LogowanieZarejestruj się
News

Zestaw stereo Denon PMA-2020AE i DCD-2020AE

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
denon_pma2020_dcd2020ae

Denon przedstawia nowy duet stereo – wzmacniacz mocy PMA-2020 i odtwarzacz CD DCD-2020AE. We wzmacniaczu Denon PMA-2020AE zmieniono układ Advanced UHC-MOS Single Push-Pull Circuit i podwójne transformatory z technologią redukującą szum. Układ UHC – Ultra High Current – jest w stanie dostarczyć prąd aż 210A w szczycie, aby zasilić mocą dowolny głośnik. Konstrukcja Precision Direct Mechanical Ground Construction całkowicie niweluje wibracje i minimalizuje niepożądane wpływy na sygnał wyjściowy.

Transformator mocy, główne źródło wibracji, został zamocowany elastycznie z wykorzystaniem wielu materiałów odpornych na wibracje. Urządzenie zostało również wyposażone w oddzielne zasilacze do układów analogowych i cyfrowych. Konstrukcja obudowy w postaci sześciu niezależnych bloków i duży potencjometr regulacji poziomu głośności dodatkowo tłumią zewnętrzne zakłócenia i niepożądane interferencje pomiędzy częściami. Wysokiej jakości przedwzmacniacz gramofonowy (MM/MC) sprawia, że Denon PMA-2020AE jest również świetnym wyborem także dla miłośników płyt winylowych.

Odtwarzacz Denon DCD-2020AE został wyposażony w zaawansowany procesor AL32, 32-bitowy/192 kHz przetwornik C/A i nowy zegar główny DAC z oscylatorem o niskim szumie fazowym, a także wejście USB-B. Zaprojektowany na nowo mechanizm Advanced S.V.H. z nisko osadzonym środkiem ciężkości i tłoczona z aluminium kieszeń o antywibracyjnej konstrukcji - te elementy dbają o optymalny poziom odtwarzania dysków. Denon DCD-2020AE oferuje również uznane przetwarzanie Advanced AL32 Processing, jak również wysokiej jakości 32-bitowe/192 kHz konwertery C/A gwarantujące najwyższy poziom szczegółowości przy każdym ustawieniu głośności. Układ DAC Master Clock tłumi zniekształcenia jitter osiągając czyste brzmienie.

» Czytaj dalej

Miniaturowe odtwarzacze sieciowe HDI DUNE

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
dune_hd_connect_m_max

Firma HDI DUNE zapowiada wprowadzenie na rynek dwóch miniaturowych odtwarzaczy sieciowych w wersji Connect oraz Connect 3D, które zmienią każdy telewizor w domowe centrum multimedialne.  DUNE HD Connect podpinany jest przez złącze HDMI, a dzięki procesorowi Sigma Designs 8670/8671 oferuje funkcjonalność pełnowymiarowego odtwarzacza. HD Connect wydajnością dorównuje innym produktom firmy HDI DUNE, dlatego bez problemu radzi sobie z odtwarzaniem materiału Full HD 1080p i wspiera nawet najbardziej wymagające formaty wideo i bezstratne formaty audio, takie jak FLAC czy ALAC.Opcjonalny tuner telewizyjny podpinany przez złącze USB umożliwia odbiór naziemnej telewizji cyfrowej, a oprócz tradycyjnych kanałów dystrybucji sygnału, DUNE HD Connect oferuje dostęp do serwisów VOD, IPTV czy OTT.

DUNE HD Connect 3D w pełni wspiera materiały trójwymiarowe i jest wyposażony w HDMI w wersji 1.4 oraz złącze MHL (Mobile High-Definition Link), które umożliwia transmisję obrazu w rozdzielczości 1080p oraz dźwięku w standardzie 7.1. Odtwarzacz można również podpiąć do telewizora, który nie jest wyposażony w złącze HDMI, ponieważ w zestawie znalazł się adapter do przesyłu sygnału analogowego.

