LogowanieZarejestruj się
News

Nowe, flagowe kable Enterq Atlantis

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
usb-atlantis

Trochę dzisiaj pobujamy w tym high-endzie. Był high-endowy odtwarzacz, będą high-endowe kable… Entreq Atlantis. Nowa flagowa seria kabli.
Od czasu wprowadzenia wyróżnionej przez amerykański StereoTimes nagrodą „Komponent Roku 2012″ serii Apollo minęło już nieco czasu. Zakup nowych niemieckich maszyn CNC pozwolił szwedzkiej manufakturze na wprowadzenie w życie wielu nowatorskich pomysłów, które wcześniej nie były możliwe do zrealizowania. Tak powstała seria Atlantis. Pierwszym z produktów dostępnych z tej serii jest kabel USB, w którym jako pierwszym na świecie zbudowano od podstaw własne wtyki, gdzie jako konektory wykorzystano srebro i miedź zamiast typowych blaszek stalowych. Wyeliminowano tym samym najsłabszy element transmisji. Rezultatem jest ogromny wzrost jakości dźwięku. Na tyle duży, że różnica między Apollo, a Atlantis jest większa niż między podstawowym modelem, a Apollo. ”

Więcej informacji @ www.entreq.com i www.gfmod.pl

» Czytaj dalej

Popcorn A410 – nowy, wysokiej klasy odtwarzacz strumieniowy od Syabas

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
popcorn-hour-a-410_1

Nowa Kukurydza to poniekąd odpowiednik wcześniejszej serii urządzeń z wbudowanym napędem Blu-ray (C200 oraz C300)… droższych, topowych modeli.  W tym wypadku jednak nie ma mowy o napędzie BD (restrykcje wprowadzone przed kilkunastoma miesiącami przez stowarzyszenie producentów oraz firm wspierających format – Blu-ray Disc Association. Nowy, wysokiej klasy model to przede wszystkim bogate wyposażenie oraz dbałość o odpowiednie komponenty od strony możliwości sonicznych. To, jak twierdzi producent, audiofilski odtwarzacz sieciowy, m.in. z gniazdami XLR. Sprzęt będzie można obsługiwać za pomocą odpowiedniej aplikacji (Android, iOS). To, na co warto zwrócić uwagę w przypadku omawianego urządzenia, to fakt wsparcia dla formatu DSD (odtwarzanie ripów płyt SACD). To unikalna cecha, spotykana w nielicznych, bardzo drogich modelach specjalistycznych producentów sprzętu audio. Poza kompletem wyjść 7.1 oraz dwoma, wydzielonymi złączami RCA dla dźwięku stereo producent – jak wspomniałem – pokusił się o wprowadzenie złącz zbalansowanych XLR. Dodatkową wisienką na trocie jest pełne wsparcie dla formatów dźwięku HD znanych z płyt BD-Video oraz BD-Audio. Dzięki temu możemy mówić o wszechstronnym odtwarzaczu, zdolnym do grania nie tylko standardowych, ale także niszowych formatów. Sprzęt powinien trafić do sprzedaży niebawem. Cena? Dość wysoka, to najdroższy model w historii firmy – 4500 złotych bez złotówki. Ciekawe, czy sprzęt będzie tyle wart? Nie omieszkamy tego sprawdzić. Trafi do nas do testów wspomniany niedawno Coctail Audio X30. Być może uda się zrobić test porównawczy z omawianą Kukurydzą. Poniżej specyfikacja:

» Czytaj dalej

Zamiast kolumn Roth OLi… Melodika BL Black in Black. Kolumny od RAFKO!

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Melodika-back-in-black

RAFKO, dotychczasowy wieloletni dystrybutor marki Roth Audio w Polsce zrezygnował z przedłużenia umowy dystrybucyjnej na kolejne lata, jednocześnie podjął decyzję o wprowadzeniu własnej serii Back in Black BL pod marką Melodika, która jest dokładnym odpowiednikiem serii Roth OLi. Zasadniczym powodem rozstania RAFKO i Roth Audio była niezapowiedziana decyzja o zakończeniu produkcji serii Roth Oli, która dzięki produktom takim jak kolumny podłogowe Roth Oli 40 zyskała sobie zasłużone miano znakomitych w swojej kategorii cenowej. Jest to prawdopodobnie pierwszy przypadek w historii polskiego rynku hi-fi, kiedy to polski dystrybutor przejmuje produkcję linii produktowej brytyjskiego producenta.

