LogowanieZarejestruj się
News

Internetowe radio PolskaStacja.pl na platformie Smart TV oraz handheldach Samsunga

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
screen-genre

Jedna z największych polskich internetowych rozgłośni radiowych, PolskaStacja.pl – jest już dostępna na platformie Samsung Smart TV oraz na urządzeniach mobilnych Samsung z systemem Android. Teraz, użytkownicy telewizorów i odtwarzaczy Blu-ray z platformą Samsung Smart TV z serii E, a także użytkownicy urządzeń mobilnych Samsung, takich jak tablety GALAXY Note 10.1, GALAXY Tab 2, smartfony GALAXY Note II, GALAXY S III i aparat GALAXY Camera mogą słuchać radia PolskaStacja.pl niezależnie od tego czy są akurat w domu, w podróży czy w drodze do pracy.

PolskaStacja.pl to aktualnie jedna z najbardziej popularnych internetowych stacji radiowych w kraju. Najbogatsza aktualnie na rynku oferta programowa obejmuje m.in. aż 78 tematycznych bloków muzycznych podzielonych na gatunki i dostępnych dla słuchaczy za darmo. Muzyka biesiadna, folk, jazz, pop, rock, indie rock, soul, RnB czy lounge to tylko niektóre z propozycji.

» Czytaj dalej

Telewizory Panasonic z coraz bardziej rozbudowaną zawartością SmarTViera

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip

Panasonic SmarTViera to platforma oparta na chmurze, dzięki której użytkownik telewizora otrzymuje dostęp do szerokiej gamy aplikacji oraz usług online. Aby z niej skorzystać należy podłączyć odbiornik do łącza internetowego – poprzez przewód Ethernet lub do sieci WLAN.

Oferta platformy SmartTViera zawiera serwisy VOD (wideo na życzenie), gry czy usługi społecznościowe. W SmarTViera znajdziemy także przeglądarkę internetową, która obsługuje standard HTML5. W przypadku VOD, firma Panasonic nawiązała współpracę z platformami Ipla, Iplex, TVN Player oraz Woomi. Usługi społecznościowe to przede wszystkim Facebook i Twitter. Wśród serwisowych tematycznych platforma oferuje dostęp do Eurosport Player i The World Heritage (owoc współpracy z National Geographic). Najnowsze gry natomiast to m.in. Star Battallion i Dungeon Hunter.

Panasonic przygotował również aplikację SmarTViera Remote App, dzięki której możemy przekształcić smartfon albo tablet w pilota do zdalnego sterowania lub kontrolera gier. Oprogramowanie umożliwia również wyświetlanie materiałów ze smartfona na ekranie telewizora oraz na odwrót – z telewizora na mniejszy ekran. Na razie funkcja ta ma pewne ograniczenia (sprawdziłem – można wyświetlać zdjęcia, na muzykę oraz wideo trzeba będzie jeszcze poczekać (?)). Poza telewizorami, platforma internetowa dostępna jest także w najnowszych odtwarzaczach Blu-ray.

Polacy piszą aplikacje pod SmartTV – najnowsze dane Samsunga

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
samsung-smart-tv

W pierwszych trzech kwartałach 2012 roku w Samsung Smart TV pojawiły się 34 nowe polskie aplikacje, co stanowi blisko dwukrotny wzrost w stosunku do 2011 roku. Obecnie użytkownicy telewizorów, kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z Samsung Smart TV mają do dyspozycji ponad 400 aplikacji, w tym pond 60 polskojęzycznych, i korzystają z nich niemal pięciokrotnie częściej niż w 2011 roku. Zauważalny jest też znaczny wzrost liczby urządzeń z funkcją Samsung Smart TV, w których nabywcy aktywują połączenie z internetem. Rosnące zainteresowanie Polaków dostępem do nowoczesnej platformy internetowej za pośrednictwem Smart TV jest związane z coraz szerszą ofertą różnorodnych treści rozrywkowych i informacyjnych.