» Czytaj dalej

Odtwarzacz CD oraz streamer w jednym od Yamahy

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
yamaha dwa

Yamaha jako jeden z pierwszych producentów dostrzegła potencjał muzyki z pliku. Seria Pianocraft z jednej oraz topowy streamer NP2000 dość szybko zaskarbiły sobie grono wiernych użytkowników. Nowy produkt to bardzo zgrabne urządzenie, które umożliwia dostęp do sieciowych stacji muzycznych oraz pozwala na odtwarzanie plików 24/192 w formacie FLAC i Apple Lossless. Jest zgodne z systemem operacyjnym iOS i może być sterowane za pomocą aplikacji na smartfony i tablety. Posiada wejście USB oraz przetwornik Burr-Browna 32/192. Układy CD i streamera są od siebie oddzielone, by zminimalizować zakłócenia. Możliwe jest zatem granie kompaktów, albo muzyki z komputera zarówno z lokalnych zbiorów (np. NASa), jak i Internetu (samodzielnie także, przykładowo można odtwarzać internetowe rozgłośnie). Cena? 650 euro. Sprzęt widzieliśmy na IFA, niestety ciężko powiedzieć coś o brzmieniu, bo zwyczajnie nie było warunków aby się o tym przekonać…
» Czytaj dalej

Recenzja Matrix Mini-i DAC – kolejny interesujący przetwornik C/A z Chin

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Matrix i-Mini DAC (5)

Kolejny przetwornik Chińczyków, który trafił do naszej redakcji jest urządzeniem, które potencjalnie może budzić największe zainteresowanie. Dlaczego? Ano dlatego, że nie jest drogi (to typowa cecha sprzętu oferowanego przez Matriksa, w tym jednak wypadku mówimy o średniopółkowym produkcie, który przykuwa zazwyczaj największą uwagę klientów), dysponuje bardzo bogatym wyposażeniem, wyróżnia się na tle konkurencji jakością oraz możliwościami. W sumie nabywca urządzenia otrzymuje nie tylko przetwornik cyfrowo-analogowy, ale także wzmacniacz słuchawkowy oraz prosty pre-amp, którego główną zaletą jest możliwość bezpośredniej współpracy z końcówką mocy. Dzięki pilotowi zdalnego sterowania (świetny, metalowy sterownik, znany z opisu Matriksa Quattro) możemy komfortowo obsłużyć sprzęt z poziomu wygodnego fotela / kanapy. Cechą wyróżniającą jest tutaj panel czołowy z wyświetlaczem, prezentującym parametry dźwięku oraz wybrane przez nas źródło. Kończąc ten wstępny opis warto dodać, że urządzenie wyceniono na poziomie około 1000 złotych (obecnie w Polsce kosztuje 1399 złotych). To bardzo mało, bo obiektywnie rzecz biorąc jest tu wszystko, co znajdziemy w dużo droższych produktach audio (wystarczy zerknąć na opis specyfikacji, omówienie wyglądu, użytych materiałów i komponentów). Cóż, to kolejny sprzęt Chińczyków, który wyróżnia się spośród podobnych mu urządzeń. Oczywiście i tak najważniejsze jest brzmienie, ciekawe czy tym razem producent stanął na wysokości zadania i Matrix Mini-i DAC będzie grał tak dobrze jak wygląda, jak atrakcyjnie prezentują się jego możliwości… Zapraszam do lektury naszej najnowszej recenzji.

» Czytaj dalej

Nowy, topowy odtwarzacz oraz przetwornik MEITNER MA-2

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
MA-2a

Nowy produkt Eda Meitnera, MA-2, łączy w sobie wielokrotnie nagradzaną technologię przetworników EMM Labs z bezkompromisowym, audiofilskim odtwarzaczem CD. Najnowsza oferta Meitnera jest adresowana do tych osób, które pragną grać z płyt CD, a także korzystać z serwera muzycznego lub z komputera. MA-2 to zasadniczo przetwornik MA-1 wyposażony dodatkowo w wysokiej klasy transport szczelinowy CD. Urządzenie ma kilka wejść cyfrowych, w tym asynchroniczny USB Class 2 Audio, AES, Toslink i SPDIF – wszystko w specyfikacji 24bit/192kHz, co zapewnia maksymalną elastyczność. Podobnie jak pozostałe przetworniki EMM Labs i Meitner, MA-2 wspiera również DSD przesyłane poprzez USB. Cena: około 50 tysięcy złotych.