Decyzja producenta o wycofaniu serii Roth Oli była zaskoczeniem zarówno dla dystrybutora, jak i dla klientów, którzy zniecierpliwieni poszukiwali produktów z serii Oli w tym flagowego modelu Oli 40 lub elementów uzupełniających kino domowe np. głośnika centralnego lub subwoofera. Narastające niezadowolenie dilerów oraz klientów sprawiło, że RAFKO podjęło kroki w celu przejęcia produkcji serii OLi w celu zapewnienia większej stabilności i pewności biznesowej, co zakończyło się sukcesem i urzeczywistniło się pod nową marką Melodika. Nowa seria kolumn nosi nazwę Melodika BL Back in Black – jest kontynuacją sprawdzonej i wielokrotnie nagradzanej serii OLi w niezmienionej postaci w stosunku do poprzedniczki. RAFKO gwarantuje dostępność produktów z serii BL Back in Black od listopada 2013, ponadto informuje, że w dalszym ciągu obsługuje serwis gwarancyjny oraz pogwarancyjny sprzedanych produktów Roth Audio, w tym serii Roth Oli.

Poniżej szczegółowa specyfikacja serii Melodika BL Back in Black…

» Czytaj dalej

Nowe Bowersy. Słuchawki. Nauszne. Po całości. Pierwsze.

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
P7-product-details-1000x1000

Pierwsze nauszne słuchawki? No nie, powiecie, jak to pierwsze, przecież Bowers&Wilkins ma w ofercie udany model P5. Fakt, tyle że to słuchawki mobilne, a więc z niewielkimi muszlami. Miały być kompaktowe, lekkie i są. P7 też są mobilne, też lekkie, też kompaktowe, ale jednak nieco (minimalnie) inne. Nieco większe muszle (drivery to nadal 40-ki) pozwolą rozwinąć skrzydła w domowym systemie audio. Rzecz jasna „w tle”, a właściwie na pierwszym miejscu, nadal jest iPhone, iPod czy inne i-ustrojstwo. Znak czasów. Mamy więc w komplecie pilota sterującego odtwarzaniem oraz formę znaną z poprzedniego modelu. P5 miałem na uszach. Grały bardzo fajnie, choć bardziej podobały mi się testowane u nas Sennheisery Momentum. To ta sama klasa sprzętu – nietanie, mobilne słuchawki nauszne, które mają sprawdzić się poza domem. Bowers swoje najnowsze dziecko reklamuje jako „mobilne HiFi”. Na wyrost? Cóż, zobaczymy, może uda się zorganizować egz. do testów. Cena? 330 funtów lub 400 euro. Bym zapomniał, kabelek odłączalny (końcówka – jack 2.5mm – w muszli). Branża kablarska się ucieszy. Poniżej trochę cyferek…

