LogowanieZarejestruj się
News

Platforma Toshiba Places dostępna w telewizorach Smart TV japońskiego producenta

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
NRJ dans Toshiba Places

Platforma Toshiba Places jest już dostępna w telewizorach Smart TV Toshiba. Po sfinalizowaniu rozmów z dostawcami treści internetowych, Toshiba udostępnia polskim użytkownikom zasoby takich serwisów, jak: gazeta.pl, VOD.pl, WP.TV czy tuba.fm. Od teraz właściciele telewizorów Toshiba serii: RL933, RL938, TL933, TL938, VL963, WL968, ZL1 i ZL2 mogą swobodnie korzystać z zasobów takich serwisów, jak: gazeta.pl, VOD.pl, WP.TV czy tuba.fm. Stały dostęp do informacji o znajomych i nowinek ze świata zapewnią im Facebook i Twitter, a za pośrednictwem kanału YouTube będą mogli pochwalić się swoimi ulubionymi lub samodzielnie nakręconymi filmami.

Dziś telewizor nie jest już tylko sprzętem elektronicznym, na ekranie którego wyświetla się program telewizyjny czy filmy – wyjaśnia Krzysztof Lis, Country Manager Digital Products and Services Toshiba Polska. Użytkownicy chcą mieć zaawansowane rozwiązanie, dobrze komponujące się z wnętrzem pokoju, ale oferujące im również nowe, niestandardowe możliwości. Wprowadzając ofertę Toshiba Places dajemy naszym klientom jeszcze jedno okno na świat – na świat Internetu.

» Czytaj dalej

Internetowe radio PolskaStacja.pl na platformie Smart TV oraz handheldach Samsunga

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
screen-genre

Jedna z największych polskich internetowych rozgłośni radiowych, PolskaStacja.pl – jest już dostępna na platformie Samsung Smart TV oraz na urządzeniach mobilnych Samsung z systemem Android. Teraz, użytkownicy telewizorów i odtwarzaczy Blu-ray z platformą Samsung Smart TV z serii E, a także użytkownicy urządzeń mobilnych Samsung, takich jak tablety GALAXY Note 10.1, GALAXY Tab 2, smartfony GALAXY Note II, GALAXY S III i aparat GALAXY Camera mogą słuchać radia PolskaStacja.pl niezależnie od tego czy są akurat w domu, w podróży czy w drodze do pracy.

PolskaStacja.pl to aktualnie jedna z najbardziej popularnych internetowych stacji radiowych w kraju. Najbogatsza aktualnie na rynku oferta programowa obejmuje m.in. aż 78 tematycznych bloków muzycznych podzielonych na gatunki i dostępnych dla słuchaczy za darmo. Muzyka biesiadna, folk, jazz, pop, rock, indie rock, soul, RnB czy lounge to tylko niektóre z propozycji.

» Czytaj dalej

Operatorzy IPTV będą zachęcać do oglądania telewizji na handheldach

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
images (1)

Niejako w nawiązaniu do wcześniejszego newsa, na rynku mobilnej telewizji sporo się ostatnio dzieje. Next Plus – to nowy operator płatnej telewizji internetowej, który chce namówić Polaków do oglądania programów na tabletach i komórkach. Już w I połowie 2013 r. dołączy do niego kolejny. Oferta prezentuje się następująco: w najtańszym pakiecie za 9,90 zł miesięcznie znalazło się 27 kanałów, w większości darmowych, dostępnych w ramach naziemnej telewizji cyfrowej, jak również pięć własnych, produkowanych pod marką Next. Kolejny pakiet, za 24,99 zł miesięcznie, ma zawierać 70 programów. Na razie nie wiadomo jakie dokładnie kanały znajdą się w rozszerzonym pakiecie.

Docelowo klienci Next Plus będą mogli korzystać z biblioteki ponad 1,2 tys. filmów dostępnych na żądanie. Będzie to zatem mobilna oferta przypominająca to, co oferują platformy cyfrowe oraz operatorzy kablowi. Zaletą ma być po pierwsze brak umowy, jakiegokolwiek zobowiązania – wystarczy pobrać aplikację na handhelda (na razie Androida, na akceptację czeka wersja dla iOS), opłacić miesięczny koszt dostępu i oglądać. Użytkownik będzie mógł oglądać programy na trzech urządzeniach (dowolna kombinacja smartfon/tablet oraz TV).

