyła także np. Europy, a konkretnie Polski? Tego niestety na razie nie wiemy. Wiadomo, że akcja potrwa ponad dwa miesiące, tzn. z obniżki będzie można skorzystać do momentu rozpoczęcia nowego roku szkolnego, do pierwszego września. Cena gołego Surface RT będzie wynosiła 199$, za wersję z TouchCover (klawiatura bez skoku) zapłacimy 249$, a za opcję obejmującą Type Keyboard (klawiatura ze skokiem) 289$. W sumie to o 100-120% taniej niż dotychczas. Spora ta obniżka…

Czy nowe konsole będą dobrym źródłem audio?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
PS4_XBOX ONE

Mam co do tego pewne wątpliwości… do tej prym w tej materii wiodło Sony, jej PS3 to prawdziwy kombajn, z obsługą (w wybranych, wcześniejszych modelach) płyt SACD, dźwięku hires, możliwością konfiguracji wyjść pod kątem jakości dźwięku. Niestety z każdym kolejnym, mniejszym modelem trójki, Sony ograniczało możliwości w tym względzie. Co prawda nie znamy wielu szczegółów specyfikacji PS4, ale z tego co udało się ustalić, w przypadku audio firma kładzie nacisk na funkcje związane z obsługą komunikacji głosowej w grach oraz „wielostrumieniowym” odtwarzaniem mp3. No właśnie, raczej nie ma co liczyć na natywne wsparcie dla FLAC, hires też stoi pod znakiem zapytania… w końcu materiały mają być głównie strumieniowane z firmowego serwisu, dodajmy materiały poddane stratnej kompresji. Nic nie wiadomo o jakości odtwarzania oraz obsłudze bezstratnych formatów z napędu BD oraz wbudowanego dysku. Co prawda Blu-ray raczej na pewno pozwoli na odtwarzanie CDA oraz muzyki z BD (ale czy BD Audio?), co oznacza jakieś wsparcie dla bezstratnie skompresowanego audio, tyle że takie możliwości oferuje każdy, najtańszy odtwarzacz BD.

W przypadku Microsoftu sprawa wygląda jeszcze inaczej. Xbox 360 służy do multimediów, z naciskiem na oglądanie wideo – ten aspekt powiązany jest z siecią, z Live. Nigdy nie było ambicją MS zaoferować coś więcej – streaming, kompresja, jakość typowa dla komponentów kina domowego… tyle. Tym razem jednak może być inaczej, a to za sprawą integracji z domowym systemem AV, o której głośno mówi MS. Co prawda głównie rzecz dotyczy telewizji, kina domowego, ale kto wie czy przy okazji użytkownicy nowej konsoli MS nie otrzymają gotowego źródła wysokiej jakości audio? Jakieś nadzieje w tym względzie daje integracja z ekosystemem, z Windowsem 8. Będzie to jeden z trzech systemów operacyjnych konsoli. Oczywiście nie wiadomo jakie możliwości będzie oferowała specjalna (?) wersja ósemki. Jeżeli pozwoli na pełną obsługę audio, bez ograniczeń, jak w komputerze to „będziemy w domu”. Jeżeli otrzymamy w standardzie obsługę USB Audio (całkiem niewykluczone), wyprowadzenie dźwięku na zewnętrznego DACa w najlepszym wariancie via USB (optyk w obu konsolach niesie ze sobą wiadome ograniczenia w tym względzie, takie jak choćby obsługa audio o parametrach 24/96… maksymalnie, co i tak nie jest wcale pewne, bo to nieoficjalne informacje) to takie rozwiązania pozwalałyby na pełną integrację Xboksa One z domowym systemem audio. Niestety tutaj także możemy na razie snuć głównie domysły, przypuszczenia. Rzecz jasna to poboczne funkcjonalności, które nie będą decydować o wyborze konkretnego modelu konsoli. Dobrze jednak byłoby wiedzieć, który z next-genów pozwoli na odtwarzanie czegoś więcej niż empetrójki…

Rdio w Polsce

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
rdio-interfejs

Kolejny serwis streamingowy zadebiutował właśnie w Polsce. Chodzi o Rdio, popularne w Stanach, za którego opracowaniem stoją ludzie związani z komunikatorem Skype oraz… serwisem pozwalającym na współdzielenie plików Kazaa. Jak widać, w bieżącym roku wyraźnie nam się w Polsce rynek streamingowy rozrósł. Obecnie mamy dostęp do Spotify, Deezera współpracującego z Orange, WiMP-a, który działa w porozumieniu z operatorem Play oraz  krajowymi serwisami, takimi jak Muzo od Solorza-Żaka i paru mniejszymi graczami. W przypadku Rdio ceny wyglądają standardowo, tak jak u konkurencji. Za 9,99 posłuchamy sobie muzyki na komputerze, za 19,99 także na urządzeniach mobilnych oraz odtwarzaczach strumienujących dźwięk Roku (to praktycznie bez znaczenia w Polsce, bo marka u nas zupełnie nie znana) oraz Sonos – tutaj już lepiej, zapewne użytkownicy tego systemu bezprzewodowej dystrybucji audio się ucieszą. Niestety niewiele wiadomo o jakości dźwięku. Prawdopodobnie jest to VBR 192kbps (MP3? AAC?) – mało, patrząc przez pryzmat tego co oferuje konkurencja (maks. 320kbps w MP3 lub 256kbps w AAC). Poza wymienionymi powyżej serwisami, mamy w Polsce także dostęp do iTunes Match (streaming własnej kolekcji – z tym że strumieniujemy na Apple TV np. a w przypadku handheldów muzyka pobierana jest, aby dało się ją słuchać w trybie offline). Także Rdio daje możliwość słuchania bez dostępu do Internetu, po wcześniejszym ściągnięciu wybranych pozycji do pamięci urządzenia. Jest klient dla iOS oraz Androida, na komputerze słuchamy za pośrednictwem przeglądarki (wg. mnie lepsze rozwiązanie od dedykowanej aplikacji). Na razie Rdio niczym się specjalnie nie wyróżnia. Jest 20 mln utworów w bazie – standard, baza mniej więcej odpowiada tej z Deezera oraz Spotify (oczywiście są różnice – przykładowo w Rdio jest cały Pink Floyd).  Czym będzie chciało nas Rdio przekonać do swojej oferty? Nie wiem, na razie premiera w żaden sposób nie została nagłośniona, co w sumie nie najlepiej wróży…