» Czytaj dalej

CocktailAudio X30… kompletny system audio dla wymagających

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
CA_x30_03

Zapowiadali, zapowiadali i w końcu wprowadzili. CoctailAudio to – przypomnę – młodziutka, koreańska marka (Novatron), do tej pory znana z jednego konkretnie urządzenia: odtwarzacza sieciowego, muzycznego serwera X10. Bardzo udany, pierwszy produkt doczekał się aż dwóch recenzji (czytaj tutaj i tu)  na łamach naszego portalu. Jego możliwości, względnie niewysoka cena, bardzo dobre wsparcie zwróciły uwagę wielu recenzentów… sprzęt doczekał się wielu pochlebnych recenzji, opinii. Przed dwoma laty pisałem o przygotowaniach nowego modelu, mocno różniącego się od budżetowego X10. Miał to być „high-end”, znakomicie wyposażony, wykonany z wielką dbałością komponent audio, który będzie mógł konkurować z dużo droższymi urządzeniami tego typu (Aurender, Naim, Olive, Linn…). Ambitne zadanie, ambitny cel. I oto jest – nowy, znakomicie wyposażony, wykonany w typowy dla droższych urządzeń audio sprzęt, który mamy nadzieję niebawem przetestować. X30 prezentuje się intrygująco, bo mamy tutaj kompletny system audio. To wzmacniacz, serwer plików, odtwarzacz sieciowy, nagrywarka ze źródeł cyfrowych oraz analogowych, jest nawet możliwość podpięcia TV i wykorzystania ekranu telewizora do nawigowania, a to wszystko w cenie pozostawiającej daleko w tyle wymienionych powyżej konkurentów. Urządzenie ma bowiem kosztować zaledwie 4500 złotych. To 2-3 razy mniej od najtańszych, dużo gorzej wyposażonych modeli konkurencji! Poniżej, w rozwinięciu informacja prasowa, wyłącznego dystrybutora marki CoctailAudio w Polsce – firmy Human Media…

» Czytaj dalej

System marki TAD do posłuchania w białostockim salonie RMS.pl

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
tad-w-rms.4d

Słynny w światowych kręgach najlepszych producentów nagrań oraz audiofilów japoński producent hi-endowego sprzętu audio zaprezentuje w białostockim salonie RMS.pl system wyceniony na ponad 0.5 miliona złotych! Uzyskanie przez RMS.pl statusu dilera marki TAD było możliwe dzięki posiadaniu jednej z najlepszych i najnowocześniejszych w kraju sal odsłuchowych do stereo i kina domowego – RMS.4D.

System TAD zagra w sali odsłuchowej RMS.4D
w następującym zestawieniu:
- odtwarzacz CD/SACD TAD D600 – 139.500 zł
- przedwzmacniacz TAD C2000 – 108.000 zł
- końcówka mocy TAD M2500 – 94.500 zł
-podstawkowe kolumny stereo TAD Compact
Reference CR1MK2 plus standy – 196.200 zł
RAZEM: 538.200 zł

W związku ze znaczącym zainteresowaniem osób z całej Polski RMS.pl ogłasza odsłuchowe dni otwarte systemu TAD w dniach 16 – 21 września w godzinach 8.00 – 18.00. Zapraszamy każdego kto chce poczuć emocje koncertu lub studia nagraniowego. W szczególności zapraszamy osoby które nie są audiofilami, i pragną przekonać się, że nie muszą nimi być aby usłyszeć różnice w jakości dźwięku. Dla mnie trochę za daleko, czasu brak – jak ktoś z okolic, myślę że warto skorzystać z okazji i posłuchać czegoś co kosztuje tyle co ładny domek, względnie jakieś Porsche ;-)

» Czytaj dalej

Spotify Connect – integracja serwisu streamingowego audio z domowym stereo

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
spotify-logo

Własny sposób transferu muzyki w aplikacji? Cóż, mamy już AirPlay, prawie każde urządzenie mobilne zdolne jest także do transferu muzyki via Bluetooth. Problemem jest oczywiście „końcówka”, tzn. nasz system muzyczny. Nowe produkty zazwyczaj (szczególnie te z pogranicza lo-fi / hi-fi) wyposażone są w karty sieciowe, są kompatybilne z takimi technologiami jak AirPlay, DLNA, BT / Apt-X etc. Na razie jednak trudno mówić o jakimś standardzie, dodatkowo nie każdy produkt audio wyposażono w możliwość podłączenia do sieci. Spotify Connect to próba wprowadzenia swojego rozwiązania (zważywszy na popularność serwisu może chodzić o wypracowanie pewnego standardu komunikacji między handheldem a systemem stereo / sprzętem audio). Muzykę via SC na domowym sprzęcie audio będzie można odtwarzać zarówno bezprzewodowo, jak i przewodowo (po zadokowaniu).