W przypadku grupy ZPR chodzi o inny model dystrybucji łączący zalety dostępu do TV za pomocą dekodera (DVB-T) oraz streamingu w handheldach, komputerach (przez przeglądarkę). Innymi słowy pomysł nieco przypomina to, co nie wypaliło Plusowi, z tym zastrzeżeniem, że w przypadku ZPR nie ma konieczności podpisywania umów z telekomem. W ramach ZPR występują takie podmioty, jak: Super Express oraz Eska TV i Polo TV.

Telewizory Panasonic z coraz bardziej rozbudowaną zawartością SmarTViera

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip

Panasonic SmarTViera to platforma oparta na chmurze, dzięki której użytkownik telewizora otrzymuje dostęp do szerokiej gamy aplikacji oraz usług online. Aby z niej skorzystać należy podłączyć odbiornik do łącza internetowego – poprzez przewód Ethernet lub do sieci WLAN.

Oferta platformy SmartTViera zawiera serwisy VOD (wideo na życzenie), gry czy usługi społecznościowe. W SmarTViera znajdziemy także przeglądarkę internetową, która obsługuje standard HTML5. W przypadku VOD, firma Panasonic nawiązała współpracę z platformami Ipla, Iplex, TVN Player oraz Woomi. Usługi społecznościowe to przede wszystkim Facebook i Twitter. Wśród serwisowych tematycznych platforma oferuje dostęp do Eurosport Player i The World Heritage (owoc współpracy z National Geographic). Najnowsze gry natomiast to m.in. Star Battallion i Dungeon Hunter.

Panasonic przygotował również aplikację SmarTViera Remote App, dzięki której możemy przekształcić smartfon albo tablet w pilota do zdalnego sterowania lub kontrolera gier. Oprogramowanie umożliwia również wyświetlanie materiałów ze smartfona na ekranie telewizora oraz na odwrót – z telewizora na mniejszy ekran. Na razie funkcja ta ma pewne ograniczenia (sprawdziłem – można wyświetlać zdjęcia, na muzykę oraz wideo trzeba będzie jeszcze poczekać (?)). Poza telewizorami, platforma internetowa dostępna jest także w najnowszych odtwarzaczach Blu-ray.

Polacy piszą aplikacje pod SmartTV – najnowsze dane Samsunga

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
samsung-smart-tv

W pierwszych trzech kwartałach 2012 roku w Samsung Smart TV pojawiły się 34 nowe polskie aplikacje, co stanowi blisko dwukrotny wzrost w stosunku do 2011 roku. Obecnie użytkownicy telewizorów, kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z Samsung Smart TV mają do dyspozycji ponad 400 aplikacji, w tym pond 60 polskojęzycznych, i korzystają z nich niemal pięciokrotnie częściej niż w 2011 roku. Zauważalny jest też znaczny wzrost liczby urządzeń z funkcją Samsung Smart TV, w których nabywcy aktywują połączenie z internetem. Rosnące zainteresowanie Polaków dostępem do nowoczesnej platformy internetowej za pośrednictwem Smart TV jest związane z coraz szerszą ofertą różnorodnych treści rozrywkowych i informacyjnych.

Dane firmy Samsung pokazują rosnące zainteresowanie interaktywną ofertą platformy Samsung Smart TV oraz nowoczesnymi telewizorami wyposażonymi w dostęp do internetu. W pierwszych trzech kwartałach br., liczba użytkowników telewizorów Samsung Smart TV, a także kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z tą funkcjonalnością, którzy aktywowali dostęp do zasobów internetu była o ponad 140% większa w stosunku do analogicznego okresu 2011 roku. Wśród bogatej oferty aplikacji w Samsung Smart TV, dużym zainteresowaniem Polaków cieszą się aplikacje lokalne. Obecnie w Samsung Apps dostępnych jest już ponad 60 serwisów lokalnych. W pierwszych trzech kwartałach br. pojawiły się 34 nowe aplikacje, co stanowi wzrost o blisko 178% w stosunku do tych, z których można było korzystać na koniec 2011 roku. Bardzo szybko rośnie też liczba aplikacji globalnych – obecnie jest ich już ponad 400.