Dane firmy Samsung pokazują rosnące zainteresowanie interaktywną ofertą platformy Samsung Smart TV oraz nowoczesnymi telewizorami wyposażonymi w dostęp do internetu. W pierwszych trzech kwartałach br., liczba użytkowników telewizorów Samsung Smart TV, a także kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z tą funkcjonalnością, którzy aktywowali dostęp do zasobów internetu była o ponad 140% większa w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku. Wśród bogatej oferty aplikacji w Samsung Smart TV, dużym zainteresowaniem Polaków cieszą się aplikacje lokalne. Obecnie w Samsung Apps dostępnych jest już ponad 60 serwisów lokalnych. W pierwszych trzech kwartałach br. pojawiły się 34 nowe aplikacje, co stanowi wzrost o blisko 178% w stosunku do tych, z których można było korzystać na koniec 2011 roku. Bardzo szybko rośnie też liczba aplikacji globalnych – obecnie jest ich już ponad 400.

  » Czytaj dalej

Znajdź firmę, instytucję na ekranie HDTV: Panorama Firm w SmartTV Samsunga

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
clipboard00

Wygodny dostęp do informacji o usługach ponad 2,4 milionów firm – o każdej porze, w zaciszu własnego domu. Nowa aplikacja „Panorama Firm” dostępna teraz na telewizorach Samsung Smart TV, to szybka pomoc w znalezieniu i zlokalizowaniu na mapie, np. banku, biura podróży czy dobrego serwisu samochodowego w każdym mieście w Polsce. Panorama Firm” to jedna z najpopularniejszych, aktualnych baz danych, dzięki której w prosty i szybki sposób można uzyskać informacje o przedsiębiorstwach, również tych, które nie posiadają własnej strony internetowej, a także instytucjach publicznych, takich jak szpitale, urzędy miejskie czy komisariaty policji.

Aplikacja nie tylko wyświetla dane teleadresowe firmy, której szukamy, ale też zlokalizuje ją bezpośrednio na mapie. Dotychczas baza „Panorama Firm” dostępna była w Internecie oraz w postaci aplikacji na smartfony, teraz wygodny dostęp do ogromnego zasobu informacji lokalnych otrzymali posiadacze telewizorów Samsung Smart TV. ”Panorama Firm” to kolejna z aplikacji, która dołącza do bogatego świata informacji i rozrywki, dostępnego po włączeniu telewizora Samsung Smart TV. Użytkownicy telewizorów Samsung Smart TV mają dostęp do ponad 60 różnorodnych aplikacji w języku polskim i ponad 400 globalnych w oraz ponad 50 000 filmów i seriali (m. in. poprzez Ipla.pl, Iplex.pl, TVN Player i TVP.pl), a także kanałów radiowych i informacyjnych.

Słabości SmartTV – ludzie odpowiedzialni za hardware, nie radzą sobie z softwarem

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
tv-apps-i0

Ciekawy wpis w serwise The Verge (portal ostatnio opisuje szeroko problematykę HDTV/SmartTV oraz urządzeń, które pełnią funkcję multimedialnych centrów rozrywki podłączanych do telewizora) dotyczący bolączek jakie trapią odbiorniki SmartTV. Autor forsuje tezę o braku wizji, strategii rozwoju tego typu produktów, które zazwyczaj projektowane są głównie pod kątem hardware, a software z kluczowymi elementami, takimi jak prostota obsługi, przejrzystość interfejsu, dostęp do treści oraz dodatkowych rozszerzeń/aplikacji są niejako na „doczepkę”. Każdy oferuje? My też oferujemy. A czy to sensowne, użyteczne to już mniejsza – za oprogramowanie odpowiadają często ludzie, których zawodowe doświadczenia na tym polu są niewielkie, który przede wszytkim znają się na technice, projektują hardware nie software.

Faktycznie coś jest na rzeczy, szczególnie że w większości wypadków po pierwsze SmartTV jest tylko pustym, marketingowym sloganem, bo trudno mówić o odbiorniku, że jest inteligentny, jeżeli większość z oferowanych w ramach jego internetowych funkcji rzeczy to przypadkowy software, aplikacje w żaden sposób nie zintegrowane w sensowny sposób z odbiornikiem. Budowa „ekosystemu” sprowadza się do dodawania kolejnych programów, które można zainstalować w telewizorze. Nie ma w tym żednej myśli przewodniej, żadnego planu. Podstawowy błąd polega na tym, że producenci HDTV zapatrzeni w gigantyczny sukces jaki odniosły handheldy, postanowili literalnie przenieść to co oferują markety stworzone dla urządzeń mobilnych na własne poletko. Jak napisał autor, pojawiło się magiczne „APPS” i wszyscy, jak jeden, rozpoczęli wyścig… bez określenia celu, mety, bez refleksji jak wykorzystać Internet w telewizorze. Brak spójności, pomysłu jest oczywisty dla każdego, kto dysponuje odbiornikiem SmartTV. Co gorsza, jak popatrzymy to od strony developerów, to właściwie nie ma o czym mówić – to jakaś nisza, brakuje większego zaangażowania.