Niestety przesłany materiał prasowy jest bardzo ogólny, właściwie niczego nie wyjaśnia, nie tłumaczy sposobu działania funkcji integracji z domowym sprzętem audio. W obrębie jakich technologii działa Spotify Connect (Bluetooth, DLNA / uPnP dostęp via WiFi…)? Jaka jest jakość połączenia (taka jak maks. w premium tzn. 320kpbs, czy może mamy do czynienia z jakimś downgrade, niższą jakością przesyłu?), czy poza iOS oraz zapowiadanym, późniejszym wprowadzeniem obsługi dla Androida, będzie także opracowana wersja dla Windows Phone, co z komputerami (przesył z aplikacji dla Win/Mac)? Tego wszystkiego na razie nie wiemy. W przesłanym materiale wspomniano jedynie, że: Dzięki Spotify Connect wystarczy nacisnąć „play” na domowym sprzęcie audio, by muzyka rozbrzmiała z głośników dokładnie w tym momencie, w którym przerwaliśmy  – bez straty choćby jednego taktu. Poza tym, w notatce napisano o ciekawych możliwościach nowej usługi, cytuję: W przeciwieństwie do innych muzycznych rozwiązań, ze Spotify Connect nie ma problemu z wysokim zużyciem baterii (ciekawe jak to osiągnięto, bo zazwyczaj transfer audio czy wideo z handhelda szybko wyczerpuje baterię). Spotify Connect pozwala także zadzwonić do znajomych czy włączyć ulubioną grę na telefonie lub tablecie bez utraty fragmentu słuchanej piosenki (czyli zastosowano opcję inteligentnego pauzowania odtwarzania, w dostępnych rozwiązaniach różnie z tym bywa)

Poza tym będzie to rzecz konkurencyjna do standardowego (w iOS) sposobu bezprzewodowej dystrybucji audio/wideo (via AirPlay). Na czym ma się uwidaczniać przewaga Spotify Connect nad obecnymi technologiami, w tym wspomnianym AirPlay? Czy jest to po prostu (tylko) własny klient WiFi/BT? Intryguje wiadomość o współpracy z producentami audio, co sugeruje coś więcej, tzn. opracowanie własnej metody przesyłu dźwięku, innej od dotychczas spotykanych na rynku. ” Spotify Connect będzie współpracował z szerokim wachlarzem głośników i domowych systemów audio stworzonych przez liderów w branży sprzętu muzycznego, w tym takie marki jak: Argon, Bang & Olufsen, Denon, Hama,  Marantz, Philips, Pioneer, Revo, Teufel oraz Yamaha (kolejni producenci wkrótce). Logo Spotify Connect znajdzie się na wszystkich kompatybilnych systemach. „ Czekamy na odpowiedź ze strony zespołu Spotify na powyższe kwestie. Jak się doczekamy jakiś konkretów od razu zaktualizuję niniejszy wpis. To jeden z przyszłościowych sposobów konsumowania muzyki – integracji wszystkich posiadanych urządzeń w obrębie sieci, przy zachowaniu prostoty obsługi, zachowaniu funkcjonalności podpiętych urządzeń. Brzmi to wszystko zachęcająco na razie brakuje konkretów. Czym jest tytułowy Spotify Connect? Poczekajcie na aktualizację newsa, mam nadzieję że dowiemy się czegoś konkretnego na ten temat.

Aktualizacja: otrzymaliśmy informację, że Spotify Connect działa w ramach sieci WiFi z jakością 320kbps. Poza tym poinformowano nas o dodatkowych unikalnych funkcjonalnościach, które wyróżniają usługę na tle konkurencji:
- Spotify Connect nie wyczerpuje baterii telefonu (niestety bez szczegółów, jeżeli tak jest w istocie to będzie to wielka zaleta, przewaga)
- Pozwala na wykonywanie połączeń telefonicznych w czasie słuchania muzyki (równocześnie! Wielozadaniowość w praktyce…)
- Telefon nie musi się znajdować w pobliżu systemu audio (zapewne chodzi o duży zasięg)
- Możliwość zarządzania muzyką za pomocą dowolnego urządzenia, bez konieczności przełączania aplikacji (zdalne sterowanie za pomocą innego handhelda… takie coś oferuje np. znakomity iPeng. Świetna rzecz, mało kto oferuje taką funkcjonalność)
- Możliwość wykorzystania wielu urządzeń (producenci podani powyżej)
- Brak konieczności parowania urządzeń (wystarczy wybrać urządzenie, by muzyka zaczęła być odtwarzana bezpościednio za jego pośrednictwem) (wygląda na dedykowany protokół, praca w sieci mesh?)