  » Czytaj dalej

Znajdź firmę, instytucję na ekranie HDTV: Panorama Firm w SmartTV Samsunga

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
clipboard00

Wygodny dostęp do informacji o usługach ponad 2,4 milionów firm – o każdej porze, w zaciszu własnego domu. Nowa aplikacja „Panorama Firm” dostępna teraz na telewizorach Samsung Smart TV, to szybka pomoc w znalezieniu i zlokalizowaniu na mapie, np. banku, biura podróży czy dobrego serwisu samochodowego w każdym mieście w Polsce. Panorama Firm” to jedna z najpopularniejszych, aktualnych baz danych, dzięki której w prosty i szybki sposób można uzyskać informacje o przedsiębiorstwach, również tych, które nie posiadają własnej strony internetowej, a także instytucjach publicznych, takich jak szpitale, urzędy miejskie czy komisariaty policji.

Aplikacja nie tylko wyświetla dane teleadresowe firmy, której szukamy, ale też zlokalizuje ją bezpośrednio na mapie. Dotychczas baza „Panorama Firm” dostępna była w Internecie oraz w postaci aplikacji na smartfony, teraz wygodny dostęp do ogromnego zasobu informacji lokalnych otrzymali posiadacze telewizorów Samsung Smart TV. ”Panorama Firm” to kolejna z aplikacji, która dołącza do bogatego świata informacji i rozrywki, dostępnego po włączeniu telewizora Samsung Smart TV. Użytkownicy telewizorów Samsung Smart TV mają dostęp do ponad 60 różnorodnych aplikacji w języku polskim i ponad 400 globalnych w oraz ponad 50 000 filmów i seriali (m. in. poprzez Ipla.pl, Iplex.pl, TVN Player i TVP.pl), a także kanałów radiowych i informacyjnych.

OnLive zintegrowane z telewizorami LG (z Google TV)

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
OnLive LG

Kiedyś o tym pisałem, przy okazji newsa o OnLive, że kwestia integracji tego typu serwisu streamingowego (z grami) jest tylko kwestią czasu. OnLive ostatnio zostało sprzedane, firma podupadła, jednak najnowsze wieści zdają się sugerować, że biznes wychodzi na prostą. Wprowadzenie tego typu funkcjonalności w SmartTV uważam za strzał w dziesiątkę. To właśnie tego typu usługi, pozwalające na wykorzystanie telewizora jako autonomicznego, multimedialnego centrum rozrywki stanowią jeden z filarów „inteligentnych” odbiorników. Wczoraj pisałem, opierając się na ciekawym artykule opublikowanym na The Verge, krytycznie o SmartTV. To nadal głównie slogan, ale właśnie takie serwisy jak OnLive mogą to zmienić. Na razie aplikację dostępową znajdziemy w „Premium Apps”, w przyszłych telewizorach Koreańczyków rzecz będzie zintegrowana fabrycznie. Nowe możliwości pojawiły się wraz z aktualizacją HDTV oprogramowania Google TV. Wystarczy tylko zakupić bezprzewodowego pada z odbiornikiem USB. To niewątpliwie szansa dla podupadłego serwisu na drugi oddech.

Bada OS w OLED TV Samsunga?

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
oled-tv

Bada to autorski system mobilny Samsunga, który rozwijany jest przez koreańskiego giganta trochę na zasadzie – my też mamy OS. Sprzedaż urządzeń z tym systemem utrzymuje się na stałym poziomie, nie jest to na pewno rynkowa porażka, w końcu udziały rzędu 2-2.5% to całkiem sporo, jednak do tej pory wielu analityków głowiło się co też Samsung zrobi ze swoim dzieckiem, czy nadal będzie rozwijał smartfony oparte na tej platformie, czy wprowadzi większą dotykową płytkę… Okazuje się, że przyszłość bada OS może być inna, być może nawet ciekawsza. Otóż Samsung chce uczynić ze swojego mobilnego OS cześć platformy SmartTV następnej generacji. Firma nie jest tutaj oryginalna – podobnie postąpiło Google (Google TV oparte jest na Androidzie 3.2), do pewnego stopnia także Apple (system Apple TV to modyfikacja iOSa). Nowość ma zadebiutować z wprowadzonymi (w końcu) na rynek OLED TV. Te łapią opóźnienie (miały już być, a z wypowiedzi przedstawicieli LG oraz Samsunga wynika, że pojawią się nie wcześniej niż w drugim kwartale 2013 roku). Samsung co prawda ma już w ofercie odbiorniki z Google TV, jednak pokusa wprowadzenia na rynek całkowicie własnego rozwiązania zapewne miała wpływ na podjęcie decyzji o takim „przekierowaniu” rozwoju mobilnego systemu. Rzecz jasna nie oznacza to automatycznie, że nie pojawią się nowe telefony oraz nowe warianty OS dla handheldów, ale… korporacja będzie chciała znacząco zwiększyć udziały bada OS, wprowadzając go do telewizorów HDTV, które jak wiadomo Samsung umie dobrze sprzedać. Zobaczymy coś ala Apple TV, z możliwością streamingu bezprzewodowego (stawiam na uniwersalne DLNA) oraz dodatkowo z marketem z aplikacjami oraz materiałami audio/wideo od partnerów biznesowych Koreańczyków. Pierwsze modele TV oparte na nowej platformie SmartTV zobaczymy na najbliższym CES 2013.