Telewizor z natury rzeczy był urządzeniem pasywnym – to znaczy właśnie odbiornikiem, nie pozwalającym na większą interakcję użytkownika ze sprzętem, służącym do konsumowania treści nadawanych przez stacje telewizyjne. Internet zmienił reguły, wprowadził nowe możliwości, jednak za tym wszystkim nie poszła w ruch machina obejmująca ludzi zajmujących się projektowaniem aplikacji, systemów, interfejsu – owszem niektórzy (głównie Koreańczycy) zaczęli eksperymentować z nowymi sposobami komunikacji z telewizorem, jednak trudno tutaj mówić o całej branży, a jednynie jej wycinku. Warto dodać, że większość dopracowanych, zazwyczaj dysponujących dużo lepszym interfejsem oraz możliwościami aplikacji (które można uznać za oprogramowanie SmartTV, bo albo mają zastąpić HDTV, albo z nim współpracować) trafia do handheldów, do konsol, do odtwarzaczy sieciowych. To też jest, czy może przede wszytkim jest SmartTV. Jest więc Google (TV, Android), jest Apple (TV, iTunes, iOS) oraz Microsoft (Windows, Live) plus najwięksi dostarczyciele treści. Tyle tylko, że z często bezsensowanymi aplikacjami dostępnymi w telewizorze, nie ma to za wiele wspólnego. Dobrym przykładem jest serwis/aplikacja HBO Go. Oczywiście dostęp do treści w ramach Pandordy, Deezera, HBO (on Demand), czy Netfliksa via HDTV (bez urządzeń pośredniczących) ma sens, jednak cała reszta prezentuje się zupełnie… anachronicznie. Dowodzi niezrozumienia tematu przez producentów. TV to nie handheld. Tu wszystko powinno być zintegrowane, nie ma miejsca na 200 000 śmieciowych aplikacji (co jest standardem) w przypadku smartfonów/tabletów. Podsumowując – bardzo trudno zintegrować w sensowaną, spójną całość hardware z oprogramowaniem oraz treściami, dodając do tego wszystkiego ergonomiczny interfejs. Na razie niewielu się to udało (prawie), w większości wypadków (jak wyżej) SmartTV pozostaje pustym, marketingowym sloganem.

Telewizory Toshiba serii WL968 – już w Polsce

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
toshiba-55wl968-660

Już w tym tygodniu na naszym rynku zagoszczą debiutujące na targach IFA 2012 modele telewizorów Toshiba serii WL968. Najnowsze urządzenia nie tylko charakteryzują się stylową sylwetką zaprojektowaną przez duńską firmę JACOB JENSEN DESIGN, ale także oferują rozwiązania na miarę XXI wieku. Dzięki konwersji obrazu z 2D do 3D, miłośnicy starych filmów i entuzjaści kultowych programów telewizyjnych zobaczą ulubione materiały w zupełnie innym wymiarze. W komplecie z telewizorem są cztery pary okularów, dzięki którym cała rodzina może wspólnie cieszyć się wrażeniami z oglądania telewizji w trójwymiarze.

Szybki i łatwy dostęp do platformy Toshiba Places, oznacza, iż każdy użytkownik otrzyma możliwość indywidualnego dostępu do wielu portali internetowych, wiadomości, filmów na życzenie czy telewizji. Dzięki Wi-Fi połączenie ze wszystkimi zasobami sieci domowej jest bezprzewodowe. Ceny modeli różnią się w zależności od wielkości ekranu: 55-calowy WL968 będzie oferowany w sugerowanej cenie 7630 zł, 47-calowy: 6150 zł, a najmniejszy, 42-calowy za niespełna 5000 zł.