Niezwykle bogate, kompletne wyposażenie powoduje, że opisywany powyżej produkt można uznać za jedno z najlepszych źródeł audio, dostępnych na rynku. Warto nadmienić, że to jedyne urządzenie tej klasy zdolne obecnie do odtwarzania strumienia DSD (materiał z płyt SACD, obecnie coraz częściej spotykany w Internecie, w formie downloadów, plików do pobrania). Oczywiście na razie to margines, ale część branży upatruje właśnie w zapisie DSD docelowego formatu najwyższej jakości dźwięku, idealnych, cyfrowych kopii tego, co zarejestrowano w studiu. MA-2 dzięki napędowi (generalnie służącemu zgrywaniu płyt, nie ich odtwarzaniu) pozwala przenieść całą kolekcję krążków do plików.

» Czytaj dalej

Zapowiedź: Matrix Mini-i DAC oraz Tomanek ULPS USB

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
Matrix i-Mini DAC (5)

Kolejna zapowiedź dotycząca najbliższych testów jakie pojawią się na HD-Opinie.pl. Tematyka niby ta sama – znaczy się mamy do czynienia z dźwiękiem, ze sprzętem audio, ale w odróżnieniu od produktu FiiO chodzi o urządzenia stacjonarne. Kontynuujemy cykl artykułów poświęconych naszym zdaniem wybitnym (szczególnie w relacji jakość – cena) produktom firmy Matrix. Model Mini-i DAC to przetwornik nawiązujący funkcjonalnością oraz wyglądem do „europejskich” odpowiedników, kosztujących wielokrotność sumy, którą przyjdzie zapłacić za tytułowy sprzęt. Do tego Matrix zdążył nas już przyzwyczaić. Ponownie, podobieństwa są oczywiste, ale też nie jest to jednoznacznie klon konkretnego urządzenia. Wyposażenie Mini-i DACa robi wrażenie… ilość interfejsów cyfrowych jest ponadprzeciętna, jest tu wszystko łącznie z AES/EBU, BNC oraz wyjściowymi, analogowymi XLR-ami. Do tego dodajmy świetny potencjometr oraz metalowego pilota (skojarzenia z przetestowanym DAC Quattro jak najbardziej na miejscu) oraz wisienkę na torcie – wyświetlacz na froncie informujący nas o trybie pracy oraz odtwarzanym materiale. Całość zapakowana do ładnej obudowy, wykonana na wysokim poziomie. Coś czuję, że znowu będziemy głównie chwalić, ale co poradzić – Chińczycy uczciwie sobie zapracowali na pochlebne opinie.

Drugim urządzeniem, które zostanie przez nas opisane, będzie kolejny, alternatywny zasilacz firmy Tomanek (ULPS USB). Tym razem jednak dość nietypowy, oryginalny produkt, mający modyfikować coś, co stanowi niejako z definicji spory problem dla komputerowego audio – chodzi o zasilanie przesyłane interfejsem USB. Jak wiemy, przesył danych audio wraz z energią jednym przewodem nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem, może poważnie odbić się (negatywnie) na jakości brzmienia. Stąd pomysł, by zasilanie wyprowadzić poza tor, wpiąć stabilne, dobrej jakości źródło zasilania – znacznie pewniejsze, lepsze od tego co oferuje złącze USB w pececie, zasilające dany sprzęt. W grę wchodzą przetworniki C/A USB czerpiące energię bezpośrednio z komputera oraz konwertery cyfra-cyfra (USB-SPDIF). Takie urządzenia potencjalnie mogą sporo zyskać, właśnie wtedy, gdy zapewni im się stabilne, dobre jakościowo zasilanie, niewrażliwe na fluktuacje serwowane przez lokalnego dostarczyciela energii oraz zakłócenia z podłączonego, domowego sprzętu. Sprawdzimy czy faktycznie można liczyć na jakąś poprawę. Poniżej kilka zdjęć omawianych powyżej produktów.