Samsung szkoli i nagradza najlepszych deweloperów tworzących aplikacje na platformę Smart TV

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
aplikacje-samsung-smart-tv-05

Firma Samsung rozbudowuje środowisko developerskie i inwestuje w rozwój programistów tworzących aplikacje na platformę Samsung Smart TV. W tym celu zorganizowała szkolenie dla firm deweloperskich oraz konkurs, w którym trzy najlepsze firmy otrzymały nagrody pieniężne o łącznej wartości 90 tysięcy złotych. Szkolenie poprowadzili eksperci warszawskiego Centrum Badawczo-Rozwojowego Samsung Electronics Polska. Firmy uczestniczące w  szkoleniu, których aplikacje pozytywnie przeszły proces certyfikacji, zyskały prawo do posługiwania się do końca 2013 roku tytułem „Developer aplikacji na platformę Samsung Smart TV rekomendowany przez Samsung Electronics Polska”.

Użytkownicy urządzeń Samsung Smart TV mogą już dziś korzystać z ponad 50 aplikacji w języku polskim oraz setek globalnych, które są do pobrania ze sklepu Samsung Apps. Za tworzenie i wdrażanie zarówno lokalnych, jak i globalnych aplikacji dla urządzeń Samsung Smart TV oraz urządzeń mobilnych odpowiadają eksperci warszawskiego Centrum Badawczo-Rozwojowego firmy Samsung Electronics Polska. W marcu br. odbyło się szkolenie dla deweloperów aplikacji na platformę Samsung Smart TV, które było jednym z elementów wspierania rozwoju platformy oraz rozwoju programistów tworzących nowe, polskojęzyczne aplikacje na urządzenia Samsung. W szkoleniu uczestniczyli przedstawiciele 11 firm, które zainteresowane były pozyskaniem cennego know-how oraz uzyskaniem tytułu „Developer aplikacji na platformę Samsung Smart TV rekomendowany przez Samsung Electronics Polska”. Uzyskanie certyfikatu i rekomendacji Samsung pozwala firmom tworzącym aplikacje skutecznie pozyskiwać zamówienia od klientów zainteresowanych publikacją swoich treści na platformie Samsung Smart TV.

» Czytaj dalej

Samsung wprowadza do swojego SmartTV serwis Spotify

Podziel się na:
  • Wykop
  • Facebook
  • Digg
  • Google Bookmarks
  • Blip
HDTV Samsung Spotify

Fajnie, choć dla nas lepiej by było, gdyby zamiast Spotify (niedostępny w Polsce) pojawił się Deezer. Tak czy inaczej duzi producenci AV zauważyli potencjał kryjący się w usługach streamingowych audio. Co prawda telewizor to akurat średnie medium (trzeba go włączyć, obraz musi być wyświetlany, choć w przypadku energooszczędnych modeli nie jest to aż tak wielki problem, jak jeszcze parę lat temu). Osiemnaście milionów utworów trafi do telewizorów Samsunga serii E (model z 2012), następnie usługa powinna pojawić się w odtwarzaczach Blu-ray oraz kinach domowych tego producenta. Ostatnio Panasonic wprowadził do swoich odbiorników aplikację TuneIn – jednego z najlepszych klientów internetowego radia. Z wypowiedzi osób z branży wynika, że ten element postrzegany jest przez klientów jako atrakcyjny, nawet jeżeli nie przekłada się to potem na korzystanie (via TV) z tego typu serwisów. Czyżby magia logo na pudełku, względnie ekranie wywoływała takie, pozytywne reakcje konsumentów?