» Czytaj dalej

Samsung wprowadza do sprzedaży w Polsce 75-calowy telewizor ES9000

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
samsung-smart-tv-es9000-visual

Ekskluzywny model ES9000 to wyjątkowe połączenie technologii z niepowtarzalnym designem. Nowy, 75-calowy telewizor cechuje eleganckie, ponadczasowe i proste wzornictwo. Kwadratowa podstawa, bardzo cienka, zaokrąglona ramka oraz różowo-złote wykończenie nadają mu luksusowy charakter. Urządzenie wyposażone jest w technologię Samsung Smart Interaction™, która pozwala użytkownikom na sterowanie telewizorem za pomocą ruchu i głosu. Dzięki umiejętności rozpoznawania twarzy możliwe jest tworzenie profili dostępu i proste logowanie do ulubionych aplikacji internetowych czy sieci społecznościowych. Projektując najnowszy, 75-calowy telewizor Samsung Smart TV ES9000, designerzy koreańskiego producenta inspirowali się produktami luksusowymi, takimi jak biżuteria czy zegarki – przedmiotami, które wyróżniają się dbałością o szczegóły i jakość. W rezultacie projektanci ES9000 postawili na wzornictwo i wrażenia wizualne, tworząc jeden z najbardziej unikatowych i atrakcyjnych modeli Smart TV.

75-calowy ekran jest otoczony niezwykle cienką, różowo-złotą ramką. Ten sam kolor wraz z subtelnym, szczotkowanym wzorem ma również logo firmy Samsung. Dbałość o szczegóły rozciąga się na wbudowaną kamerę, która chowa się w górnej ramce, kiedy nie jest używana. Całość dopełnia elegancka, kwadratowa podstawa, która stanowi funkcjonalną i stylową podporę bardzo dużego ekranu. Oglądanie filmów, widowisk sportowych czy wideorozmowy za pośrednictwem komunikatora Skype na gigantycznym ekranie o wymiarach 1678 na 1035 milimetrów zapewniają niezwykłe wrażenia. ES9000 wyposażony jest w pełną gamę funkcji Samsung Smart TV — Smart Interaction, Smart Content oraz Smart Evolution — które po raz pierwszy pojawiły się w telewizorach Samsung Smart TV w tym roku. Funkcje te pozwalają użytkownikom sterować telewizorem w intuicyjny sposób za pośrednictwem gestu i głosu oraz wybierać spośród szerokiej gamy treści, które można odtwarzać na wielu urządzeniach. Smart Evolution ma umożliwić w przyszłości modernizacje telewizora dzięki nowemu oprogramowaniu lub modyfikacjom sprzętowym.

Telewizor UE75 ES9000 to także doskonała jakość obrazu, a dwurdzeniowy procesor oferuje szybką i płynną obsługę aplikacji internetowych. Technologia Micro Dimming Ultimate zapewnia wyjątkowo realistyczny obraz i żywe oraz jasne detale a także doskonałe odwzorowanie kolorów.  Technologia Precision Black umożliwia osiągnięcie jeszcze wyższego współczynnika kontrastu i kontrolę poziomu jasności niż w ekskluzywnej serii Samsung ES8000. Telewizor Samsung Smart TV ES9000 jest już dostępny w sprzedaży w sugerowanej cenie detalicznej 32 999 zł (o cholera, takie ceny to ja kojarzę z legendarnymi plazmami Kuro, produktami Loewe czy innego B&O).

» Czytaj dalej

Bada OS w OLED TV Samsunga?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
oled-tv

Bada to autorski system mobilny Samsunga, który rozwijany jest przez koreańskiego giganta trochę na zasadzie – my też mamy OS. Sprzedaż urządzeń z tym systemem utrzymuje się na stałym poziomie, nie jest to na pewno rynkowa porażka, w końcu udziały rzędu 2-2.5% to całkiem sporo, jednak do tej pory wielu analityków głowiło się co też Samsung zrobi ze swoim dzieckiem, czy nadal będzie rozwijał smartfony oparte na tej platformie, czy wprowadzi większą dotykową płytkę… Okazuje się, że przyszłość bada OS może być inna, być może nawet ciekawsza. Otóż Samsung chce uczynić ze swojego mobilnego OS cześć platformy SmartTV następnej generacji. Firma nie jest tutaj oryginalna – podobnie postąpiło Google (Google TV oparte jest na Androidzie 3.2), do pewnego stopnia także Apple (system Apple TV to modyfikacja iOSa). Nowość ma zadebiutować z wprowadzonymi (w końcu) na rynek OLED TV. Te łapią opóźnienie (miały już być, a z wypowiedzi przedstawicieli LG oraz Samsunga wynika, że pojawią się nie wcześniej niż w drugim kwartale 2013 roku). Samsung co prawda ma już w ofercie odbiorniki z Google TV, jednak pokusa wprowadzenia na rynek całkowicie własnego rozwiązania zapewne miała wpływ na podjęcie decyzji o takim „przekierowaniu” rozwoju mobilnego systemu. Rzecz jasna nie oznacza to automatycznie, że nie pojawią się nowe telefony oraz nowe warianty OS dla handheldów, ale… korporacja będzie chciała znacząco zwiększyć udziały bada OS, wprowadzając go do telewizorów HDTV, które jak wiadomo Samsung umie dobrze sprzedać. Zobaczymy coś ala Apple TV, z możliwością streamingu bezprzewodowego (stawiam na uniwersalne DLNA) oraz dodatkowo z marketem z aplikacjami oraz materiałami audio/wideo od partnerów biznesowych Koreańczyków. Pierwsze modele TV oparte na nowej platformie SmartTV zobaczymy na najbliższym CES 2013.