» Czytaj dalej

Zestaw stereo Denon PMA-720AE i DCD-720AE

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
denon_pma_dcd_720ae_m_max

Denon zaprezentował nowy duet urządzeń stereo zrodzonego z wielokrotnie nagradzanej serii Advanced Evolution (AE) – wzmacniacz stereo PMA-720AE i odtwarzacz CD DCD-720AE. Wzmacniacz zintegrowany Denon PMA-720AE został wyposażony w nowe, zaawansowane układy elektroniczne High-Current Single-Push-Pull zapewniające mu zarówno moc, jak i szczegółowość odtwarzanej muzyki. Regulator barwy i układy wzmacniacza mocy zostały starannie dostrojone, aby zapewnić pasmo przenoszenia do 100 kHz w trakcie użytkowania. Zastosowano również ulepszenia w obwodzie regulacji głośności mające ograniczyć szumy we wzmacniaczu, aby osiągnąć wysoką rozdzielczość dźwięku. Te i inne cechy dają wzmacniaczowiDenon PMA-720AE dużo swobody w obsłudze szerokiego zakresu dynamicznego dla źródeł dźwięku o wysokiej jakości jak BD, Super Audio CD i DVD-Audio. Nowe terminale głośnikowe wysokiej jakości oferują najlepsze możliwe w tej klasie cenowej połączenie. Dla poprawy wygody użytkowania pilot dostarczany z PMA-720AE, został przebudowany całkowicie, a nawet zawiera główne funkcje obsługi dla odtwarzaczy CD i sieciowego odtwarzacza audio Denona. Będąc idealnie zestrojonym partnerem dla odtwarzacza Denon DCD-720AE, wzmacniacz ten spełnia wszystkie wymagania konieczne dla doskonałej reprodukcji dźwięku.

Aby wiernie odtworzyć oryginalny dźwięk, odtwarzacz Denon DCD-720AE jest wyposażony w wiele technologii audio, które DENON konsekwentnie rozwija i udoskonala od ponad wieku. Zawiera wysokiej jakości przetwornik cyfrowo-analogowy 32bit / 192 kHz, aby uzyskać najdrobniejsze szczegóły z zapisu na płycie audio. Zaawansowany procesor AL32 jednocześnie rozszerza sygnał audio do 32 bitów i używa przy tym własnego algorytmu znacząco poprawiającego odtwarzany dźwięk. Technologia ta pozwala na wydobycie w sposób bardziej naturalny najbardziej delikatnych niuansów muzyki, a także informacji o przestrzennej lokalizacji artysty, szerokości, wysokości i głębokości sceny muzycznej.Aby doprowadzić do perfekcji jakość dźwięku, inżynierowie Denona starannie wybrali komponenty do sekcji audio, zasilacza i innych układów. Rozmieszczenie obwodów cyfrowych zostało specjalnie zaprojektowane w celu zapewnienia maksymalnej ochrony przed niepożądanym wpływem zakłóceń i dla osiągnięcia niskiej impedancji.

» Czytaj dalej

Nowy zestaw stereo Cambridge Audio Azur 851C i 851A

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
ca_851a_851c_m_max

Cambridge Audio prezentuje dwa urządzenia – odtwarzacz CD Azur 851C oraz wzmacniacz Azur 851A. To nowy zestaw dzielony stereo o bardzo nowoczesnej formie. Odtwarzacz został bardzo bogato wyposażony, w praktyce użytkownik może oprzeć cały system na tym urządzeniu (przedwzmacniacz cyfrowy, przetwornik C/A, wejścia cyfrowe). Oba urządzenia to wyższa półka w katalogu Cambridge Audio. Za Cambridge Audio 851A zapłacimy 6990 zł, tyle samo będzie kosztował nas Cambridge Audio 851C (6990 zł). Suma 14 000 złotych to całkiem sporo, w tym wypadku jednak otrzymujemy niezwykle uniwersalny zestaw, który powinien sprostać najbardziej wymagającym użytkownikom. Poniżej duża dawka informacji na temat tytułowych urządzeń…