Muszę przyznać, że prezentuje się to naprawdę nieźle!

Aktualizacja #2: garść nowych informacji na temat Spotify Connect (nasze pytania oraz odpowiedzi):

Zastosowany protokół:
Pomiędzy urządzeniami końcowymi (np handheld – domowy system audio) zastosowano protokół zaprojektowany specjalnie dla Spotify Connect.

Jak to będzie wyglądało po stronie producentów sprzętu audio?
Domowy system audio musi być wyposażony w specjalny komponent software’owy, który zawiera zintegrowany protokół Spotify Connect.

W jaki sposób technicznie rozwiązano kwestię niewyczerpywania baterii w telefonie?
Ponieważ odsłuchiwanie odbywa się za pośrednictwem chmury, nie ma konieczności pobierania danych pomiędzy telefonem a systemem audio. Co więcej, aplikacja Spotify na telefonie nie musi być włączona.

 

Wracamy! Dwie tony testów & niespodzianki :)

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
HD-Opinie

Po mniej więcej miesięcznej przerwie wracamy do nadawania. Nowe, lepsze pomieszczenie (czy może pomieszczenia ;-) odsłuchowe, nowa instalacja, nowe warunki i dużo, dużo nowiutkiego sprzętu do opisania, zrecenzowania (inauguracja w przyszłym tygodniu). Nie, nie będziecie musieli czekać – napisałem do przetestowania – ale część tekstów jest już na finiszu, przygotowana do publikacji. Poza wspomnianymi przed paroma dniami na fb… Leap Motion, FiiO X3, dzielonym zestawem NuForce (pre+power) dojdzie kolejny, wysokiej klasy odtwarzacz plików AK120, najnowsze produkty NADa (D1050, D3020 oraz D7050), słuchawki NuForce NE-700X, wzmacniacz FiiO Rocky oraz parę handheldów (niespodzianki ;-) . A to jeszcze nie wszystko, bo poza audio będzie sporo sprzętu wideo (czekamy m.in. na Google Chromecast) oraz nowe czytniki z kolorowymi wyświetlaczami (z dużymi wyświetlaczami). Mam nadzieję, że uda się także zorganizować jakiś konkurs. Nie zapomnimy o newsach, ale w zmodyfikowanej formie – jak już wcześniej wspominałem z rzadka znajdziecie u nas prasówkę, sporo publicystyki (czyli jak do tej pory, tylko więcej), nasze źródła informacji, bez lukru, z dużą dawką krytycyzmu oraz zdrowego dystansu (czytaj bez kitu, marketingowego kitu). Zapraszam!