Samsung szkoli i nagradza najlepszych deweloperów tworzących aplikacje na platformę Smart TV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
aplikacje-samsung-smart-tv-05

Firma Samsung rozbudowuje środowisko developerskie i inwestuje w rozwój programistów tworzących aplikacje na platformę Samsung Smart TV. W tym celu zorganizowała szkolenie dla firm deweloperskich oraz konkurs, w którym trzy najlepsze firmy otrzymały nagrody pieniężne o łącznej wartości 90 tysięcy złotych. Szkolenie poprowadzili eksperci warszawskiego Centrum Badawczo-Rozwojowego Samsung Electronics Polska. Firmy uczestniczące w  szkoleniu, których aplikacje pozytywnie przeszły proces certyfikacji, zyskały prawo do posługiwania się do końca 2013 roku tytułem „Developer aplikacji na platformę Samsung Smart TV rekomendowany przez Samsung Electronics Polska”.

Użytkownicy urządzeń Samsung Smart TV mogą już dziś korzystać z ponad 50 aplikacji w języku polskim oraz setek globalnych, które są do pobrania ze sklepu Samsung Apps. Za tworzenie i wdrażanie zarówno lokalnych, jak i globalnych aplikacji dla urządzeń Samsung Smart TV oraz urządzeń mobilnych odpowiadają eksperci warszawskiego Centrum Badawczo-Rozwojowego firmy Samsung Electronics Polska. W marcu br. odbyło się szkolenie dla deweloperów aplikacji na platformę Samsung Smart TV, które było jednym z elementów wspierania rozwoju platformy oraz rozwoju programistów tworzących nowe, polskojęzyczne aplikacje na urządzenia Samsung. W szkoleniu uczestniczyli przedstawiciele 11 firm, które zainteresowane były pozyskaniem cennego know-how oraz uzyskaniem tytułu „Developer aplikacji na platformę Samsung Smart TV rekomendowany przez Samsung Electronics Polska”. Uzyskanie certyfikatu i rekomendacji Samsung pozwala firmom tworzącym aplikacje skutecznie pozyskiwać zamówienia od klientów zainteresowanych publikacją swoich treści na platformie Samsung Smart TV.

» Czytaj dalej

Samsung wprowadza do swojego SmartTV serwis Spotify

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
HDTV Samsung Spotify

Fajnie, choć dla nas lepiej by było, gdyby zamiast Spotify (niedostępny w Polsce) pojawił się Deezer. Tak czy inaczej duzi producenci AV zauważyli potencjał kryjący się w usługach streamingowych audio. Co prawda telewizor to akurat średnie medium (trzeba go włączyć, obraz musi być wyświetlany, choć w przypadku energooszczędnych modeli nie jest to aż tak wielki problem, jak jeszcze parę lat temu). Osiemnaście milionów utworów trafi do telewizorów Samsunga serii E (model z 2012), następnie usługa powinna pojawić się w odtwarzaczach Blu-ray oraz kinach domowych tego producenta. Ostatnio Panasonic wprowadził do swoich odbiorników aplikację TuneIn – jednego z najlepszych klientów internetowego radia. Z wypowiedzi osób z branży wynika, że ten element postrzegany jest przez klientów jako atrakcyjny, nawet jeżeli nie przekłada się to potem na korzystanie (via TV) z tego typu serwisów. Czyżby magia logo na pudełku, względnie ekranie wywoływała takie, pozytywne reakcje konsumentów?