» Czytaj dalej

Sony oraz Microsoft na E3

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
PS4_XBOX ONE

Skupiono się na grach, co nie dziwi, w końcu ta impreza dla graczy, dla developerów oraz producentów hardware. Jednak poza grami było coś na tematy interesujące nas na HDO, było o wideo oraz muzyce. Sony chcąc nie chcąc musiało część prezentacji poświęcić usługom multimedialnym. Oczywiście pochwaliło się wsparciem własnych, potężnych wytwórni (Sony Pictures to bodaj trzecia co do wielkości, a Sony Music druga korporacja w branży co do wielkości) jak również pokaźnym zestawem serwisów streamingowych (Netflix jest bardzo popularny na zachodzie, wiele osób korzysta z niego za pośrednictwem PS3). Sony w sumie chce rozwinąć to, co już jest w ramach PSN. Własne serwisy, takie jak Music Unlimited czy Video Unlimited będą oferowały jeszcze więcej materiałów, mowa była o wszystkim co zawierają katalogi SP oraz SM. Mam nadzieję, że Sony dotrzyma słowa i PS4 będzie wolne od regionalizacji, która jest prawdziwym wrzodem na d… – wystarczy zobaczyć jak to wygląda obecnie w przypadku PS3, gdzie w Polsce nie mamy dostępu do wielu kluczowych usług (m.in wspomnianych powyżej Music Unlimited oraz Video Unlimited, jak również do VidZone).

Z tego co mówiło Sony wynika, że każdy z użytkowników otrzyma dokładnie to samo, to znaczy pełen, nieograniczony dostęp do usług w ramach PSN (być może wynika to z faktu udostępnienia własnych, firmowych zasobów?). Rzecz jasna streaming muzyki będzie bezpośrednią odpowiedzią na microsoftowy serwis oraz popularne usługi strumieniowe, takie jak Spotify, MOG czy Pandora. Funkcje inteligentnych rozgłośni, seriale, filmy – to wszystko będzie ważną częścią nowej konsoli SCE. Wiadomo, że sprzęt będzie o 100$ tańszy od microsoftowego konkurenta. To sporo i może się bezpośrednio przełożyć na debiut rynkowy oraz sprzedaż przynajmniej w pierwszych miesiącach po premierze. Sony sprytnie rozegrało tę partię – tam gdzie Xbox One zbierał krytykę, tzn. w sprawie DRM, braku możliwości uruchamiania używanych gier, braku wstecznej kompatybilności oraz ciągłego podłączenia do sieci, tam PS4 nie ogranicza, nie ma regionalizacji, pozwala do pewnego stopnia na wsteczną kompatybilność (Gaikai). Do tego cena za PS4 będzie wynosiła 399$ /399€ zamiast 499$ /499€ za Xbox One (fakt, że z nowym Kinectem, ale wiadomo – cena czyni cuda). Co prawda za dodatki takie jak nowa kamerka (o znacznie mniejszej funkcjonalności niż Kinect) trzeba będzie dodatkowo zapłacić, ale kto by się tym przejmował. Liczy się to, że jest taniej. Multimedia będzie można współdzielić na firmowych handheldach (Android) oraz (przede wszystkim) na PSP Vita. Być może ten system w końcu zacznie się sprzedawać, właśnie za sprawą integracji z PS4 (znamy to już z tandemu PSP oraz PS3). Bym zapomniał – Sony ujawniło wygląd swojego next-gena… mniejszy, lżejszy wariant …Xboksa One? Nie do końca, ale design jest zadziwiająco podobny. Czarne pudełka o prostych kształtach, ostrych krawędziach.

Microsoft skupił się na grach (pierwsza prezentacja była powszechnie krytykowana za fakt skupienia się na funkcjach multimedialnych, telewizyjnych). Tym razem było prawie wyłącznie o grach oraz usługach powiązanych z grami. Wspomniano o rozbudowanym komunikatorze, czacie, które to można wywoływać z poziomu gry, wyświetlać równocześnie na ekranie. Poza tym zmodyfikowano oraz znacznie rozszerzono funkcjonalność Smart Glass – funkcji pozwalającej niejako na bezprzewodowe podpięcie pod konsolę handheldów, dodatkowych ekranów z współdzieleniem materiałów, sterowaniem, administrowaniem, a także graniem. Pewnie gracze byli zadowoleni (z obu prezentacji). Teraz pozostaje poczekać na premierę – Xbox One trafi do sklepów w listopadzie, podczas gdy PS4 najprawdopodobniej w grudniu. Czekamy teraz na prezentację NVIDII, Valve, na Oculus Rift (VR) oraz na parę obiecujących projektów AR…