» Czytaj dalej

Test przetwornika cyfrowo-analogowego Arcam rDAC

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
rDAC

Przetworniki cyfrowo-analogowe przeżywają ostatnimi czasy prawdziwy boom. Wcześniej recenzowaliśmy popularnego (przystępnego cenowo) Beresforda, zaskakującego Xonara Essence One Asusteka, świetnego Matrix Quattro… tym razem do testów trafił produkt znanej firmy z branży HiFi – brytyjskiego Arcama. Urządzenie, o którym przeczytacie poniżej to w pewnym sensie kwintesencja zmian, jakie zachodzą wśród producentów sprzętu audio. Muzyka z pliku, sieć (przewodowa lub bez), formaty bezstratne, jakość studyjna (wysoka rozdzielczość materiału) to (już) teraźniejszość, a na pewno przyszłość całej branży. rDAC idealnie tutaj pasuje, bo nie tylko z założenia poprawia jakość reprodukcji tego, co opuszcza niekoniecznie odpowiednio wyposażony w dobre jakościowo przetworniki odtwarzacz strumieniowy, ale także -warto to podkreślić- staje się mostem łączącym świat komputerów ze światem wysokiej jakości HiFi. To właśnie przetwornik urasta do rangi kluczowego elementu, mającego bezpośredni wpływ na to, co usłyszymy z głośników. Oczywiście można zastosować przedwzmacniacz, ale ten zazwyczaj jest nie tylko droższy, ale także pozbawiony portu… USB.

Obecnie wszystkie niemalże przetworniki są wyposażone w to złącze. Jak wiemy, nie jest ono stworzone do transmisji dźwięku, ten jest niejako przy okazji, traktowany jako typowy strumień danych do przesłania. A to rodzi określone problemy, które do niedawna powodowały, że ten właśnie interfejs, nawet jeżeli się pojawił w sprzęcie audio, był traktowany jako najgorsze możliwe połączenie. Złośliwi mówili wręcz, że złącze to jest w sam raz do płaskich, wyprutych z emocji, z oddechu empetrójek, kiedy i tak już nic nie da się więcej zepsuć. Ta opinia to już przeszłość, historia, obecnie USB staje się obowiązkowym wyposażeniem sprzętu audio… PC połączony kablem USB to najtańszy sposób odtwarzania muzyki o jakości studyjnej, za śmiesznie małą sumę, czyli coś czego do tej pory w audio nie spotykaliśmy. rDAC jest rzecz jasna wyposażony w to złącze. Ma nawet WiFi (w opcji). Pozostaje tylko zapytać czy potrafi rozwinąć skrzydła, zagrać „z komputera” niczym z rasowego zestawu HiFi?

» Czytaj dalej

Bit, bitowi nierówny… o muzyce z pliku słów parę

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
logo-ratuj-muzyke-hifiman

Nasz nowy felieton jest swoistym wprowadzeniem do tematyki muzyki z pliku, cyfrowych źródeł audio wysokiej jakości. Rozpoczynamy w ten sposób cykl artykułów poświęcony rewolucji (to chyba adekwatne określenie tego, co się dzieje obecnie w branży) związanej ze zmianami na polu dystrybucji oraz sposobu wydawania muzyki. Opublikowany poniżej tekst pojawił się pierwotnie na stronie ratuj muzykę! (patrz baner obok, z prawej) Muzyka z pliku to – niestety – nie tylko plusy, wiele pisze się o kiepskich nagraniach, o szkodliwych działaniach podejmowanych przez niektórych, ważnych ludzi z branży, o stratnej kompresji, o nadmiernym zwiększaniu głośności etc. Uważamy, że warto uświadomić ludziom, że odarcie muzyki z jakości, wykastrowanie jej z detali, z bogactwa jakie zawiera dobrze zarejestrowany materiał to poważny problem, to zwykłe oszustwo, pozbawianie nas tego, co często decyduje o pięknie, o emocjach, o tym wszystkim co istotne. Oczywiście, we wszystkim należy znać umiar – także w krytykowaniu. Jest miejsce na mp3, nie potępiamy (a wręcz jesteśmy zwolennikami) strumieniowych serwisów muzycznych (jeden z felietonów poświęcimy sieciowym serwisom audio), ale należy mieć świadomość, że to nie powinien być erzac, coś co zastąpi dobre realizacje, nagrania, dźwięk zarejestrowany oraz zapisany w taki sposób, w jaki chciałby go usłyszeć twórca, artysta. Nie odbierajmy sobie przyjemności z muzycznej uczty, nie rezygnujmy ze słuchania gęstych formatów na dobrych słuchawkach, na domowym zestawie stereo, w wygodnym fotelu, przy lampce wina. Serdecznie zapraszam do lektury oraz (przy okazji), do odwiedzin wspomnianej powyżej witryny ratuj muzykę

» Czytaj dalej