Recenzja odtwarzacza muzycznego HiFiMAN HM-602 Slim

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
hifiman-hm-602

Przenośne słuchanie muzyki to dzisiaj jeden z wiodących tematów w branży. Obecnie praktycznie każdy liczący się producent audio musi mieć w ofercie mobilne słuchawki. Oczywiście głównym adresatem są użytkownicy handheldów, przede wszystkim smartfonów. Telefon zabieramy wszędzie ze sobą i jest on obecnie naturalnym kandydatem na źródło nie tylko zresztą przenośne, ale także źródło w ogóle. Wystarczy wspomnieć o bezprzewodowej transmisji dźwięku, która staje się w dzisiejszych czasach standardem, integracji mobilnej elektroniki z domowymi systemami AV.  Dla większości populacji smartfon stanowi w pełni wystarczające rozwiązanie. Transmisja z serwisów muzycznych, biblioteka skompresowanych stratnie plików, jakieś „pchełki” – tak to zazwyczaj wygląda. Rzecz jasna znajdą się osoby, którym to nie wystarcza. I nie chodzi tutaj o funkcje – tutaj smartfon jest nie do pobicia, a o jakość. Jakość dźwięku. Ta, w przypadku telefonów, zazwyczaj jest przeciętna, żeby nie powiedzieć słaba. Owszem, można posiłkować się zewnętrznymi wzmacniaczami przenośnymi (polecam), ale jest to rozwiązanie niezbyt wygodne – tracimy na mobilności oraz ergonomii obsługi takiego kompletu. Odbieranie połączeń może być utrudnione, dodatkowym minusem jest elektronika odpowiedzialna za audio w smartfonie – rzadko kiedy oferuje ona dobre parametry. I na to jest sposób – wyprowadzenie cyfrowe dźwięku z telefonu, ale to kolejna komplikacja, wyższy koszt (zewnętrzny DAC lub DAC/wzmacniacz) i jw. ograniczenia funkcjonalne.

Radykalne rozwiązanie (dodatkowe koszta oraz brak łańcucha „jestem zawsze dostępny” – w sumie to zaleta ;)  to rezygnacja ze słuchania muzyki za pomocą telefonu, wybór sprzętu stworzonego do odtwarzania muzyki. Odtwarzacze przenośne miały swoje pięć minut (boom na mp3, zachłyśnięcie się „darmową” muzyką z sieci), obecnie stanowią niszę. Słucha się z telefonu, grajek jako sprzęt jednofunkcyjny, często pozbawiony dostępu do sieci (a to dzisiaj podstawa – coraz częściej korzystamy z serwisów streamingowych) nie ma na masowym rynku racji bytu. Tak to obecnie wygląda. Specyficzną kategorią są urządzenia stworzone po to, by odtwarzać dźwięk perfekcyjnie, takie przenośne HiFi, coś co potrafi zagrać jak dobre, stacjonarne stereo. To znowu nisza, ale ciekawa nisza, bo nie celująca we wszystkich, a w wybraną grupę konsumentów, osób zainteresowanych bezkompromisowym dźwiękiem zawsze, także wtedy gdy chcemy sobie gdzieś pospacerować. Do tej właśnie kategorii zalicza się przetestowany przeze mnie HiFiMAN HM-602 Slim. Kosztuje niemało, wygląda… jak wygląda, ale tym co jest tutaj na pierwszym (oraz każdym kolejnym ;) ) miejscu, jest jakość dźwięku. To ma grać tak, jak w domu, grać ze słuchawkami niekoniecznie mobilnymi (a więc także takimi o wyższych kompetencjach, możliwościach) oferując jedno – znakomity dźwięk. Czy tak jest w istocie, przeczytacie poniżej.

» Czytaj dalej

Myryad oficjalnie w Polsce, prezentuje nową serię Z!

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Z240-Front-With-Remote

Myryad to brytyjski producent elektroniki klasy premium hi-fi. Jego założyciele to byli pracownicy uznanych światowych marek takich jak Arcam czy NAD. Od wielu lat produkty Myryada zdobywają wyróżnienia prasy amerykańskiej i brytyjskiej, w tym pięciogwiazdkowe oceny słynnego magazynu What Hi-Fi.

Myryad określa sam siebie przede wszystkim jako specjalistę w budowie wzmacniaczy stereo. Skupienie na najdrobniejszych szczegółach budowy i designu wzmacniaczy, autorskie układy zasilania, niestrudzone poszukiwanie najlepszych topologii układów wzmacniających, topowe materiały takie jak kondensatory polipropylenowe czy metalizowane rezystory to niepowtarzalny świat hi-fi Myryada. Dzięki firmie RAFKO, od września 2013 Myryad będzie oficjalnie reprezentowany w Polsce, co oznacza, że polscy fani dobrego dźwięku będą mogli odsłuchać i zakupić najnowszą serię Myryad Z, dotychczas niedostępną w naszym kraju.

» Czytaj dalej